A videók alá egyelőre tesztjelleggel szúrhatók korrekciós megjegyzések, amelyek csak akkor jelennek meg és maradnak ott, ha mások hasznosnak ítélik. A funkció jól jöhet a közelgő amerikai elnökválasztásra.

Egyelőre csak az Egyesült Államokban és csak limitált körben, de megnyílik a lehetőség a felhasználók számára, hogy véleményt fűzzenek olyan YouTube-anyagokhoz, melyek meglátásuk szerint téves vagy félrevezető információt tartalmaznak.

A videómegosztó portál témában kiadott blogbejegyzése szerint a megjegyzések célja, hogy "releváns, időszerű és könnyen érthető kontextust adjanak" a platformon elérhető anyagokhoz. Példaként említve többek között azt, amikor egy régebbi felvételt tévesen (vagy éppen szándékosan) aktuális eseményként ábrázolnak.

Ilyen megjegyzéseket kísérleti jelleggel első körben egy szűkebb felhasználói kör kezdhet el írni. Az iránymutatás szerint a szövegeknek semleges hangvételűnek, tárgyilagosnak és közérthetőnek kell lennie, ideális esetben pedig az állítást megerősítő, hiteles forrásból származó linket is tartalmaz. Ezeket a kiegészítéseket egy cégtől független ellenőrző csapat nézi át, és ha megfelelőnek találják, mindenki számára láthatóvá válnak a közösségi hálózaton. A távlati tervekben szerepel, hogy maguk a közreműködők is értékeljék a jegyzeteket.

A nyilvános megjegyzéseket aztán már a YouTube teljese felhasználói köre minősítheti. A kiegészítésekre érkező minősítéséek értékelése automatikusan történik. A platform algoritmusa azonban sokkal nagyobb eséllyel minősíti értékesnek a kiegészítést, amennyiben azt két olyan felhasználó is pozitívan értékelte, akik korábban más eseteket eltérő módon ítéltek meg. A YouTube ezzel nyilvánvalóan azt igyekszik kiszűrni, hogy egy adott nézetet valló közösség pusztán tömeges visszajelzésekkel képes legyen eltűntetni a tagok világnézetének ellentmondó megjegyzéseket.

A YouTube azért maga is igyekszik felkészíteni a közönséget a potenciális problémákra. A blogbejegyzés ugyanis külön kitér rá, hogy előfordulhatnak hibásan, esetleg rossz helyen megjelenített bejegyzések, de a kísérlet pont azért kísérlet, hogy megnézzék miként érdemes bevezetni egy ilyen funkciót, ha egyáltalán érdemes. 

Lépéskényszerben

Az interneten és különösen a közösségi platformokon terjedő dezinformáció már hosszú évek óta problémaként jelentkezik a világban, amely ellen Ausztráliától az EU-ig számos helyen és formában igyekeznek fellépni. Mindez ha kicsit lassan is, de elkezdte cselekvésre ösztökélni a közösségi hálózatok üzemeltetőit.

A YouTube sem véletlenül vezette be a pandémia idején az információs dobozokat, vagy nemrégiben az MI-vel készített anyagok egy részének kötelező megjelölését. Ami a mostani tesztet illeti, ez nyilvánvalóan az év végén tartandó amerikai elnökválasztásra igyekszik jobban felvértezni a videómegosztót a korábban meglehetősen féktelenül terjedő hamis, manipulatív tartalmakkal szemben.

(Illusztráció: YouTube)

Közösség & HR

Megszületett a Sora által kreált első reklám

A szebb napokat látott Toys "R" Us brand tulajdonosa vállalta be elsőként, hogy alapvetően az OpenAI videógyártó modelljére bízza egy márkaerősítőnek szánt spot elkészítését.
 
Bejelentési kötelezettségük elmulasztása, és a szabályoknak való sorozatos meg nem felelés komoly pénzbírságot vonhat maga után.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.