Mark Zuckerberg ma boldogan kürtölte világgá, hogy immár az Európai Unió polgárai számára is elérhetővé vált a Meta nyáron startoló új közösségi felülete, a Threads.
A többek között a Facebookot, az Instagramot és a WhatsAppot is birtokló Meta vezérigazgatójának öröme érthető, hiszen ezzel az EU nagyjából 450 millió állampolgára kap lehetőséget a felület kipróbálására, és a Facebook-alapító reményei szerint, rendszeres használatára.
Az egyértelműen a Twitter lenyomására kitalált Threads meglehetős hirtelenséggel startolt el idén július elején az USA mellett még több mint 100 másik országban. Az Uniót azért kellett kihagyni, mert a digitális világot a régió meglehetősen szigorúan szabályozza azóta, hogy hamarosan teljesen éles üzemmódba vált a Digital Markets Act (DMA).
Fékezett habzású üzemmód
A sok konfliktust eredményező új keretrendszernek a Meta úgy igyekszik megfelelni, hogy az itteni felhasználóknak megadja a lehetőséget a Threads regisztráció nélküli böngészésére. Névtelen üzemmódban azonban nem lehet bejegyzéseket írni, vagy interakcióba lépni a meglévő tartalmakkal.
Ezekhez a funkciókhoz már egy Instagram-fiókra lesz szükség, ugyanis a Threads a népszerű közösségi csatornához van kötve, annak egyfajta részlegének tekinthető. Az árukapcsolás megkönnyítette a kezdeti növekedést, hiszen a Threadsre bejelentkezők gyorsan megtalálhatták már ott lévő ismerőseiket az Instagram-profilok alapján. Ez egyébként potenciálisan problémás is lehet az EU-ban, de a Meta időközben kicsit távolította egymástól a két alkalmazást (például azzal, hogy lehetőséget ad a Threads-fiók önálló törlésére).
Kellene az új lendület
Zuckerbergék részéről logikus lépés volt megpróbálni kihasználni az időközben X-re átkeresztelt Twitternél uralkodó kaotikus állapotokat. A csalódott, vagy éppen csak valami újdonságra vágyó tömegek szépen belökték a Threads szekerét, ám a platform a kezdeti nagy érdeklődést követően nyár végére egyre inkább elcsendesedett.
Nem véletlen, hogy a trend megfordítása érdekében a vállalatcsoport mindent bevetett: új funkciók élesítése mellett még olyan házon belüli reklámozási formát is bevállalt, ami finoman szólva sem nyerte el a felhasználók tetszését.
Tehát jelenleg úgy áll a helyzet, hogy miközben a Threads indulásakor másolás miatt perrel fenyegetőző X-nél apokaliptikus állapotok vannak, ezt egyelőre nem sikerült kihasználnia a Meta legfiatalabb üdvöskéjének. Éppen ezért kulcsfontosságú a megjelenés az EU-s piacon, hiszen így már tényleg ugyanazon a (közel) globális pályán versenyeznek a felek.
Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak