A dél-koreai óriásnál szinte már tradíció, hogy reklámok formájában mutatnak rá legfőbb riválisuk egy-egy gyenge pontjára.

Idén már a második gyomrost engedte el a Samsung marketingcsapata az Apple irányába egy nemrégiben nyilvánosságra hozott reklámspot formájában. A hirdetésben egyáltalán nem burkolt módon élcelődnek az almás márka rajongóin, akik annak ellenére állnak be már első nap a sorba egy újabb iPhone-ért, hogy az az egy évvel korábbi generációhoz képest sok újat, pláne forradalmit nem képes felmutatni.

Az ellenpéldát pedig természetesen a Samsung modelljei, jelen esetben a hajlítható kijelzővel szerelt Z Fold és Z Flip család szolgáltatja. Utóbbiakat valóban nagyon pozitívan fogadta a közönség, és az összehajtható telefonok szegmensében domináns pozícióba juttatták a dél-koreai gyártót. Mindeközben Cupertino környékéről hosszú évek óta csak pletykák érkeznek a fejlesztés alatt álló hajlítható modellekről.
 


A Samsung egyesült államokbeli leányvállalata az X-en azzal a figyelmeztetéssel poszolta a fenti videót, hogy ha valaki nagyon törekszik a beilleszkedésre, az nem fog kitűnni a tömegből. Hogy a dolog még egyértelműbb legyen, a bejegyzés grafikai sormintát is kapott, ahol könnyen kiszúrható a sok alma közé rejtett egyetlen űrhajó.

Az úttörők élete sem csupa játék és mese

Az igazsághoz hozzátartozik ugyanakkor, hogy a Samsung múltját messze nem lehet makulátlannak nevezni a hajlítható kijelzőkkel kapcsolatban. A mostani sikeres periódushoz vezető út ugyanis technikai gyerekbetegségekkelcsúszásokkal és kínos beismerésekkel volt kikövezve. Az azonban mindenképpen a dél-koreai óriás javára írható, hogy a technológiába vetett bizalma és kitartása mostanra egyértelmű dominanciát eredményezett az egyre jobban hízó szegmensben.

Ehhez képest az Apple csak híresztelésekben mutat aktivitást a területen. Ugyan a hajlítható almás telefon már hosszú évek óta ad alapot különböző pletykáknak, de ezek a most már biztos érkezik jellegű, biztos forrásból származó információk aztán utólag rendre téves riasztásnak bizonyultak. Legutóbb ezzel kapcsolatban a TrendForce nyilvánult meg. A piackutató nyári nyilatkozata szerint legkorábban 2027-ben kerülhet boltokba az első összehajtható iPhone.

Szép hagyomány

Sok más régióval ellentében az USA-ban nem tiltott az összehasonlító reklám műfaja, amit a Samsung előszeretettel használ ki. Idén már ez volt a második olyan kampány, amiben kifejezetten az Apple-t célozta a cég. Májusban, az új iPad Pro vékonyságát egy valóban nem túl szerencsés jelenettel igyekezett kihangsúlyozni az Apple, ahol különböző kreatív eszközöket (hangszerek, könyvek, szobrok stb.) nyomott össze egy ipari prés.
 


Ez a kreatív annyira nem bizonyult kreatívnak, hogy az Apple elnézést is kért miatta, és a spot végül nem jelent meg tévés hirdetésként. A Samsung viszont gyorsan lecsapott a lehetőségre, és az alábbi válaszvideóval igyekezett még egy rúgást bevinni a saját magát földre küldő riválisnak.
 

Konzumer tech

Még nem nőtt az égig, de az EU-nak máris gondja támadt a Bluesky működésével

Az X-ről politikai okokból távozó tömegek kedvelt célpontja a Twitter-alapító gründolta platform. A Bluesky egyelőre nem elég nagy ahhoz, hogy a legszigorúbb EU-s szabályozás alá essen, de így sem ússza meg Brüsszel piszkálódását.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.