Mindent megpróbál a Meta, hogy nyáron indított új hálózata, a Threads igazán lendületbe jöjjön. A közösségi platformok tekintetében globálisan kiemelkedő szereplőnek minősülő cégcsoport ehhez beveti a portfólió legfajsúlyosabb tagját, a Facebookot is. A házon belüli promóció teljesen természetes megoldás, ám a vállalat a jelek szerint ezúttal a kelleténél kicsit erőszakosabbra vette a figurát.
Egy új kampány keretében a Threadsre kitett bejegyzések elkezdtek megjelenni a facebookos felhasználók ajánlott posztjai között. Mindezt a cég tegnap meg is erősítette egy Threads-beszélgetésben, ahol az egyik felhasználó azt igyekezett megtudni, hogy miként tudja ezt a funkciót kikapcsolni.
Ahogy a hivatalos fiók kommunikációjából kiderül, egyelőre nincs mód a más platformokon (a Facebook mellett az Instagramon is feltűnhetnek a posztok) történő automatikus továbbosztás letiltására. Némi reménysugárként azonban azt is hozzátették, hogy hallgatnak a felhasználói visszajelzésekre, és ezek alapján építkeznek tovább.
A házon belüli hirdetési kampányra reagálók között elsöprő többségben vannak a negatívan nyilatkozók. Sűrűn olvasható kritika például, hogy az embereknek teljesen más összetételű kapcsolatrendszere, követői köre van a Facebookon és más mondjuk a nemrégiben indult Threads felületén. Náluk nem hogy nincs haszna a keresztpromóciónak, de egyenesen káros is.
A másik fő probléma a már említett kikapcsolási lehetőség hiánya. Technikailag ez nyilván nem számít leküzdhetetlen mérnöki feladatnak, ám a Meta jól felfogott önös érdekéből igyekszik mindenkire ráerőltetni ezt a funkciót. Az ilyen magatartás egyáltalán nem ritka a nagy technológiai platformok üzemeltetőinél, de előfordul, hogy a fagyi visszanyal, és sűrű elnézések közepette kell rendezni a sorokat.
Hullámvasúton
A Threads nyári indítása egyértelműen az immár X-nek hívott Twitter ellen indított nyílt támadásnak tekinthető. A Meta igyekszik kihasználni az Elon Musk által finoman szólva is hektikusan irányított közösségi platform meggyengülését. Az excentrikus techmilliárdos egyébként rögtön jogi eljárás belengetésével igyekezett jelezni nemtetszését.
A nyár start a belső várakozásokat is meghaladó sikert hozott, a Threadsnek néhány óra kellett az első 10 millió felhasználó eléréséhez. Nem sokkal később a 100 milliós mérföldkövet is elérte az alkalmazás, amelynek tábora még a ChatGPT-nél is gyorsabban bővült.
A gyorsan feltámadt lendület azonban ugyanolyan gyorsan el is párolgott, a platform pedig a nyár végén már erős visszaesésben volt. A SimilarWeb jelentése szerint például a legfontosabb piacnak számító Egyesült Államokban a Threads használata 40 százalékkal volt alacsonyabb Androidon, mint amekkora forgalmat júliusban mértek.
Vélhetően a Metánál úgy látják, a trend még bőven megfordítható. Ezért az elmúlt hetekben, hónapokban végrehajtott fejlesztésekre támaszkodva igyekeznek újraépíteni az érdeklődést az egyelőre gyilkosnak nem túl hatékony közösségi alkalmazás iránt.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak