A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg szerint mindössze hét órával a vállalat új Threads alkalmazásának közzétételét követően összejött rá az első 10 millió regisztráció, miután a második óra végén 2 millión, a negyedik óra után pedig már 5 milión állt a számláló. Úgy tűnik tehát, hogy az emberek tényleg tömegesen özönlenek a Twitter versenytársaként számon tartott Threadsre, bár a kommentárok alapján még így sem világos, hogy a Meta hosszabb távon képes lehet-e felülműlni a másik szolgáltatást, amelynek tavaly, Elon Musk érkezése előtt közel 240 millió felhasználója volt.
Ahogy nemrég írtuk, a szétesőben lévő Twitter kihívói közül a Threads tűnik a legveszélyesebbnek, tekintettel az anyacég erőforrásaira és az alkalmazás instagramos integrációjára, ami közvetve több mint 1,5 milliárd felhasználóz kapcsol be a dologba. Zuckerberg, aki már több százezer követőt gyűjtött a saját Twitter-klónja alatt, maga is elismerte, hogy a hatalomátvétel eltarthat egy darabig. Ugyanakkor azt is közölte, hogy a Twitternek megvolt a lehetősége egy milliárdos felhasználói létszámú beszélgetős platform felépítésére, de nem élt vele – a Meta viszont megcsinálja helyette.
Az már kiderült, hogy példák mindenre vannak
Az elemzők között vannak, akik a megállíthatatlan erő és az elmozdíthatatlan tárgy találkozásaként írják le a két alkalmazás találkozását. A Meta ugyanis minden szükséges dologgal rendelkezik, hogy elsöpörje a Twittert, ez utóbbi viszont sokkal régebbi és beágyazottabb szolgáltatás, és emiatt neki dolgoznak a hálózati hatások. Érdekes egyébként, hogy a Meta 2019-ben már kiadott egy Threads nevű alkalmazást, amit akkor nem a Twitter, hanem a Snapchat riválisának szánt. Ez azonban annyira sikertelennek bizonyult, hogy alig két évvel később már meg is szüntették az egészet.
Az új Threads applikációt állítólag csak január óta fejlesztik, és a privát beszélgetések helyett már a szöveges alapú, nyilvános beszélgetésekre koncentrál a Twitterhez hasonló formátumban. Bár a korábbi kísérlet elhasalt, ott vannak például az instagramos Reels videók, amelyekkel a Meta nyilvánvalóan a fejére nőtt TikTok üzleti modelljét másolta le. Elsöprő sikert ugyan ezzel sem aratott, de a Reels a Facebook és az Instagram platformokon is egyre jobban teljesít, és már több milliárd dolláros éves bevételt termel. Kérdés tehát, hogy a tendencia tovább folytatódik-e majd Threads második nekifutásával.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak