Tovább üti a vasat az utóbbi időben nagy lendületbe jött Netflix. A világ legjelentősebb streaming szolgáltója tegnap, egy kifejezetten a hirdető partnereknek tartott bemutatón jelentette be, hogy önálló hirdetéskiszolgáló platformot indít.
A cég nagyjából másfél évvel ezelőtt vágott bele az olcsóbb, ám reklámokkal tűzdelt csomagok értékesítésébe. A gyenge eredmények miatt leginkább kényszerből, mert korábban az ilyesmi tabunak számított a Netflixnél. A vállalat egyik 2019-es negyedéves jelentésében [PDF] például a brandet meghatározó fontos elemként hivatkoztak a hirdetésmentességre, és hamisnak minősítettek bármiféle spekulációt a reklámok beengedéséről.
Most viszont már, hogy ráléptek erre az útra, a jelek szerint tövig nyomják a pedált. Minderre jó alapot ad, hogy a felhasználók egy része valóban kedveli ezt a kombinációt. Az olcsóbb előfizetői tábor jelenleg 40 millióra tehető, ami ráadásul alig egy év alatt hízott fel 5 millióról. A szolgáltató tájékoztatása alapján azokban a térségekben, ahol elérhető ez az opció, az új ügyfelek több mint 40 százaléka választja a reklámokkal megfűszerezett változatot.
Kevés a konkrétum
A saját hirdetéskiszolgáló platformmal kapcsolatban egyelőre meglehetősen kevés a konkrét információ. Idő persze még van, hiszen a tervek szerint csak valamikor 2025 végén állítják munkába. A házon belüli rendszerrel az ígéretek szerint a partnerek "új vásárlási módokat és ismereteket szerezhetnek", illetve új eszközöket is kapnak a kampányok által generált hatás mérésére.
Mindezzel párhuzamosan a hirdetési üzletágat a Microsofttal korábban megkötött technológiai partnerség mellett további együttműködésekkel is igyekeznek megerősíteni az új rendszer élesedéséig. A nyár folyamán "a Netflix a The Trade Desk, a Google Display & Video 360 és a Magnite segítségével bővíti hirdetővásárlási képességeit".
Egyelőre tehát csak annyi bizonyos, hogy a Netflix sokkal szorosabban szeretné kontrollálni a csatornáján megjelenő reklámokat, beleértve azok mennyiségét, minőségét és formáját. A Financial Times ezzel kapcsolatban arról ír, hogy a cég több részből álló kampányokkal akar kísérletezni, ahol egy-egy reklám története a felhasználónak időben eltolva levetített epizódokból állna össze.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak