A koronavírus által meghatározott 2020-as év kifejezetten jót tett az okostelefonos alkalmazásoknak. A főbb mutatók mindegyike 10-20 százalékkal ugrott, és a lendület idén is folytatódhat.

Az iparági analitikai megoldásokkal foglalkozó App Annie idén is kijött a mobil ökoszisztéma aktuális állását és jövőbeli kilátásait összegző tanulmányával. A State of Mobile 2021 számai alapján a pandémia csak erősítette a mobil alkalmazásokban rejlő potenciált. A több otthon töltött idő nem csupán több felhasználót, figyelmet, de jelentős összegeket is hozott a fejlesztőknek. 

Közel volt a 150

A cég számításai szerint az Apple, a Google és a különböző önálló kínai androidos alkalmazásáruházakban összességében 143 milliárd dollárt költöttek el tavaly a felhasználók. Ez igen komoly, 20 százalékos növekedésnek felel meg. Különösen annak fényében, hogy maguk a készülékeladások az utóbbi években leginkább stagnálást mutattak. Ezen belül is elsősorban játékokra ment a pénz, hiszen a szórakozásra nagyságrendileg 100 milliárdot költöttek a mobilozók.
 

A mobilos ökoszisztéma tavalyi teljesítménye (forrás: App Annie)

 

Az élénkülés azonban nem csak az elköltött pénz mennyiségében, hanem szinte minden más mutatóban is nagyon erős volt. Ahogy azt a fenti összefoglaló kép is mutatja, mind az új letöltések száma, mind az alkalmazásokkal töltött idő növekedett éves összevetésben. Mindezt pedig lekövette, sőt dinamikájában meg is haladta a szektorhoz köthető hirdetési és befektetési kedv. 

A járvánnyal együtt járó korlátozások 2-3 éves fejlődést hoztak a mobil adaptációban. Ennek egyik jele például az, hogy az idősebb korosztály esetében sokkal látványosabb volt az appokkal töltött idő növekedése, mint mondjuk a középkorúaknál vagy a fiataloknál (30, 18 és 16 százalék).

Játékban maradnak

Ami az idei évet illeti, minden bizonnyal lendületben marad a szektor, amit csak erősít az, hogy a koronavírus még egy ideig bizonyosan befolyásolja a mindennapokat. A jelenlegi elrejelzések alapján például a játékiparhoz kötődő forgalom idén is sokat, 20 százalékot hízhat, elérve ezzel a 120 milliárdos szintet. Utóbbi egyébként önmagában is jóval több, mint amennyit a szegmens összes többi csatornája (PC-k, konzolok, kézi játékgépek) együttesen fel tud mutatni.

Az App Annie egyébként megvizsgálta a játékosok összetételét és fizetési hajlandóságát is. Ezek alapján tavaly a letöltések 78 százalékáért az úgynevezett alkalmi játékosok feleltek, 20 százalékot adtak a "fekete öves" gamerek, míg a maradék 2 százalék a szerencsejátékok iránt érdeklődő speciális közönséghez kötődött. Nem túl meglepő módon ezek az arányok teljesen felborulnak, ha az elköltött pénzt nézzük. Itt a core gamerek adják a forgalom kétharmadát, a csak alkalmanként szórakozók 23, míg a kaszinózók 11 százalékkal járulnak hozzá a teljes költéshez.

Konzumer tech

3D-ben nyomtatott karácsonyi csoda

Charlotte, a balesetben megsérült teknős egy gyógyászati célú hámot kapott ajándékba, amellyel a remények szerint újra úgy úszkálhat majd, mint egészséges társai.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.