Megkezdődött a Tencent új szolgáltatásának szélesebb körű tesztje. A kínai óriásvállalat frissen indított oldalán várja a jelentkezőket a Start kipróbálására. Ez persze nálunk egyelőre sokat nem jelent, hiszen Sanghaj és Kuangtung tartomány körzetében él a lehetőség.
Ebből sem akarnak kimaradni
Természetes, hogy mint megannyi más technológiai szektorban, így a játékipar formálódó átalakulásában sem szeretnének partvonalról szurkoló szereplők lenni a kínai cégek. Ha valakinek, akkor a Tencentnek pedig biztosan rendelkezésére áll az az irdatlan mennyiségű erőforrás, technikai infrastruktúra, potenciálisan elérhető ügyfélkör, ami egy ilyen manőverhez szükségeltetik.
A közel 500 milliárd dollárra értékelt kínai gigász megannyi másik csápja mellett a játékiparban is hatalmas tényezőnek számít. A világ legnagyobb videójáték kiadójának van saját terítésre szolgáló platformja is, amely közvetlen konkurenciája lett a globális piacot uraló Streamnek.
Ilyen alapról indulva pláne nem lehet félválról venni a Start indulását. A mostani trendeknek megfelelően ez a szolgáltatás a játékokat a felhőből varázsolja a felhasználók elé, így azoknak sem a letöltéssel, installálással, sem a megfelelő erejű gép beszerzésével nem kell törődniük. A cloud gaminggel tulajdonképpen olyan élményt ígér a Tencent, mint a streamelt filmnézés, csak éppen játék közben.
A részletekkel kapcsolatban azonban egyelőre várnunk kell, mert egy tavalyi nyilatkozaton kívül, miszerint a Tencent az Intellel karöltve igyekszik új szintre emelni ezt a szórakozási formát, sok konkrétum nem tudható. Ezen persze gyorsan változtathat majd az, ha a tesztelésbe bevont játékosok elkezdenek beszámolni az élményeikről.
Mindenki ott tolong
Az mindenesetre tényleg enyhe kifejezés, hogy mozgásban van a szektor. Alig két hete a Google állt elő saját tervével, a Stadia platformmal, néhány nappal korábban pedig a Microsoft jelentette be, hogy kiterjesztené az Xbox elérési körét. A Sony is kísérletezik már a PlayStation Now nevű felhőszolgáltatással, de ugyancsak említhető az Nvidia, amely GeForce Now néven tette meg a kezdeti lépéseket egy PC-n és Macintoshon futtatható szolgáltatás elterjesztésére. Ha ez nem lenne elég, egészen biztosnak tűnik az Amazon belépője is. És akkor még azokról a hagyományosabb megoldásokról nem is szóltunk, mint például az Epic Games tavaly év végén indult saját játékáruháza, amellyel a Steam PC-s egyeduralmát kívánja megtörni.
A seregek tehát felsorakoztak a csatatéren, ám egyelőre nem világos, hogy az elkövetkező hónapok, évek csatározásaiból ki kerülhet ki győztesen. Még mindig sok a technológiai kérdőjel, de a szolgáltatások pénzügyi modelljén is rengeteg múlhat. Az viszont biztosnak látszik, hogy a Tencent jó eséllyel indul harcba a sok százmilliárd dollárt érő piaci tortáért.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak