Már az első negyedévben is nagyot nőtt a letöltések száma, ebben a tekintetben az alkalmazásáruházak forgalmának legnagyobb részét is a játékok hozzák.

Március elején a GoldenCasinoNews elemzését idéztük a mobilos játékokhoz köthető forgalom emelkedéséről, amely szerint a piac mérete ebben az évben már az 52 milliárd dollárt is meghaladhatja, 6 százalékot bővülve a 2019-es eredményekhez képest. Az előrejelzés szerint a következő években annak ellenére is átlagosan 2 százalékos bevételnövekedésre lehet majd számítani, hogy a mobil játékok felhasználóinak idei, várhatóan 1,4 milliárdos tábora négy év múlva már 1,7 milliárdra növekedhet. Az egy főre eső átlagos költés viszont folyamatosan csökken: az egy főre vetített 35 dolláros éves költés 2024-re 32 dollár 66 centre eshet vissza 2024-re, miután az új belépők jellemzően a gazdaságilag fejletlenebb régiókból származnak majd.

Az App Annie április elején tette közzé saját, valamivel konkrétabb adatait a mobilos játékok idei első negyedéves letöltéseiről. A piackutató statisztikája szerint a játékok közé sorolt mobil applikációk több mint 13 milliárd letöltést generáltak január és március között, ami 20 százalékos növekedésnek felel meg az előző év megfelelő időszakához képest. A koronavírus-járvány és az ebből adódó otthoni elzártság látványosan megnövelte az igényt az elérhető szórakozási formákra, így nagy lökést adott a mobil játékiparnak is; az iOS platfromon hagyományosan az amerikai és a kínai piac generálta a legnagyobb fejlődést, míg a Google Play esetében Brazília és India viszi a prímet.

A komoly játékosok se időt, se pénzt nem kímélnek

A legutóbbi negyedévben a mobil játékokra 16,7 milliárd dollárt költöttek világszerte, ami az App Annie becslése alapján 5 százalékos éves növekedésnek felelne meg. A nagyságrendre jellemző, hogy már ezek az appok adják az Apple alkalmazásáruházán keresztül elköltött összegek 65 százalékát, míg a Google androidos piacán a teljes forgalom 85 százalékáért felelnek. Bár az App Annie nyilván minden tekintetben máshogy számol a GoldenCasinoNews módszertanához képest, az elemző cég már januárban a 100 milliárd dolláros nagyságrendre lőtte be a mobilos játékok idei bevételeit, 72 százalékosra becsülve részesedésüket az összes alkalmazásboltban.

Az akkori statisztika alapján a "mászkálós" játékok teszik ki a letöltések majdnem felét, míg a komolyabb elköteleződést igénylő játékok csak 18 százalékon állnak, de a legnépszerűbb címeket tekintve így is a képernyő előtt töltött idő 55 százalékáért felelősek. Az első három hónap legnépszerűbb mobil alkalmazásai így néznek ki az App Annie összeállításában (a második oszlopban a helezések változása az előző negyedévhez képest):
 


Ezen belül így festett a legnépszerűbb mobil játékok rangsora:
 


Visszatérve a világjárvány hatásaira, az App Annie adatai alapján Kínában 30 százalékkal nőtt a mobilos felhasználás ideje a tavalyihoz képest, bőven megelőzve például az Olaszországban tapasztalt 11 százalékot is – bár a kifejezetten a mobil appok használatához sorolt érték ott is 30 százalék körül volt. A növekedés ugyanakkor feltűnő a franca, német vagy amerikai piacokon is, ahol a járvány újabb szakasza már a második negyedévre esik majd. Az alkalmazásáruházak összes letöltése egyébként az első negyedévben már elérte a 23,4 milliárd darabot, az összes költés pedig túlhaladta a 31 milliárd dollárt is. A nem-játékos appok aránya a Google Play esetében 55, az iOS platfromon pedig 65 százalékos volt.

Piaci hírek

Félig-meddig szoftvercéggé alakítaná magát a Stellantis

A 2021 elején összeállt autóipari óriás az évtized végére már 20 milliárd eurót keresne közvetlenül a szoftvereken és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokon.
 
Hirdetés

Viszlát, nyolcórás munkarend!

A járvány miatti kényszerű lezárások új alapokra helyezték a munka világát is, ami már nem lesz olyan, mint azelőtt.

A cloud computing fontos ígérete, hogy pontosan tervezhetővé teszi az IT költségeit. Akkor miért nem annyi hónap végén a számla, amennyit beterveztünk?

a melléklet támogatója az Invitech

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.