Idén már a második gyomrost engedte el a Samsung marketingcsapata az Apple irányába egy nemrégiben nyilvánosságra hozott reklámspot formájában. A hirdetésben egyáltalán nem burkolt módon élcelődnek az almás márka rajongóin, akik annak ellenére állnak be már első nap a sorba egy újabb iPhone-ért, hogy az az egy évvel korábbi generációhoz képest sok újat, pláne forradalmit nem képes felmutatni.
Az ellenpéldát pedig természetesen a Samsung modelljei, jelen esetben a hajlítható kijelzővel szerelt Z Fold és Z Flip család szolgáltatja. Utóbbiakat valóban nagyon pozitívan fogadta a közönség, és az összehajtható telefonok szegmensében domináns pozícióba juttatták a dél-koreai gyártót. Mindeközben Cupertino környékéről hosszú évek óta csak pletykák érkeznek a fejlesztés alatt álló hajlítható modellekről.
A Samsung egyesült államokbeli leányvállalata az X-en azzal a figyelmeztetéssel poszolta a fenti videót, hogy ha valaki nagyon törekszik a beilleszkedésre, az nem fog kitűnni a tömegből. Hogy a dolog még egyértelműbb legyen, a bejegyzés grafikai sormintát is kapott, ahol könnyen kiszúrható a sok alma közé rejtett egyetlen űrhajó.
Az úttörők élete sem csupa játék és mese
Az igazsághoz hozzátartozik ugyanakkor, hogy a Samsung múltját messze nem lehet makulátlannak nevezni a hajlítható kijelzőkkel kapcsolatban. A mostani sikeres periódushoz vezető út ugyanis technikai gyerekbetegségekkel, csúszásokkal és kínos beismerésekkel volt kikövezve. Az azonban mindenképpen a dél-koreai óriás javára írható, hogy a technológiába vetett bizalma és kitartása mostanra egyértelmű dominanciát eredményezett az egyre jobban hízó szegmensben.
Ehhez képest az Apple csak híresztelésekben mutat aktivitást a területen. Ugyan a hajlítható almás telefon már hosszú évek óta ad alapot különböző pletykáknak, de ezek a most már biztos érkezik jellegű, biztos forrásból származó információk aztán utólag rendre téves riasztásnak bizonyultak. Legutóbb ezzel kapcsolatban a TrendForce nyilvánult meg. A piackutató nyári nyilatkozata szerint legkorábban 2027-ben kerülhet boltokba az első összehajtható iPhone.
Szép hagyomány
Sok más régióval ellentében az USA-ban nem tiltott az összehasonlító reklám műfaja, amit a Samsung előszeretettel használ ki. Idén már ez volt a második olyan kampány, amiben kifejezetten az Apple-t célozta a cég. Májusban, az új iPad Pro vékonyságát egy valóban nem túl szerencsés jelenettel igyekezett kihangsúlyozni az Apple, ahol különböző kreatív eszközöket (hangszerek, könyvek, szobrok stb.) nyomott össze egy ipari prés.
Ez a kreatív annyira nem bizonyult kreatívnak, hogy az Apple elnézést is kért miatta, és a spot végül nem jelent meg tévés hirdetésként. A Samsung viszont gyorsan lecsapott a lehetőségre, és az alábbi válaszvideóval igyekezett még egy rúgást bevinni a saját magát földre küldő riválisnak.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak