Az AccorHotels idén Budapestre hozta a regionális fejlesztői versenyét. 17 csapat ötletelt a jövő szállodájáról.
Hirdetés
 

Hackathonnal lendítené be az innovációt az AccorHotels, amely regionális versenyét idén Budapestre hozta. A Novotel Budapest Cityben rendezett eseményre közép-kelet európai startupok, fiatal fejlesztők, designerek és szakértők nevezhettek a szállodai folyamatokat digitalizáló ötletekkel. A 17 csapat versenyzői között a magyarok mellett szerbek, bolgárok, szlovákok, osztrákok és oroszok is voltak.

A szállodaipar jó ideje keresi a digitalizációs lehetőségeket. Ha nagyban egyelőre komoly nehézségekbe is ütközik olyan rendszerek kialakítása, mint a foglalástól a fizetésig kizárólag mobillal kezelhető budapesti KVIHotelé, az új trendek a nagy szállodaláncokat sem hagyják érintetlenül. Robotokkal már évek óta kísérleteznek, de vannak olyan szállodák – elsősorban Japánban –, melyek a teljes automatizációval is megpróbálkoznak.

Az AccoHotels a világ egyik legnagyobb szállodaipari cégeként különösen érdekelt abban, hogy jó megoldásokat találjon, hiszen összesen közel 600 ezer szobát kezel világszerte, és a luxusmárkáktól az középkategóriáig vannak hotelei.

48 óra alatt kellett előállni valami ütőssel

A vállalat egyébként második alkalommal rendez hackathont a régióban. Az első tavaly decemberben volt Varsóban. Az idei rendezvényen a csapatoknak 48 óra alatt kellett kidolgozniuk egy új, átütő, elsősorban digitális megközelítést, amellyel növelhető a vendégélmény. Ebbe a szállodai kommunikációs folyamatok, szolgáltatások fejlesztésére szolgáló megoldások épp úgy beletartoznak, mint a szállodák működésének optimalizálása.

A verseny végén öt percben kellett bemutatni a zsűrinek a kétnapos munka eredményét. A zsűri három különböző kategóriában díjazta a versenyzők munkáit: kommunikáció, kényelem (well-being) és meglepetésfaktor (wow-effect).

A kommunikáció kategória győztes csapata (Oilstone csapat) a vendég és a személyzet közötti kommunikációra készített megoldást. Ez egy olyan közös felület, amelyen a vendég és a személyzet is hozzáadhat eseményeket, például a szállodában vagy annak környékén az utazás ideje alatt történő rendezvényeket. Így előre lehet személyre szabott programtervet kialakítani, aminek megvalósításához a szálloda is segítséget tud nyújtani.
 

Munkában a zsűri: (balról jobbra) Luc Gesvret, az AccorHotels magyarországi vezérigazgatója, Jean-Yves Besnard digitális projektjeiért felelős vezető, Yannick Tranchier, a NUMA Moscow alapítója, Ricardo Maia, a Global Startup Awards vállalati kapcsolatokért felelős vezetője; valamint Takács Péter a LogMeIn és a Microsoft képviseletében

A well-being kategória győztes csapata (LWST Technologies) a Google hangfelismerő rendszerére épített szobavezérlőt mutatott be. Hanggal kapcsolható a világítás, a légkondicionáló, és akár étel is rendelhető vele a szobaszerviztől. A csapat szervesen integrálta a rendszert a szálloda egyéb rendszerihez: például az ételrendelés automatikusan hozzáadódik a számlához.

A wow-effektus kategóriában egy okospárna ötlet nyert (Raketa csapat). A csapat egy olyan, különleges bevonattal ellátott párna alapötletét dolgozta ki, amely a vendég nyugodt pihenését segíti. A párna érzékeli, hogy az alvó milyen alvási fázisban van épp, és ahhoz igazítja a szobai körülményeket, például a klíma hőfokát. Bár több látványos ötlet is volt, a zsűri mérlegelte megvalósíthatóságot is.

Hárman meg is valósíthatják az ötletüket

A három kategórianyertes csapat nyereménye, hogy az AccorHotels Párizsban működő globális fejlesztő csapatával dolgozhat ötletének megvalósításán pilotként a vállalat egyik szállodájában.

A különdíjasok közül az Infinity Imagine csapat, amely hangvezérlésű virtuális asszisztenst fejlesztett a szálloda és a vendég közti kommunikációhoz, egyhónapos együttműködési lehetőséget kapott a NUMA Moscow szakembereivel.

Cloud & big data

Felvásárlással erősítheti eszközgyártói ambícióit az OpenAI

A pletykák szerint küszöbön áll Jony Ive és Sam Altman közös startupjának megvásárlása, amivel sokkal könnyebbé válhat a ChatGPT fejlesztőjének régóta emlegetett hardveres bővülése.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.