Már az első negyedévben is nagyot nőtt a letöltések száma, ebben a tekintetben az alkalmazásáruházak forgalmának legnagyobb részét is a játékok hozzák.

Március elején a GoldenCasinoNews elemzését idéztük a mobilos játékokhoz köthető forgalom emelkedéséről, amely szerint a piac mérete ebben az évben már az 52 milliárd dollárt is meghaladhatja, 6 százalékot bővülve a 2019-es eredményekhez képest. Az előrejelzés szerint a következő években annak ellenére is átlagosan 2 százalékos bevételnövekedésre lehet majd számítani, hogy a mobil játékok felhasználóinak idei, várhatóan 1,4 milliárdos tábora négy év múlva már 1,7 milliárdra növekedhet. Az egy főre eső átlagos költés viszont folyamatosan csökken: az egy főre vetített 35 dolláros éves költés 2024-re 32 dollár 66 centre eshet vissza 2024-re, miután az új belépők jellemzően a gazdaságilag fejletlenebb régiókból származnak majd.

Az App Annie április elején tette közzé saját, valamivel konkrétabb adatait a mobilos játékok idei első negyedéves letöltéseiről. A piackutató statisztikája szerint a játékok közé sorolt mobil applikációk több mint 13 milliárd letöltést generáltak január és március között, ami 20 százalékos növekedésnek felel meg az előző év megfelelő időszakához képest. A koronavírus-járvány és az ebből adódó otthoni elzártság látványosan megnövelte az igényt az elérhető szórakozási formákra, így nagy lökést adott a mobil játékiparnak is; az iOS platfromon hagyományosan az amerikai és a kínai piac generálta a legnagyobb fejlődést, míg a Google Play esetében Brazília és India viszi a prímet.

A komoly játékosok se időt, se pénzt nem kímélnek

A legutóbbi negyedévben a mobil játékokra 16,7 milliárd dollárt költöttek világszerte, ami az App Annie becslése alapján 5 százalékos éves növekedésnek felelne meg. A nagyságrendre jellemző, hogy már ezek az appok adják az Apple alkalmazásáruházán keresztül elköltött összegek 65 százalékát, míg a Google androidos piacán a teljes forgalom 85 százalékáért felelnek. Bár az App Annie nyilván minden tekintetben máshogy számol a GoldenCasinoNews módszertanához képest, az elemző cég már januárban a 100 milliárd dolláros nagyságrendre lőtte be a mobilos játékok idei bevételeit, 72 százalékosra becsülve részesedésüket az összes alkalmazásboltban.

Az akkori statisztika alapján a "mászkálós" játékok teszik ki a letöltések majdnem felét, míg a komolyabb elköteleződést igénylő játékok csak 18 százalékon állnak, de a legnépszerűbb címeket tekintve így is a képernyő előtt töltött idő 55 százalékáért felelősek. 

Visszatérve a világjárvány hatásaira, az App Annie adatai alapján Kínában 30 százalékkal nőtt a mobilos felhasználás ideje a tavalyihoz képest, bőven megelőzve például az Olaszországban tapasztalt 11 százalékot is – bár a kifejezetten a mobil appok használatához sorolt érték ott is 30 százalék körül volt. A növekedés ugyanakkor feltűnő a franca, német vagy amerikai piacokon is, ahol a járvány újabb szakasza már a második negyedévre esik majd. Az alkalmazásáruházak összes letöltése egyébként az első negyedévben már elérte a 23,4 milliárd darabot, az összes költés pedig túlhaladta a 31 milliárd dollárt is. A nem-játékos appok aránya a Google Play esetében 55, az iOS platfromon pedig 65 százalékos volt.

Piaci hírek

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.