Intenzívebben részt venne a vállalati beszélgetéseken a Google.

A nagy reményekkel elindított, de végül apránként elhalt Google+ keretei között jelent meg anno a Hangouts, melyet az amerikai vállalat ügyesen átmentett az üzleti felhasználók számára kínált G Suite-ba. Nem titkolt terve a szolgáltatással, hogy a Slack Technolgies és a Microsoft azonnali üzenőszolgáltatásának állítson még erősebb konkurenciát. Ennek jegyében újult meg a Hangouts.

Van hova fejlődni

A Hangouts tehát ingyenes szolgáltatásként indult évekkel ezelőtt. A Google azonban felfedezte, hogy üzleti igény mutatkozik ügyfelei irányából egy bővebb funkcionalitást kínáló megoldásra. Ezért úgy döntött, hogy a vállalati érdekeket figyelembe véve fejleszti tovább.

A Hangouts Chat lehetőséget biztosít az alkalmazottak számára a készülékek közötti üzenésre és csevegésre, természetesen beleértve a csoportos megbeszélések támogatását. Emellett widgetekkel bővíthető tudása, így hozzáférést kínálhat más, üzleti célú alkalmazásokból származó adatokhoz. Ebben a formában pedig most (pontosabban tegnap óta) válik mindenki számára általánosan elérhetővé a szolgáltatás.

A Google G Suite-jéből hozzáférhető Hangouts Chat így a levelezés, szövegszerkesztés, táblázatkezelés és egyéb irodai feladatok elvégzésének körét bővíti. Napjainkra már több mint 4 millió vállalkozás él a G Suite nyújtotta lehetőségekkel és fizet felhasználónként 25 dolláros havidíjat.

Nincs persze egyedül ezen a piacon. A hasonló elveken alapuló Slack már több mint 50 ezer fizetős vállalkozást tudhat magáénak, akik a hosszú távú kommunikációra az emailnél robosztusabb megoldást kerestek. A Microsoft Teams pedig szintén közvetlen vetélytársa a Hangouts Chatnek; Redmond az Office 365 keretei között nyújtja szolgáltatását (ráadásul a G Suite használói számánál jóval nagyobb ügyfélkörnek).

Az IDC szerint a Microsoft számít dominánsnak ezen a téren. A piac 37 százalékát tudhatta magának 2016 végén. Az akkor már közel 2 milliárd dollár értékűre becsült szegmensen belül a Slack nagyjából 5 százalékos részesedéssel bírt.

Mesterséges intelligencia segíti a találkozószervezést

Nem csak előfizetői változatban férhető hozzá a Hangouts. A Google megtartja a csevegőszolgáltatás ingyenes változatát is, ahogy a Gmail és a Docs esetében is biztosít havidíj-mentes hozzáférést megoldásaihoz. A fizetős verzió azonban értelemszerűen jóval több lehetőséget tartalmaz. Például akár 8 ezer(!) résztvevővel egyszerre folytatott beszélgetéseket is képes kiszolgálni, a lefolytatott üzenetváltásokat pedig alapértelmezettkén a végtelenségig megőrzi. Utóbbi beállítás természetesen a vállalati igényeknek megfelelően megváltoztatható.

Emellett a Hangouts Chat összeköthető a vállalat különböző adatbázisaival. Például a Google csapatai integrálták hibakereső, alkalmazott-nyilvántartási és IT támogatási rendszereik adatbázisait. De lehetőség nyílik a Salesforce.com, a Dialpad vagy a Kayak szolgáltatásaival való "összebútorozásra" is.

A Hangouts Chat felhasználói élhetnek a Google mesterségesintelligencia-szolgáltatásaival. Például a találkozóidőzítő eszközzel, ami a résztvevők munkavégzési szokásainak figyelembe vételével ajánl csoportos megbeszélésekre időpontokat. Szintén az MI-re támaszkodóan történhet a naptárban való helyfoglalás; a rendszer a vállalat tárgyalóinak száma és azok mérete alapján javasol helyszínt.

Végül említést érdemel az a tény, hogy a Hangouts Chat összepárosítható a Hangouts Meettel. A telekonferencia szolgáltatást a Google tavaly tette elérhetővé, használatával akár videokonferenciák is folytathatók.

Közösség & HR

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.