Az új tulajdonos továbbra is sikeresen tartja távolt megszólalásaival a hirdetőket, az X idén már biztosan nem fogja teljesíteni a reklámbevételekről szóló célkitűzéseit. – állítják a Bloomberg forrásai.

A Bloomberg News beszámolója alapján körülbelül 2,5 milliárd dollárra csökkennek Elon Musk közösségimédia-platformja, az X 2023-as hirdetési bevételei. A lap forrásai szerint a társaság az első három negyedév mindegyikében valamivel több mint 600 millió dollár reklámbevételt termelt, és az utolsó három hónapban is hasonló teljesítményre számít. Ez jelentős visszaesés lenne az X 2022-es teljesítményéhez képest, amikor negyedévente több mint 1 milliárd dollárt lapátolt be a hirdetőktől, és még jobban elmaradna a tőzsdei cégként töltött utolsó négy negyedévétől, amikor összesen 4,7 milliárd dollárt szerzett reklámszolgáltatásokból.

Az X egyik illetékes vezetője a Reutersnek úgy nyilatkozott, hogy a Bloomberg riportja nem ad teljes képet az üzletükről, mivel a lap cikkéhez felhasznált források "nem szolgálnak pontos és átfogó részletekkel". A hírügynökség ehhez mindenesetre hozzáteszi, hogy Musk 2022. októberi hatalomátvétele óta az X (korábban Twitter) havi szintű hirdetési bevételei legalább 55 százalékkal csökkentek éves összehasonlításban, márpedig ezek teszik ki a vállalat forgalmának 70-75 százalákát. Az X-nél korábban 3 milliárd dollár bevételt irányoztak elő hirdetésekből és előfizetésekből 2023-ra, de a Bloomberg szerint elmaradnak majd ettől a szinttől is.

Musk a korábbi vagánykodást követően a nyár közepén már maga is elismerte, hogy a Twitter cash flow-ja negatív maradt a reklámbevételek feleződése és a társaság súlyos adósságterhei miatt, és annak pozitívba fordításához kötötte "bármilyen más luxus" lehetővé tételét. Egyelőre azonban nem úgy tűnik, hogy a Twittert bő egy évvel ezelőtt kényszerből megvásárló üzletember képes lenne alárendelni magát ennek a célnak: nemrég durván nekiment azoknak a hirdetőknek, akik felfüggesztették az X-en futó kampányaikat egy saját maga szerint is kínos megnyilvánulása miatt, külön kiemelve közülük a Disney vezérigazgatóját.

Rossz hírek vidékről

Musk másik érdekeltsége, a SpaceX sem kapott jó híreket a héten: az amerikai hírközlési hatóság (FCC) kedden megerősítette azt a tavalyi döntését, amelyben megtagadta Starlinknek megítélt 885,5 millió dolláros támogatás kifizetését a vidéki szélessávú kapcsolatok fejlesztésére. Az FCC szerint az űripari cég műholdas üzletága nem teljesítette a program alapvető követelményeit, és a 2022-es határozat megtámadását követően sem tudta bizonyítani, hogy képes lesz biztosítani a beígért szolgáltatásokat. A Reuters tudósítása szerint a hatóság aggályai között szerepel a Starship rakéták jövőbeni kilövéseinek bizonytalansága.

A Starlink eredetileg azt vállalta, hogy 35 szövetségi állam összesen 642 ezer vidéki háztartásának és vállalkozásának szolgáltat majd szélessávú netet. Az FCC két republikánus tagja nem értett egyet a döntéssel, mondván, hogy 2022-ben értelmetlen számon kérni a 2025-ös célokat, a Starlink pedig csalódást keltőnek nevezte a felfüggesztés megerősítését, továbbra is saját magát nevezve a legjobb megoldásnak a program céljaihoz. Musk az X-en arról írt, hogy cége egyedüliként fejleszti ténylegesen és nagy léptékben a vidéki szélessávot, majd egy fél mondatban kitanította az FCC-t az adófizetők pénzének elköltéséről.

Piaci hírek

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.