A mobil játékok forgalma látványos bővülést produkált az elmúlt hónapokban, miután az utazási és kijárási korlátozások közepette emberek milliói fordultak az addiginál hangsúlyosabban a digitális szórakoztató tartalmak felé. Az iparág a világ minden táján rekord eredményeket hozó üzleti évre készül, ahogy a letöltések száma is egyre növekszik, ezen belül pedig Kína dobhatja a legnagyobbat, ahol az előrejelzések szerint már a mobil játékokból származó globális bevételek 40 százalékát jegyezhetik az idén.
Legutóbb március elején idéztük a GoldenCasinoNews prognózisát, amely szerint a mobilos játékok piaca ebben az évben már az 52 milliárd dollárt is meghaladhatja, 6 százalékot bővülve a 2019-es eredményekhez képest. Ezt a becslést azóta újabb adatokkal egészítették ki, amelyek közül a kínai statisztikák a leglátványosabbak. Kínában ugyanis 2017 óta az ágazat nyeresége rendre 50 százalék körüli mértékben emelkedik, miközben a teljes forgalom ebben az évben is több mint 16 százalékkal növekedhet.
A kínai piac már a járvány előtt is nagyon ment
A Rakuten Insight ugyancsak márciusi felmérése alapján a kínai játékosok 82 százaléka játszik online játékokat valamilyen mobil eszközről, ami ezzel messze a legnépszerűbb platformnak számít. A PC-k részesedése ehhez képest 59 százalékos, miközben a Nintendo Switch 9, az Xbox konzolok pedig csak 4 százalékos jelenléttel bírnak. Ugyanez a tanulmány azt is bemutatta, hogy a kínai játékosok harmada napi rendszerességgel, egy másik harmaduk pedig minimum háromszor játszik minden héten.
A felfutás természetesen a játékosok számában is visszaköszön: az elmúlt két évben majdnem 70 millió új felhasználó jelent meg a piacon, az idei év végére pedig a mobilos játékosok létszámát az 520 milliós nagyságrendbe várják, hogy újabb két év múlva megint csak 70 millióval bővüljön a közönség. Itt érdemes megjegyezni, hogy a GoldenCasinoNews szerint a járvány máshol, például Európában is ugyanilyen mértékben tolja meg a számokat, bár itt "csak" 30 százalékos éves növekedéssel és 430 millió játékletöltéssel számolnak az év végéig.
A vészhelyzetben itt is meglódultak a letöltések
A legnagyobb lendületben éppen a britek vannak, ahol a kétszázadik regisztrált fertőzés bejelentése előtti 30 napban 84 millió ember játszott valamilyen rendszerességgel a mobil eszközein, ehhez képest 30 nappal a kétszázadik bejelentés után már 103 millióan voltak, ami ebben a röviid időszakban is 23 százalékos emelkedést jelent. A lista második helyén szereplő Franciaországban 78 és 97 millió felhasználóról tudnak ugyanilyen lebontásban, míg a németeknél 30 nap alatt 14 millió új letöltést hoztak a járványügyi intézkedések.
A három legnagyobb uniós tagállam egyébként önmagában is 289 letöltést jegyzett az idei első negyedévben, de a GoldenCasinoNews szerint arányaiban Spanyolországban mutatható ki a legnagyobb növekedés: ott a járvány kitörése előtt 43 millió letöltést regisztráltak, ami már a negyedév végére 55 százalékkal 66 millióra emelkedett. Innetől az sem meglepő, hogy Olaszországban is hasonló trendek zajlanak, ahol a járványhelyzet első 30 napja alatt 37 százalékkal, 55-ről 75 millióra növekedett a letöltött mobilos játékalkalmazások száma.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak