Hatalmasat vágott a Facebook a tulajdonában levő VR megoldások árain, a Microsoft pedig olcsó headsettel jelentkezik.
Hirdetés
 

A SuperData elemzése szerint lendületesen fejlődik a virtuális valóságot elénk táró eszközök piaca, de az egyes gyártók esetében tapasztalt akár több száz százalékos növekedés mögött még mindig nagyon alacsony számok állnak. Amint az az alábbi táblázatban is látszik, a becslések szerint a legnagyobbat a Google fogja robbantani, ezzel felzárkózva a piacvezető Samsung mellé.

 
VR-eszközök értékesítési darabszáma
Create your own infographics


Túl drága a virtuális valóság?

Az alacsony eladási számok ismeretében döntött úgy a Facebook, hogy felpörgeti Oculus Riftjének eladásait. Ehhez Zuckerberg cége szerint az árcsökkentésen keresztül vezet az út: a 600 dolláros headset és a 200 dolláros Touch mozgásérzékelő egyaránt 100-100 dollárral lett olcsóbb a napokban. Az egykor de facto piacvezető ugyanis mostanra már alaposan elmaradt az értékesítési darabszámokban; nagyon úgy tűnik, hogy a VR-t nem az Oculus Rift hozza el a tömegeknek.

Azt Jason Rubin, az Oculus tartalomfejlesztési vezetője is elismerte egy blogbejegyzésben, hogy az olcsóbb versenytársak elhúztak az eladások tekintetében. Ezek közül az egyik legnagyobb figyelmet a Sony PlayStation VR-ja érdemeli, mely alig négy hónappal piacra lépését követően, február közepéig már 915 ezres példányszámban lelt gazdára.

Külön utas megoldást választott a Google a Daydreammel: a cég headsetének használatához nincsen szükség játékkonzolra vagy PC-re. Egy kompatibilis telefon elegendő, ami persze az alacsonyabb számítási teljesítmény miatt némileg limitálja a VR lehetőségeit, cserébe viszont sokkal olcsóbb belépési pontot kínál. Nem véletlen, hogy az idei évre a Google megoldásának felfutását várják.

Kevert valóság

A VR körüli sürgölődésből nem maradhat ki a Microsoft sem. Habár Redmond tavaly visszakozni látszott a viselhető eszközök piacáról, a Hololens fejlesztésével és a FlashBack nevű, olcsó telefonokon VR-élményt ígérő fejlesztésével ezt a szegmenst továbbra is fontosnak tartja. Ezt erősíti az a tegnapi bejelentés is, mely szerint március végén az első pár kiválasztott fejlesztő megkapja az Acer Mixed Reality Developer Edition nevű headsetjét.
 


Ez lesz a Windows Mixed Reality headset első debütálása; a vállalat az alacsony árral és az úgynevezett „bentről-kifelé” lekövetéssel próbálja meghódítani a piacot. Szemben versenytársaival, melyek külső nyomkövetőket használnak a felhasználó pozíciójának meghatározására, a Microsoft megoldása magán az eszközön elhelyezett érzékelőket alkalmaz ezen célból.

Az 1440x1440 pixeles felbontású, natív 90 Hz-es képfrissítési rátával rendelkező Acer headset beépített audiokimenettel és 3,5 mm-es Jack aljzattal bíró mikrofonos támogatással bír. Hálózatba kötését HDMI 2.0 és USB 3.0 szabványok teszik lehetővé.

Kereskedelmi forgalomban való megjelenésére azonban az év végi ünnepi időszakig nem lehet számítani. A fejlesztőknek kiadott első példányok azt a célt szolgálják, hogy a végleges eszköz boltokba kerülésekor már komoly tartalmi támogatással bírjon a Microsoft-féle virtuális valóság. Ennek élményét egyébként nem csak az Acer eszközein lehet elérni, az Asus, a Dell, a HP, a Lenovo és a 3Glasses egyaránt partnere ezen a téren a szoftverfejlesztő gigásznak.

És hogy mit keres a Mixed Reality a termék nevében? Nos, a kifejezés a valódi világ és a virtuális tér összeházasítását jelöli, vagyis azt, hogy a „kívülről” nyert információk megjelennek a virtuális valóságban is. Egyfajta kiterjesztett valóságról van tehát szó, ahol a valódi és virtuális információ határa elmosódik.

Konzumer tech

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.