Az elmúlt tíz év legalacsonyabb letöltési rátáját produkálta az immár X-nek hívott egykori Twitter - számolt be a Business Insider az Apptopia adataira hivatkozva. Ez már önmagában is megkérdőjelezi a júliusban kapkodva végrehajtott márkaváltás sikerességét, de az app harmatgyenge augusztusi teljesítménye mellett más statitsztikák szerint sincs éppen kirobbanó formában a tavaly ősszel Elon Musk techmilliárdos tulajdonába került közösségi platform.
Az Apptopia mérései alapján az átnevezéssel terhelt elmúlt két hónap alatt 30 százalékot esett a telepítések száma az azt megelőző időszakhoz képest. Mindezt rá lehetne fogni a szezonalitásra is, csakhogy egy évvel ezelőtti hasonló periódushoz képest is 18 százalékot esett a forgalom. A cég tőzsdefelügyelethez benyújtott korábbi beszámolóiból tudható, hogy a Twitter alkalmazása 2011 óta havi 15 és 30 milliós letöltési számokat produkált. Ehhez képest meglehetősen lehangoló az augusztusra becsült 10 milliós forgalom.
Szintén szomorú trend rajzolódik ki az X webes változatának használatában. Az egyelőre még mindig twitter.com címen üzemelő oldal (az x.com is ide irányítódik át) látogatottsága egész évben lefele tendált. A Similarweb elemzése szerint augusztusban a forgalom globálisan 10, az USA-ban pedig 15 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbi szinthez viszonyítva.
Mindezzel párhuzamosan az alkalmazás napi és havi szintű használata is visszaesést mutat. A legfrissebb, szeptemberi adatok alapján 250 millió alá esett a napi felhasználói tábor, ami hozzávetőleg 2 százalékos csökkenést jelent júliushoz képest. A havi felhasználók száma nagyjából ugyanennyivel csökkent, a júliusi 398-ról 393 millióra.
Mindeközben a nagyot álmodásban (és -mondásban) fekete öves Musk 1 milliárd havi felhasználót vízionál jövőre...
Hamar munka ritkán jó
Ahogy azt a Bitporton is nyomon követtük, Musk egy júliusi hétvégén meghirdetett és pár óra alatt lezárult logópályázattal rúgta be a Twitter átbrandelési projektjét. Az ezt követő napok ugyan a szokásosnál is több káoszt, hajmeresztő akciókat és komikus történéseket hoztak, ám a parancs az parancs: a Twitterből X lett.
Szakértők már akkor is csak a fejüket csóválták, és nem győzték ismételgetni, mennyire kockázatos ilyen hirtelen a kukába dobni egy olyan bejáratott márkát, mint amilyen az internetes világban a Twitter. A Bloomberg által megszólaltatott elemzők szerint ezzel Musk egy mozdulattal több milliárd dollárnyi értéket dobott a kukába. (Miközben korábbi becslések alapján a Twitter már így is csak a harmadát érte annak, mint amennyit tavaly novemberben, a felvásárláskor ért.)
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak