Jól szalad a Netflix szekere, és ezt a tempót még fokozni is szeretné a cég azzal, hogy kicombosítja a hirdetésekre alapozott bevételi lábát. Mindez azokból a megnyilatkozásokból szűrhető le, amelyek a streamingszolgáltató reklámpiaci szereplőknek tartott éves bemutatóján hangzottak el.
A Media Play News beszámolója szerint a vállalat már 94 millió olyan előfizetőnél jár, akik olcsóbb előfizetésért cserébe hajlandók a filmnézést hirdetésekkel tűzdelni. Ez már nagyon jelentős arányt tesz ki a teljes ügyfélkörből is, amely 2024 végén bő 300 milliónál állt.
Kényszerből indult, kasszasiker lett
Az egyes régiókban 2022 novemberében leginkább kényszerből bevezetett "Netflix Gazdaságos" lehetőségre az adatok alapján egyre többen csapnak le. Egy éve még csak 40 millió ilyen ügyfelet tartottak számon, tavaly novemberben már 70 millió körül járt a számláló, mostanra pedig már elérhető közelségbe került a 100 milliós mérföldkő. Ennek elérése valószínűleg nem tart majd sokáig, hiszen a cég közlése szerint minden második új Netflix-előfizető ezt a csoportot gyarapítja.
A hirdető partnereknek tartott éves rendezvényen Amy Reinhard, a hirdetési üzletág elnöke reklámfogyasztási szempontból az egekig magasztalta a vállalat platformját. Kiemelve például azt, hogy "a nézők ugyanannyi figyelmet fordítanak a mid-roll reklámokra, mint magukra a műsorokra és filmekre".
A divízióvezető az aktuális fejlesztési irányokról is beszélt. Mint elmonda, jövőre már generatív mesterséges intelligenciával támogatott reklámspotokkal találkozhatnak majd az előfizetők, amelyek között egyaránt lesznek a tartalomfogyasztást megszakító (mid-roll) és a megtekintés szüneteltetésekor megjelenő (pause) hirdetések.
Ezeket már a vállalat saját hirdetéskiszolgálási rendszere fogja kezelni, amelyet első ízben Kanadában állítottak munkába, de múlt hónapban már az Egyesült Államokban is élesedett. Sajtóhírek szerint nyáron már minden olyan térségben ez a platform szolgálja majd ki a hirdetési partnereket, ahol már bevezették az olcsóbb, de reklámokkal terhelt csomagot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak