Egyelőre nagyon megy az instagramos Twitterként jellemezhető Threads, amit a Meta az eredeti Twitternél barátságosabb helyként reklámoz, és milliárdos felhasználói bázist gyűjtene hozzá.

A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg szerint mindössze hét órával a vállalat új Threads alkalmazásának közzétételét követően összejött rá az első 10 millió regisztráció, miután a második óra végén 2 millión, a negyedik óra után pedig már 5 milión állt a számláló. Úgy tűnik tehát, hogy az emberek tényleg tömegesen özönlenek a Twitter versenytársaként számon tartott Threadsre, bár a kommentárok alapján még így sem világos, hogy a Meta hosszabb távon képes lehet-e felülműlni a másik szolgáltatást, amelynek tavaly, Elon Musk érkezése előtt közel 240 millió felhasználója volt.

Ahogy nemrég írtuk, a szétesőben lévő Twitter kihívói közül a Threads tűnik a legveszélyesebbnek, tekintettel az anyacég erőforrásaira és az alkalmazás instagramos integrációjára, ami közvetve több mint 1,5 milliárd felhasználóz kapcsol be a dologba. Zuckerberg, aki már több százezer követőt gyűjtött a saját Twitter-klónja alatt, maga is elismerte, hogy a hatalomátvétel eltarthat egy darabig. Ugyanakkor azt is közölte, hogy a Twitternek megvolt a lehetősége egy milliárdos felhasználói létszámú beszélgetős platform felépítésére, de nem élt vele – a Meta viszont megcsinálja helyette.

Az már kiderült, hogy példák mindenre vannak

Az elemzők között vannak, akik a megállíthatatlan erő és az elmozdíthatatlan tárgy találkozásaként írják le a két alkalmazás találkozását. A Meta ugyanis minden szükséges dologgal rendelkezik, hogy elsöpörje a Twittert, ez utóbbi viszont sokkal régebbi és beágyazottabb szolgáltatás, és emiatt neki dolgoznak a hálózati hatások. Érdekes egyébként, hogy a Meta 2019-ben már kiadott egy Threads nevű alkalmazást, amit akkor nem a Twitter, hanem a Snapchat riválisának szánt. Ez azonban annyira sikertelennek bizonyult, hogy alig két évvel később már meg is szüntették az egészet.

Az új Threads applikációt állítólag csak január óta fejlesztik, és a privát beszélgetések helyett már a szöveges alapú, nyilvános beszélgetésekre koncentrál a Twitterhez hasonló formátumban. Bár a korábbi kísérlet elhasalt, ott vannak például az instagramos Reels videók, amelyekkel a Meta nyilvánvalóan a fejére nőtt TikTok üzleti modelljét másolta le. Elsöprő sikert ugyan ezzel sem aratott, de a Reels a Facebook és az Instagram platformokon is egyre jobban teljesít, és már több milliárd dolláros éves bevételt termel. Kérdés tehát, hogy a tendencia tovább folytatódik-e majd Threads második nekifutásával.

Közösség & HR

Hét évig küzdött Brüsszellel, de végül elbukott a Google

A keresőóriást még 2017-ben meszelték el az EU-ban, mert visszaélt piaci pozíciójával a vásárlási ajánlatok területén. Az akkor kiszabott 2,4 milliárd eurós bírság kapcsán egészen mostanáig tartott a jogi iszapbirkózás.
 
A teljes életciklust lefedő rendszerek képesek megszüntetni azt a káoszt, ami a szervezetek zöménél még mindig akadályozza az információáramlást.

a melléklet támogatója a GLOBAL-UNION Kft., a Kyocera márka kizárólagos magyar disztribútora

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.