Úgy tűnik, még mindig maradt abból a lendületből, amelyet a mobil alkalmazások, azon belül is főleg a játékok szereztek a koronavírus miatt elrendelt kényszerintézkedéseknek köszönhetően. Az App Annie frissen kiadott, a szegmens idei második negyedévéről szóló jelentése alapján ismét történelmi rekord született a forgalom tekintetében.
Mindig van feljebb
Bár a világ legtöbb pontján éppen a lazítások vannak soron, a COVID-19 miatt ifjonti hévvel növő szektor nem látszik lassulni. Az éppen most záruló negyedévben a becslések szerint 34 milliárd dollár folyt át a két legnagyobb alkalmazásáruházon keresztül. Az éves összevetésben 25 százalékos expanzió számszerűleg 7 milliárd dollár többletet jelent 2020 második negyedévéhez képest. Ugyanakkor az is beszédes adat, hogy az idei első periódust is sikerült 2 milliárddal megfejelni.
Az App Store és a Google Play bevételének változása (milliárd USD)
A saját iOS rendszere fölött cerberusként őrködő Apple alkalmazásboltja 22 milliárd dollárt forgalmazott három hónap alatt, ami 30 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ennek megfelelően a rivális Google-nél valamivel szerényebb, 20 százalékos volt a bevételnövekedés. A 12 milliárd dolláros eredmény azért némileg csalóka, hiszen ellentétben az iPhone-okkal, az androidos felhasználók külső alkalmazásáruházok kínálatából is válogathatnak. Sőt Kína esetében ez utóbbi az egyetlen hivatalos út, hiszen a Play Áruház nem érhető el a mobilok szempontjából (is) kiemelkedő piacon.
Tikkel és tokkal
Az iparági analitikai megoldásokkal foglalkozó App Annie anyaga listákat is tartalmaz a legnépszerűbb, illetőleg legtöbb pénzt hozó appokról. Az amerikai kitiltást végül úgy tűnik, hogy megúszó TikTok kibérelte mindkét toplista tetejét. A legtöbbször letöltött applikációk mezőnyében egyébiránt sok meglepetés nincs. Azt ezúttal is a kommunikációs szolgáltatásokat kínáló appok uralják.
A távmunkára kényszerített tömegek miatt az sem meglepő, hogy a Zoom és a Google Meet is tagja ennek az előkelő csoportnak. Hogy még bőven nem állt vissza minden a régi kerékvágásba, az üzleti célú felhasználásban is megmutatkozik. Például a két említett, videókonferenciák lebonyolítására alkalmas platformon a felhasználók 55 százalékkal több időt töltöttek, mint az előző negyedévben.
A költési toplistán a korábbi király (YouTube) a második helyre szorult, miközben az HBO Max sokat lépdelt felfelé. A tartalomszolgáltatónál különösen jól jött a Jóbarátok sorozat felmelegítése: a nemrégiben bemutatott nosztalgiaepizód ugrásszerű emelkedést hozott a felhasználói számban.
Ami a játékokat illeti, ott sincs sok ok a panaszra. Ennél a szegmensnél immár zsinórban ötödik negyedéve mérnek 1 milliárd fölötti letöltési mennyiséget. Heti szinten pedig átlagosan már 1,7 milliárdot költenek ilyesmire a kikapcsolódni vágyó felhasználók.
Villámgyors hódítás
A jelentés felidézi azt is, hogy mekkora utat járt be a szegmens alig több mint egy évitzed alatt. Az Apple ugyanis 2008-ban indította útjára az App Store-t, mindössze 500 különféle alkalmazással. Mára ez a szám több mint 5 millióra hízott a két nagy rendszer összesített kínálatát nézve. A forgalom pedig, ahogy a fentiek mutatják, egyáltalán nem mutatja a tetőzés állapotát.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak