Felvásárolta egymilliárd dollárért a Ring nevű okoscsengő-gyártót. A Ring termékét mintha eleve az Amazon Key szolgáltatáshoz találták volna ki.

Vajon olvasta Jeff Bezos a Forró vizet a kopaszra mesét? Ha magát a mesét nem is ismeri, a mesében szereplő farkas gondolkodásmódját biztosan. Ahogy a farkas a kismalac házában, úgy az Amazon is egyre beljebb jut az emberek lakásába. Ha pedig ismerte, mást is tanult belőle: a házigazdák többsége ugyanis még örül is annak, hogy beengedheti az Amazont, és nem forralja a vizet nagy fazékban. Most egy startup – az egymilliárd dollárt megszerzett Ring – hátán még beljebb nyomul a lakásokba az e-kereskedelmi vállalat.

És hogy mi ért meg ennyi pénzt a felvásárlásokra takarékosan költő Amazonnak? A 2012-ben alapított startup, amely tavalyig négy körben közel 210 millió dollár tőkét tudott bevonni befektetőktől, videós okoscsengőt fejleszt és gyárt. Bár készít biztonsági kamerákat is, a fő termék az innovatív csengő, amelyet mintha eleve az Amazon Key termékcsaládjához találtak volna ki.

Biztonság és vásárlásösztönzés

Az eszközzel James Siminoff, a Ring alapítója csupán a lakások biztonságát akarta növelni – maga a cég elnevezése is a csengőből és kamerákból a lakás-ház köré vonható biztonsági gyűrűre utal. Mostantól azonban az Amazon házhoz szállítási szolgáltatását is segítheti, persze a biztonsági funkció megőrzésével, sőt – a Key szolgáltatással integrálva – tökéletesítésével.

De ami az Amazon számára valószínűleg a legfontosabb: még egyértelműbbé teheti, hogy az Amazontól kell vásárolni, mert ott lehet ezt a nem mindenki számára kellemes feladatot a legkönnyebben és a legkisebb energiabefektetéssel elvégezni. Másrészt persze az is jól jön majd a vállalatnak, hogy még egy ponton adatokat gyűjtsön rólunk, amiket kielemezve még könnyebben rávehet bennünket a vásárlásra.

Nincs itt semmi meglepő, hiszen az Amazon szinte minden eddigi, konzumer piacra szánt fejlesztése erről szólt. Azért fejlesztette ki és kínálja viszonylag olcsón a Kindle-eket, hogy még többen vásároljanak nála e-könyveket. Azért (is) fejlesztette ki az Alexát, hogy csak egy szavunkba kerüljön, és máris hozza a futár az megkívánt terméket. Azért fejlesztette ki az intelligens ajtózárra és kamerára épülő Key szolgáltatást, hogy még rugalmasabbá és egyben biztonságosabbá tegye a házhoz szállítást. Azért nyitott – egyelőre kísérleti jelleggel – pénztármentes üzletet, hogy észre se begyük, hogy költjük a pénzünket – miközben még egy csomó adatot ott is hagyunk a boltba, aminek elemzésével még könnyebben rávehet bennünket a vásárlásra és így tovább...

Mit ért meg a Ringben egymilliárdot?

Siminoff még biztonsági cégként határozta meg vállalatát. A cégalapító ötlete nagyon egyszerű volt, ráadásul régóta létezett: videokamerát szerelt az ajtócsengőbe. Ám Siminoff kitalálta hozzá a kézenfekvőt is: a csengőt összekötötte az interneten keresztül egy alkalmazással. A csengőbe szerelt jó minőségű széles látószögű kamera képét és hangját (a legolcsóbb, 200 dolláros csengő 720HD felbontást, a legdrágább, 500 dolláros pedig 1080HD felbontást tud, és sötétben is működik) wifi-kapcsolattal az interneten keresztül kivezette egy olyan alkalmazáshoz, amin keresztül a házigazda akkor is látja a látogatóját, ha nincs otthon, és beszélgetni is tud vele.

A csengőben vannak mozgásérzékelők, amiket a helyszíni körülményeknek megfelelően lehet beállítani, így a készülék akkor is riasztást és képet-hangot küld telefonra, tabletre vagy számítógépre (az appnak van androidos, iOS-es és Windows 10-es változata is), ha csak belép valaki a beállított zónába.

Ez az eszköz szinte tökéletesen kiegészítője a Key szolgáltatásnak. Ott az intelligens zár és egy beltéri kamera biztosítja, hogy a lakásba a tulajdonos távollétében is bejusson valaki (az Amazon áruszállítója, a takarító stb.), és lehessen is felügyelni a mozgását távolról.

Összegszerűen is jelentős tétel volt

A felvásárlás jelentős az Amazonnál, amely még mindig nem túl aktív a M&A (mergers&acquisitions) piacon. 2000 és 2009 között mindössze 22 felvásárlása volt összesen 2 milliárd dollár értékben. 2010-től mostanáig ugyan már 48 céget vásárolt összesen 17 milliárd dollárért, ám ebben benne van a Whole Foodsért fizetett 13,7 milliárd is.

Utóbbit leszámítva a Ring lett az Amazon eddigi történetének legnagyobb akvizícója. Utoljára sajátjával integrálható technológiáért 2014-ben fizetett hasonló nagyságrendű összeget Bezos vállalata: akkor a játékok online közvetítésével foglalkozó Twitch.tv-t halászta el a Google orra elől 970 millióért. A múltból említésre méltó még a Kiva Systems megszerzése 2012-ben 775 millióért, valamint a 2009-ben a Zappos e-kereskedelmi cég megszerzése 930 millióért.

Tavaly – szintén nem számítva a Whole Foodsot – tíz céget szerzett meg az Amazon, melyekért együttesen nem fizetett annyit, mint most a Ringért. A legdrágább bevásárlása a közel-keleti e-kereskedő cég, a Souq.com volt, melyért 580 millió dollárt kellett fizetnie.

És hogy még jobban érzékeljük, hogyan gondolkodik az Amazon, érdemes felidézni a Goggle esetét a Nesttel. A keresőóriás, amely nagy potenciált látott az okosotthon-piacban, 2014-ben szerezte meg az intelligens termosztátokat fejlesztő céget 3,2 milliárd dollárért. Mivel azonban a Nest körül nincs meg az a támogató ökoszisztéma, ami a Key szolgáltatás és most már a Ring számára is adott az e-kereskedelmi tevékenység révén, a vállalat azóta is keresi a helyét. az Alphabet nagy csapatában.

Biztonság

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.