A Similarweb adatai szerint a Threads napi aktív felhasználóinak száma (DAU) az 50 milliót közelítette mindössze két nappal a szolgáltatás július eleji indulása után (már ha van értelme kétnapos időtávon napi szinten aktív felhasználókról beszélni), de augusztus első napjára visszaesett 10 millió alá. Ezzel összefüggésben az alkalmazásban eltöltött idő is július 6-án érte el az eddigi csúcsot átlagosan napi 14 perccel, ami augusztusra a töredékére, 2,3 percre csökkent, és ha kifejezetten az amerikai felhasználóat nézzük, akkor is csak 3 perc környékén jár. Ehhez hasonló becslést közölt a Sensor Tower piackutató is, ahol több mint 80 százalékos visszaesésről számoltak be a július 5-31. közti időszakra, hozzátéve, hogy az annak végére saccolt 8 milliós DAU érték azóta is naponta 1 százalékos csökkenést mutat.
Az elemzők által közzétett számokról szóló riportjában a Gizmodo felidézi, hogy a Meta második negyedéves eredményei kapcsán Mark Zuckerberg vezérigazgató több, napi szinten visszatérő felhasználót emlegetett a Threads platformon, mint amennyire állítólag a Threads elindításakor számítottak. Ezt a lap kérdésére a társaság nem kívánta kommentálni, de a visszaesés mindenképpen látványos, ha figyelembe vesszük, hogy a Threads a valaha volt leggyorsabban növekvő alkalmazáként már kevesebb mint egy héttel az indulása után 100 millió regisztrációval dicsekedhetett, és a SensorTower saját adatai szerint továbbra is az egyik leggyakrabban letöltött alkalmazás az Android és iOS rendszerek alatt egyaránt. Ez azonban úgy tűnik, hogy nem függ össze a felhasználók aktivitásával.
Épül a következő Google Plus?
Bár a Meta új funkciókat ad a Threadshez, abból még mindig hiányoznak a Twitter-élményhez alapvető funkciók, például a felhasználókra, témákra és közvetlen üzenetekre is alkalmazható kereső. A visszajelzések alapján mág súlyosabb, hogy az applikációnak egyelőre nincs értelmezhető asztali megjelenése sem: bár némi barkácsolással futtatható desktop környezetben, a gyakorlatban csak egy mobilos appról van szó, ami nyilván nagyban korlátozza a rendszeres aktivitást. A Gizmodo cikke szerint komoly probléma lehet belőe, hogy túl sokan vetették rá magukat a meglehetősen kezdetleges Twitter-alternatívára, akik nem feltétlenült térnek vissza, ahogy majd idővel gazdagodnak a platform funkciói. A Threads így a Mastodon vagy a Bluesky mezőnyében versenyezne, ami vélhetően nem a Meta célja.
A Threads iránti kezdeti érdeklődésből jól látszott, hogy a felhasználók vevők lennének egy olyan Twitter-klónra, amit Elon Musk még nem gatyásított le teljesen. A Threads lekerekített élei és facebookosan megpiszkált hírfolyama viszont nem éppen ezt az élményt nyújtják nekik: sok kritikát olvasni azzal kapcsolatban, hogy az új csatornát az odacibált, senkit sem érdeklő celebritások és a kínosan laza márkakommunikáció határozzák meg. Mások szerint a mikroblog-szolgáltatás mint koncepció is elveszítette a lendületét a felhasználók és a hirdetők körében egyaránt. Vagyis lehet, hogy a Meta minden eszközzel rendelkezik az X-re átkeresztelt Twitter kiszorításához, és az is lehet, hogy ez nem fog sikerülni a beágyazott szolgáltatást erősítő hálózati hatások miatt, de az eredmény egyre kevesebb embert érdekel.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak