A cég a Dynamics 365-höz jelentett be két kevertvalóság-alkalmazást. A Chevron az egyiket már használja is.

Több újdonságot is bejelentett a Microsoft a Dynamics 365-höz. Intenzívebb mesterségesintelligencia-támogatást kap a vállalatirányítást (ERP) és ügyfélkezelést (CRM) egyesítő vállalati szoftver, amelybe a HoloLens segítségével a vegyes valóság is beleköltözik.

Windows 10-es ökoszisztémára lehet építkezni

Mint arra a TechCrunch felhívja a figyelmet, a virtuális és kiterjesztett valóságot ötvöző ún. kevert valóság (mixed reality) felhasználási módjában nincs sok újdonság: a VR headset – jelen esetben a HoloLens – a kijelzőjén olyan, a valós képet kiegészítő információkat (képek, adatok, szövegek stb.) jelenít meg viselőjének, amik segítik a munkát.

Amióta a Google megalkotta az okosszemüvegét, a vadabbnál vadabb ötletek mellett hasznosnak tűnő felhasználási módok is felmerültek, de mindegyik esetben valamiféle iparágspecifikus megoldásban gondolkodtak a fejlesztők. És lényegében minden koncepció kimondatlanul is ezt a vegyes valóságot, azaz a valós világ és a virtuálisan megjelenített dinamikus információk (a virtuális valóság) párosítását aknázták ki (ilyen volt az azóta leállított magyar projekt, az Aero Glass is).

A HoloLensnek van egy nagyon nagy előnye minden korábbi megoldással szemben: a viselője lényegében egy teljes értékű Windows 10-es rendszert visel a fején, így azt nagyon egyszerű integrálni valamilyen egyéb szoftverrel.

Karbantartás-támogatás és tervezés

A Dynamics 365 két kiegészítése is a már sokszor körbejárt témákat próbálja tökéletesíteni: a távsegítséget és a helyszíni tervezést.

A Dynamics 365 Remote Assist lényege, hogy a karbantartást a helyszínen végző munkatárs a HoloLens képernyőjén keresztül kap azonnali támogatást a távolban lévő szakértőtől. A távolról segítséget nyújtó szakértő ugyanazt látja, amit a helyszínen lévő munkatársa, így pontos utasításokat tud adni az elvégzendő munkafázisokról.

Bár a kevert valóságnak ez a felhasználási módja közel sem új, a Microsoft megoldásának az előnye az, hogy egy olyan integrált rendszert ad, ahol az adatok is valós időben frissülnek. Ha tehát a helyszíni javítást végző munkatárs befejezte a munkát, a vállalati adattárak azonnal frissülnek, és a karbantartási folyamatokat nem kell külön dokumentálni.

A másik alkalmazás a Dynamics 365 Layout, amely az tervezők munkáját segíti, például egy gyárcsarnok vagy egy áruház berendezését, vagy akár csak egy új gyártógép elhelyezését a már meglévők közé. Míg eddig a képernyőn kellett a CAD (Computer Aided Design) szoftverekben tologatni a modelleket, a HoloLens segítségével a tervező a helyszínen gyorsan és könnyen elhelyezheti az új berendezést a meglévő környezetben, és ott gyorsabban felmérheti azt is, hogy milyen részletekre kell figyelnie. (Bár a fejlett CAD-szoftverek is képesek ún. ál-3D-s megjelenítésre, de ott a szemlélő nem része a térnek, így a térelrendezés valós problémáinak megértéséhez fejlett térlátás szükséges, ami nem mindenki számára adott.)
 


A Microsoft közleménye szerint a Chevron már kimutatható eredményeket ért el a HoloLensszel. A példa szerint korábban a cég houstoni központjából utazott egy szakértő havonta egy szingapúri létesítménybe, hogy az ottani berendezéseket ellenőrizze. Egy ideje ezt a Dynamics 365 Remote Assist segítségével oldják meg (lásd a fenti videót). A szakértő az irodájából végzi az ellenőrzést egy a helyszínen lévő alkalmazott segítségével, és ha be kell avatkozni, pontos utasításokat tud adni a látottak alapján.

A két megoldás októbertől lesz általánosan elérhető.

Mindenhová jön a mesterséges intelligencia

Sokkal szélesebb kört érint a Dynamics 365 másik újdonsága, hogy intenzívebbé válik a rendszerben a mesterséges intelligencia (MI) jelenléte. Az értékesítő, az ügyfélszolgálati és a marketing területén is jönnek újdonságok. Az ügyfélszolgálati vonalon például a természetes nyelvi feldolgozásra épülő olyan lehetőségeket ígér a Microsoft, amellyel virtuális ügyfélszolgálatot lehet felépíteni mesterségesintelligencia-szakértők és kódírás nélkül.

Mind a kevert valóságra épülő két alkalmazást, mind az új MI-támogatást a jövő héten kezdődő Ignite fejlesztői konferenciáján mutatja be a Microsoft a nagyközönségnek.

Cloud & big data

Serényen költ a világ idén informatikára

A Gartner előrejelzése szerint 2024-ben globálisan 5 ezer milliárd dollárnál is többet költünk majd infokommunikációs eszközökre és szolgáltatásokra.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.