Az iparági analitikai megoldásokkal foglalkozó App Annie idén is kijött a mobil ökoszisztéma aktuális állását és jövőbeli kilátásait összegző tanulmányával. A State of Mobile 2021 számai alapján a pandémia csak erősítette a mobil alkalmazásokban rejlő potenciált. A több otthon töltött idő nem csupán több felhasználót, figyelmet, de jelentős összegeket is hozott a fejlesztőknek.
Közel volt a 150
A cég számításai szerint az Apple, a Google és a különböző önálló kínai androidos alkalmazásáruházakban összességében 143 milliárd dollárt költöttek el tavaly a felhasználók. Ez igen komoly, 20 százalékos növekedésnek felel meg. Különösen annak fényében, hogy maguk a készülékeladások az utóbbi években leginkább stagnálást mutattak. Ezen belül is elsősorban játékokra ment a pénz, hiszen a szórakozásra nagyságrendileg 100 milliárdot költöttek a mobilozók.
A mobilos ökoszisztéma tavalyi teljesítménye (forrás: App Annie)
Az élénkülés azonban nem csak az elköltött pénz mennyiségében, hanem szinte minden más mutatóban is nagyon erős volt. Ahogy azt a fenti összefoglaló kép is mutatja, mind az új letöltések száma, mind az alkalmazásokkal töltött idő növekedett éves összevetésben. Mindezt pedig lekövette, sőt dinamikájában meg is haladta a szektorhoz köthető hirdetési és befektetési kedv.
A járvánnyal együtt járó korlátozások 2-3 éves fejlődést hoztak a mobil adaptációban. Ennek egyik jele például az, hogy az idősebb korosztály esetében sokkal látványosabb volt az appokkal töltött idő növekedése, mint mondjuk a középkorúaknál vagy a fiataloknál (30, 18 és 16 százalék).
Játékban maradnak
Ami az idei évet illeti, minden bizonnyal lendületben marad a szektor, amit csak erősít az, hogy a koronavírus még egy ideig bizonyosan befolyásolja a mindennapokat. A jelenlegi elrejelzések alapján például a játékiparhoz kötődő forgalom idén is sokat, 20 százalékot hízhat, elérve ezzel a 120 milliárdos szintet. Utóbbi egyébként önmagában is jóval több, mint amennyit a szegmens összes többi csatornája (PC-k, konzolok, kézi játékgépek) együttesen fel tud mutatni.
Az App Annie egyébként megvizsgálta a játékosok összetételét és fizetési hajlandóságát is. Ezek alapján tavaly a letöltések 78 százalékáért az úgynevezett alkalmi játékosok feleltek, 20 százalékot adtak a "fekete öves" gamerek, míg a maradék 2 százalék a szerencsejátékok iránt érdeklődő speciális közönséghez kötődött. Nem túl meglepő módon ezek az arányok teljesen felborulnak, ha az elköltött pénzt nézzük. Itt a core gamerek adják a forgalom kétharmadát, a csak alkalmanként szórakozók 23, míg a kaszinózók 11 százalékkal járulnak hozzá a teljes költéshez.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak