A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg szerint mindössze hét órával a vállalat új Threads alkalmazásának közzétételét követően összejött rá az első 10 millió regisztráció, miután a második óra végén 2 millión, a negyedik óra után pedig már 5 milión állt a számláló. Úgy tűnik tehát, hogy az emberek tényleg tömegesen özönlenek a Twitter versenytársaként számon tartott Threadsre, bár a kommentárok alapján még így sem világos, hogy a Meta hosszabb távon képes lehet-e felülműlni a másik szolgáltatást, amelynek tavaly, Elon Musk érkezése előtt közel 240 millió felhasználója volt.
Ahogy nemrég írtuk, a szétesőben lévő Twitter kihívói közül a Threads tűnik a legveszélyesebbnek, tekintettel az anyacég erőforrásaira és az alkalmazás instagramos integrációjára, ami közvetve több mint 1,5 milliárd felhasználóz kapcsol be a dologba. Zuckerberg, aki már több százezer követőt gyűjtött a saját Twitter-klónja alatt, maga is elismerte, hogy a hatalomátvétel eltarthat egy darabig. Ugyanakkor azt is közölte, hogy a Twitternek megvolt a lehetősége egy milliárdos felhasználói létszámú beszélgetős platform felépítésére, de nem élt vele – a Meta viszont megcsinálja helyette.
Az már kiderült, hogy példák mindenre vannak
Az elemzők között vannak, akik a megállíthatatlan erő és az elmozdíthatatlan tárgy találkozásaként írják le a két alkalmazás találkozását. A Meta ugyanis minden szükséges dologgal rendelkezik, hogy elsöpörje a Twittert, ez utóbbi viszont sokkal régebbi és beágyazottabb szolgáltatás, és emiatt neki dolgoznak a hálózati hatások. Érdekes egyébként, hogy a Meta 2019-ben már kiadott egy Threads nevű alkalmazást, amit akkor nem a Twitter, hanem a Snapchat riválisának szánt. Ez azonban annyira sikertelennek bizonyult, hogy alig két évvel később már meg is szüntették az egészet.
Az új Threads applikációt állítólag csak január óta fejlesztik, és a privát beszélgetések helyett már a szöveges alapú, nyilvános beszélgetésekre koncentrál a Twitterhez hasonló formátumban. Bár a korábbi kísérlet elhasalt, ott vannak például az instagramos Reels videók, amelyekkel a Meta nyilvánvalóan a fejére nőtt TikTok üzleti modelljét másolta le. Elsöprő sikert ugyan ezzel sem aratott, de a Reels a Facebook és az Instagram platformokon is egyre jobban teljesít, és már több milliárd dolláros éves bevételt termel. Kérdés tehát, hogy a tendencia tovább folytatódik-e majd Threads második nekifutásával.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak