Hálózatba kapcsolt autókba szánt WeChat-változatot mutatott be a Tencent a Smart China Expón. A csevegőprogramnak a speciális verziója első körben az állami tulajdonban lévő Changan Automobile autóiban jelenik meg. A két cég bejelentetése szerint az idén piacra kerülő modellekben már ott lesz a beágyazott WeChat.
Más lesz, mint a mobil app
A WeChat ma már nagyon széles szolgáltatási kínálattal bír: a klasszikus hang-, video- és szöveges kommunikáció mellett például fizetési és szórakoztató funkciói is vannak. Az autós változat ehhez képest korlátozottabb funkcionalitású. Egyelőre üzenetek küldésére és fogadására, hanghívások kezdeményezésére alkalmas, valamint integrálták a Tencent Map navigációs szolgáltatással, ami a csevegőprogramból vezérelhető. Hogy a vezető figyelmét a legkevésbé vonja el a forgalomtól, hangvezérléssel és a kormányon lévő gombokkal vezérelhető.
A koncepciót egyébként már májusban ismertette a Tencent Auto Intelligence vezetője a vállalat fejlesztői konferenciáján. A csetprogram a Changan Automobile modelljeinek multifunkciós kormányán önálló gombot kap. A beépített program automatikusan aktiválódik/kikapcsol, amikor a vezető beül az autóba, illetve kiszáll. Emellett Bluetooth-on keresztül okostelefonnal is tud kommunikálni.
Bár a mostani bejelentés szerint például a fizetési lehetőség nem része az autós változatának, távlatilag a cég azt tervezi, hogy azt is lehetővé teszi. Így például tankoláskor a beépített WeChaten keresztül is lehet fizetni az üzemanyagért.
Az autóipar egyre fontosabb a Tencent számára. Mint a Reuters írja, az alapvetően végfelhasználói (social media és játék) fókuszú vállalat szeretne elmozdulni a vállalati szolgáltatások felé – és erre minden lehetősége megvan. Olyan adattömeggel és számítási kapacitással rendelkezik, ami a vállalati szolgáltatásokban gondolkodó cégek számára szinte megkerülhetetlenné teszi a kínai piacon.
Amellett, hogy a WeChat szinte egyeduralkodó az elképesztő méretű hazai piacán, a játékpiacnak globálisan is a legnagyobb szereplőjévé vált. Mint azt korábban megírtuk, 2018-ban csak játékokkal több mint 19,7 milliárd dollárnak megfelelő forgalmat bonyolított, amivel globálisan a legnagyobb játékcéggé nőtt. Van saját játékterítő platformja, ami a jelenlegi piacvezető Steam közvetlen konkurense, sőt tavasszal elindította – egyelőre nyilvános tesztfázisban – Start nevű szolgáltatását is, amely felhőből biztosítja a játék futtatását letöltés és telepítés nélkül.
Nem csak Kínában nyomulnak
A mintegy 500 milliárd dollárt érő vállalat már jó ideje ott van minden fontosabb területen. Az önvezető és hálózatba kapcsolt járművek fejlesztésében pedig fontos globális játékossá vált. Idén nyáron a BMW-vel kötött megállapodást közös fejlesztésekről. A BMW ugyanis 2021-ben már szeretne 3-as szintű önvezető autókkal megjelenni a kínai piacon.
Jelenleg 21 autógyárral van partneri megállapodása arra, hogy a hálózatba kapcsolt autómodelljeikhez szállítson technológiákat. Így nagyon valószínű, hogy a WeChat hamarosan megjelenik a Kínában fogalomba hozott BMW-kben, Mercedesekben és Audikban is. A tervek szerint 45 modellt érint az együttműködés.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak