Hatalmasat vágott a Facebook a tulajdonában levő VR megoldások árain, a Microsoft pedig olcsó headsettel jelentkezik.

A SuperData elemzése szerint lendületesen fejlődik a virtuális valóságot elénk táró eszközök piaca, de az egyes gyártók esetében tapasztalt akár több száz százalékos növekedés mögött még mindig nagyon alacsony számok állnak. Amint az az alábbi táblázatban is látszik, a becslések szerint a legnagyobbat a Google fogja robbantani, ezzel felzárkózva a piacvezető Samsung mellé.

 
VR-eszközök értékesítési darabszáma
Create your own infographics


Túl drága a virtuális valóság?

Az alacsony eladási számok ismeretében döntött úgy a Facebook, hogy felpörgeti Oculus Riftjének eladásait. Ehhez Zuckerberg cége szerint az árcsökkentésen keresztül vezet az út: a 600 dolláros headset és a 200 dolláros Touch mozgásérzékelő egyaránt 100-100 dollárral lett olcsóbb a napokban. Az egykor de facto piacvezető ugyanis mostanra már alaposan elmaradt az értékesítési darabszámokban; nagyon úgy tűnik, hogy a VR-t nem az Oculus Rift hozza el a tömegeknek.

Azt Jason Rubin, az Oculus tartalomfejlesztési vezetője is elismerte egy blogbejegyzésben, hogy az olcsóbb versenytársak elhúztak az eladások tekintetében. Ezek közül az egyik legnagyobb figyelmet a Sony PlayStation VR-ja érdemeli, mely alig négy hónappal piacra lépését követően, február közepéig már 915 ezres példányszámban lelt gazdára.

Külön utas megoldást választott a Google a Daydreammel: a cég headsetének használatához nincsen szükség játékkonzolra vagy PC-re. Egy kompatibilis telefon elegendő, ami persze az alacsonyabb számítási teljesítmény miatt némileg limitálja a VR lehetőségeit, cserébe viszont sokkal olcsóbb belépési pontot kínál. Nem véletlen, hogy az idei évre a Google megoldásának felfutását várják.

Kevert valóság

A VR körüli sürgölődésből nem maradhat ki a Microsoft sem. Habár Redmond tavaly visszakozni látszott a viselhető eszközök piacáról, a Hololens fejlesztésével és a FlashBack nevű, olcsó telefonokon VR-élményt ígérő fejlesztésével ezt a szegmenst továbbra is fontosnak tartja. Ezt erősíti az a tegnapi bejelentés is, mely szerint március végén az első pár kiválasztott fejlesztő megkapja az Acer Mixed Reality Developer Edition nevű headsetjét.
 


Ez lesz a Windows Mixed Reality headset első debütálása; a vállalat az alacsony árral és az úgynevezett „bentről-kifelé” lekövetéssel próbálja meghódítani a piacot. Szemben versenytársaival, melyek külső nyomkövetőket használnak a felhasználó pozíciójának meghatározására, a Microsoft megoldása magán az eszközön elhelyezett érzékelőket alkalmaz ezen célból.

Az 1440x1440 pixeles felbontású, natív 90 Hz-es képfrissítési rátával rendelkező Acer headset beépített audiokimenettel és 3,5 mm-es Jack aljzattal bíró mikrofonos támogatással bír. Hálózatba kötését HDMI 2.0 és USB 3.0 szabványok teszik lehetővé.

Kereskedelmi forgalomban való megjelenésére azonban az év végi ünnepi időszakig nem lehet számítani. A fejlesztőknek kiadott első példányok azt a célt szolgálják, hogy a végleges eszköz boltokba kerülésekor már komoly tartalmi támogatással bírjon a Microsoft-féle virtuális valóság. Ennek élményét egyébként nem csak az Acer eszközein lehet elérni, az Asus, a Dell, a HP, a Lenovo és a 3Glasses egyaránt partnere ezen a téren a szoftverfejlesztő gigásznak.

És hogy mit keres a Mixed Reality a termék nevében? Nos, a kifejezés a valódi világ és a virtuális tér összeházasítását jelöli, vagyis azt, hogy a „kívülről” nyert információk megjelennek a virtuális valóságban is. Egyfajta kiterjesztett valóságról van tehát szó, ahol a valódi és virtuális információ határa elmosódik.

Konzumer tech

Egyre furcsábbak lesznek a CAPTCHA tesztek, ahogy a gépek is okosodnak

Már nagyon jók például például a fényképek címkézésében, de a logikai összefüggéseken könnyen fennakadnak. Igaz, ezzel így lehet némelyik emberi felhasználó is.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.