A cég technológiája az olcsó készülékekre is elvinné a virtuális valóság élményét.
Hirdetés
 

Az új technológiák túlélésének alapfeltétele, hogy mennyire képesek elterjedni, milyen gyorsan jut el a felhasználókhoz olyan formában, hogy az valóban élményt nyújtson a számukra. A virtuális valóság egyre lendületesebb fejlődése esetében ez hatványozottan igaz, hiszen már most több megoldás létezik a VR létrehozására, de egyben mind hasonlítnak: erőforrás igényes, drága hardverek szükségesek hozzá.

A nyers erő szükségessége

A Microsoft a trendekkel kissé szembehelyezkedve egy másik irányt, a hologramot és a kiterjesztett valóságot (AR) célozta be. A HoloLens fejlesztésével, terjesztésével párhuzamosan a redmondiak érezhetően azon vannak, hogy a VR terén se maradjanak le, és azt háttér megoldásokkal, saját technológiával támogassák meg. Ebben elsősorban a vállalat Research divíziója jeleskedik, aminek a legújabb, FlashBack néven futó fejlesztése az olcsóbb mobilokra is biztosíthatja a virtuális valóság élményét.

A VR eddig két verzióban vált elérhetővé a felhasználók számára. A HTC Vive, illetve az Oculus Rift esetében a filmek, játékok csak egy megfelelő teljesítményű számítógép folyamatos kapcsolódásával érhetők el. A mobil alapú megoldások esetében (pl. Gear VR) egy okostelefon segítségével generálják le a virtuális világot, mely feladattal egyelőre csak a csúcskészülékek képesek elbánni.

A Microsoft úgy hidalná át ezt a problémát, hogy levenné a terhet a mobilok grafikus egységéről, hiszen ez önmagában limitálja a szóba jöhető telefonok listáját, de az sem mindegy, hogy a képek megjelenítése az akkumulátort is nagy ütemben meríti. A FlashBack módszerre arra alapoz, hogy a megjelenítendő világ grafikus elemeit előre eltárolja a mobil tárhelyén, így a rendszernek (vagyis a mobilnak) csak akkor kell behívnia a megfelelő képrészleteket, amikor a felhasználó látóterébe azok bekerülnek.

Leveszik a terhet a mobilokról

Ezzel a megoldással – amellett, hogy ezzel a szerényebb telefonok is szóhoz juthatnak – maga az élmény is javulni fog, ami a MS szerint az egy másodperc alatt megjeleníthető képkockák (fps) értéke a nyolcszorosára nőhet, az energia felvétel 97 százalékkal csökkenhet, de a késleltetés is jelentősen, akár 15 százalékkal is visszafogható. Mindez összességében azt jelenti, hogy nincs szükség erőteljes GPU-ra, a mobil hardverének pedig „csupán” annyi feladata lesz, hogy ez előre eltárolt képeket, vizuális elemeket kicsomagolja, azaz a lejátszásra előkészítse. Ezt végezheti a GPU VRAM, a RAM, vagy akár egy SSD, vagyis egyedül a VR műsorhoz szükséges fájlok feltöltése vesz majd igénybe némi telepítési, betöltési időt, ami azonban előzetesen elvégezhető.

A Microsoft a FlashBack képességeit egy HP Pavilon Mini és egy Oculus segítségével demózza, és egyelőre prototípusról van szó, mégis úgy tűnik, hogy az elgondolás működőképes lehet. Ezzel a technológiával közvetve a MS is képes lehet versenybe szállni, hiszen így olyan gyártók előtt is megnyílhat a VR ígéretes kapuja, akik eddig nem rendelkeztek kellően erős hardverű mobilokkal.

Konzumer tech

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.