Idén már az 50 milliárd dollárt is meghaladja a kis képernyőkön szórakozó felhasználók globális költése.

Az elmúlt években fokozatosan, becslések szerint nagyjából 100 millió fővel nőtt évről évre azoknak a száma, akik kisebb -nagyobb rendszerességgel játékra is használják az okostelefonjukat. Ennyi potenciális ügyfelet pedig természetesen igyekeznek a lehető leginkább "kiaknázni" a témában érdekelt vállalkozások. Erőfeszítéseiket egyelőre siker koronázza, hiszen a szegmens fontos mérföldkőhöz ér idén.

Túl az 50-en

A GoldenCasinoNews.com által megjelentetett friss elemzés szerint a mobilos játékokhoz köthető forgalom idén 52 milliárd dollár fölé is szaladhat, ami 6,2 százalékos éves növekedésnek felel meg. A piac már 2017-ben sem volt kicsi, de az akkori 44,2 milliárdot alig három év alatt sikerülhet 20 százalékkal megfejelni.

Innentől fogva viszont kicsikét megfontoltabb tempóra vált a szegmens. Az előrejelzések alapján 2024-re "mindössze" 56,6 milliárdosra hízhat az összbevétel. Ha beigazolódnak a jóslatok, akkor a mobiljátékok forgalma bő 2 százalékos éves növekedés elé néz az elkövetkező időszakban.

 

Mobiljátékokból származó bevételek (2017-2024) - GoldenCasinoNews.com
Infogram


A lendület elvesztése nem feltétlen arra vezethető vissza, hogy nem fog nőni a potenciális közönség köre. Az idén várhatóan 1,4 milliárd embert kitevő (mobil)játékos réteg négy év múlva már 1,7 milliárdot számlálhat. A probléma viszont az, hogy ezzel párhuzamosan az egy főre eső átlagos költés folyamatosan csökken. Jelenleg bő 35 dollárnyit áldoznak a játékosok évente erre a platformra, ami viszont az előrejelzések alapján 32 dollár 66 centre eshet vissza 2024-re. Ennek ok nyilván az is, hogy az új felhasználók jellemzően a gazdaságilag fejletlenebb régiókból érkeznek, így költeni se nagyon költenek.

Kínai gőzhenger

Geográfiai bontásban nézve a szektort, meglehetősen fejnehéz piacot látni. Az öt legnagyobb forgalmat bonyolító ország együtt a teljes bevétel bő háromnegyedét adja. Közülük is kiemelkedik Kína, ahol idén várhatóan 19,9 milliárd dollárnak megfelelő összeg csorog át a mobil játékokon. Azaz a távol-keleti nagyhatalomban keletkezik a szektoriális bevétel közel 40 százaléka.

A dobogós országok között találjuk még ez Egyesült Államokat 10,1 milliárdnyi várt forgalommal, illetve Japánt 6,4 milliárd dollárra taksált piaccal. Említést érdemel még Dél-Korea és az Egyesült Királyság, ám az ott idénre prognosztizált 2,2 és 1,4 milliárdos forgalom már bőven elmarad a legnagyobb régióktól.

Konzumer tech

Vért, verítéket és könnyeket ígér az év

A Gartner szerint a tavalyi súlyos mínuszok után túl sok jó idén sem vár a személyi infokommunikációs piac legfontosabb termékeire.
 
Az 5G-vel indul be igazán a precíziós mezőgazdaság forradalma. Ebben nagy az egyetértés a mezőgazdasági és a távközlési szakemberek között.

a melléklet támogatója a Yettel

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.