A Bloomberg News beszámolója alapján körülbelül 2,5 milliárd dollárra csökkennek Elon Musk közösségimédia-platformja, az X 2023-as hirdetési bevételei. A lap forrásai szerint a társaság az első három negyedév mindegyikében valamivel több mint 600 millió dollár reklámbevételt termelt, és az utolsó három hónapban is hasonló teljesítményre számít. Ez jelentős visszaesés lenne az X 2022-es teljesítményéhez képest, amikor negyedévente több mint 1 milliárd dollárt lapátolt be a hirdetőktől, és még jobban elmaradna a tőzsdei cégként töltött utolsó négy negyedévétől, amikor összesen 4,7 milliárd dollárt szerzett reklámszolgáltatásokból.
Az X egyik illetékes vezetője a Reutersnek úgy nyilatkozott, hogy a Bloomberg riportja nem ad teljes képet az üzletükről, mivel a lap cikkéhez felhasznált források "nem szolgálnak pontos és átfogó részletekkel". A hírügynökség ehhez mindenesetre hozzáteszi, hogy Musk 2022. októberi hatalomátvétele óta az X (korábban Twitter) havi szintű hirdetési bevételei legalább 55 százalékkal csökkentek éves összehasonlításban, márpedig ezek teszik ki a vállalat forgalmának 70-75 százalákát. Az X-nél korábban 3 milliárd dollár bevételt irányoztak elő hirdetésekből és előfizetésekből 2023-ra, de a Bloomberg szerint elmaradnak majd ettől a szinttől is.
Musk a korábbi vagánykodást követően a nyár közepén már maga is elismerte, hogy a Twitter cash flow-ja negatív maradt a reklámbevételek feleződése és a társaság súlyos adósságterhei miatt, és annak pozitívba fordításához kötötte "bármilyen más luxus" lehetővé tételét. Egyelőre azonban nem úgy tűnik, hogy a Twittert bő egy évvel ezelőtt kényszerből megvásárló üzletember képes lenne alárendelni magát ennek a célnak: nemrég durván nekiment azoknak a hirdetőknek, akik felfüggesztették az X-en futó kampányaikat egy saját maga szerint is kínos megnyilvánulása miatt, külön kiemelve közülük a Disney vezérigazgatóját.
Rossz hírek vidékről
Musk másik érdekeltsége, a SpaceX sem kapott jó híreket a héten: az amerikai hírközlési hatóság (FCC) kedden megerősítette azt a tavalyi döntését, amelyben megtagadta Starlinknek megítélt 885,5 millió dolláros támogatás kifizetését a vidéki szélessávú kapcsolatok fejlesztésére. Az FCC szerint az űripari cég műholdas üzletága nem teljesítette a program alapvető követelményeit, és a 2022-es határozat megtámadását követően sem tudta bizonyítani, hogy képes lesz biztosítani a beígért szolgáltatásokat. A Reuters tudósítása szerint a hatóság aggályai között szerepel a Starship rakéták jövőbeni kilövéseinek bizonytalansága.
A Starlink eredetileg azt vállalta, hogy 35 szövetségi állam összesen 642 ezer vidéki háztartásának és vállalkozásának szolgáltat majd szélessávú netet. Az FCC két republikánus tagja nem értett egyet a döntéssel, mondván, hogy 2022-ben értelmetlen számon kérni a 2025-ös célokat, a Starlink pedig csalódást keltőnek nevezte a felfüggesztés megerősítését, továbbra is saját magát nevezve a legjobb megoldásnak a program céljaihoz. Musk az X-en arról írt, hogy cége egyedüliként fejleszti ténylegesen és nagy léptékben a vidéki szélessávot, majd egy fél mondatban kitanította az FCC-t az adófizetők pénzének elköltéséről.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak