A Bloomberg News beszámolója alapján körülbelül 2,5 milliárd dollárra csökkennek Elon Musk közösségimédia-platformja, az X 2023-as hirdetési bevételei. A lap forrásai szerint a társaság az első három negyedév mindegyikében valamivel több mint 600 millió dollár reklámbevételt termelt, és az utolsó három hónapban is hasonló teljesítményre számít. Ez jelentős visszaesés lenne az X 2022-es teljesítményéhez képest, amikor negyedévente több mint 1 milliárd dollárt lapátolt be a hirdetőktől, és még jobban elmaradna a tőzsdei cégként töltött utolsó négy negyedévétől, amikor összesen 4,7 milliárd dollárt szerzett reklámszolgáltatásokból.
Az X egyik illetékes vezetője a Reutersnek úgy nyilatkozott, hogy a Bloomberg riportja nem ad teljes képet az üzletükről, mivel a lap cikkéhez felhasznált források "nem szolgálnak pontos és átfogó részletekkel". A hírügynökség ehhez mindenesetre hozzáteszi, hogy Musk 2022. októberi hatalomátvétele óta az X (korábban Twitter) havi szintű hirdetési bevételei legalább 55 százalékkal csökkentek éves összehasonlításban, márpedig ezek teszik ki a vállalat forgalmának 70-75 százalákát. Az X-nél korábban 3 milliárd dollár bevételt irányoztak elő hirdetésekből és előfizetésekből 2023-ra, de a Bloomberg szerint elmaradnak majd ettől a szinttől is.
Musk a korábbi vagánykodást követően a nyár közepén már maga is elismerte, hogy a Twitter cash flow-ja negatív maradt a reklámbevételek feleződése és a társaság súlyos adósságterhei miatt, és annak pozitívba fordításához kötötte "bármilyen más luxus" lehetővé tételét. Egyelőre azonban nem úgy tűnik, hogy a Twittert bő egy évvel ezelőtt kényszerből megvásárló üzletember képes lenne alárendelni magát ennek a célnak: nemrég durván nekiment azoknak a hirdetőknek, akik felfüggesztették az X-en futó kampányaikat egy saját maga szerint is kínos megnyilvánulása miatt, külön kiemelve közülük a Disney vezérigazgatóját.
Rossz hírek vidékről
Musk másik érdekeltsége, a SpaceX sem kapott jó híreket a héten: az amerikai hírközlési hatóság (FCC) kedden megerősítette azt a tavalyi döntését, amelyben megtagadta Starlinknek megítélt 885,5 millió dolláros támogatás kifizetését a vidéki szélessávú kapcsolatok fejlesztésére. Az FCC szerint az űripari cég műholdas üzletága nem teljesítette a program alapvető követelményeit, és a 2022-es határozat megtámadását követően sem tudta bizonyítani, hogy képes lesz biztosítani a beígért szolgáltatásokat. A Reuters tudósítása szerint a hatóság aggályai között szerepel a Starship rakéták jövőbeni kilövéseinek bizonytalansága.
A Starlink eredetileg azt vállalta, hogy 35 szövetségi állam összesen 642 ezer vidéki háztartásának és vállalkozásának szolgáltat majd szélessávú netet. Az FCC két republikánus tagja nem értett egyet a döntéssel, mondván, hogy 2022-ben értelmetlen számon kérni a 2025-ös célokat, a Starlink pedig csalódást keltőnek nevezte a felfüggesztés megerősítését, továbbra is saját magát nevezve a legjobb megoldásnak a program céljaihoz. Musk az X-en arról írt, hogy cége egyedüliként fejleszti ténylegesen és nagy léptékben a vidéki szélessávot, majd egy fél mondatban kitanította az FCC-t az adófizetők pénzének elköltéséről.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak