A The Verge értesülései szerint új facebookos hirdetési formátum piacra dobásán dolgozik a Meta. A Facebookot is tulajdonló közösségi polip ugyanis üzleti lehetőséget szagol abban a tavaly elfogadott átfogó uniós szabályozói csomagban, amellyel pont azokat az óriási technológiai vállalatokat akarják megzabolázni, mint amilyen maga a Meta is.
Az Európai Unió digitális piacait szabályozó, néhány hónap múlva élesedő rendelkezések (Digital Markets Act - DMA) arra kényszerítik majd az eddig területükön nagy, illetve teljes befolyással rendelkező alkalmazásáruházak tulajdonosait (jelesül a Google-t és az Apple-t), hogy nagyobb szabadságot adjanak a külső fejlesztőknek abban, hogy és miként terjeszthetik az Androidon és iOS-en futó programokat.
Benyomulnának a kiskapun
Ezt a lehetőséget látta meg a Meta, amire reagálva máris folynak a tesztek egy olyan facebookos hirdetési formával kapcsolatban, amely lehetővé tenné a felhasználóknak, hogy azok közvetlenül a reklámon keresztül tölthessék le az adott szoftvert. Mindezt a Meta szerint sokkal jobb konverziós rátát eredeményez, mivel a felhasználót nem zavarják meg azzal, hogy külön elküldik a dedikált alkalmazásáruház felületére, ahol egy újabb kattintással kellene szándékát megerősíteni.
Egy másik igen fajsúlyos tényező a pénz. A Meta ugyanis (egyelőre) egyáltalán nem számítana fel jutalékot az ilyen tranzakciók után, a fejlesztők pedig maguk választhatnák meg, hogy milyen fizetési platformon keresztül bonyolítják a fizetési tranzakciókat. Mindez természetesen potenciálisan komoly problémát jelent a Google és az Apple számára, hiszen az áruházaikban és saját fizetési rendszereiken keresztül beszedett jutalékok dollármilliárdokat hoznak évente.
Sajtóértesülések szerint első körben az alapból nyitottabban működő androidos ökoszisztémát veszi célba a Meta. A kísérleti bevezetés tervezett startja alapján az első androidos appot a Facebookról még valamikor idén le lehet majd tölteni. (Ennek sikere esetén pedig várhatóan alaposan megvizsgálják majd a Metánál, miként lehetne mindezt az iOS-es alkalmazásokra is kiterjeszteni.)
Másnak is eszébe jutott
A DMA élesedésével végbemenő változásokban egyébként nem csupán a Facebook anyavállalatánál látták meg a lehetőséget. A Microsoft környékéről például már idén márciusban felröppentek olyan hírek, hogy mobil játékokra szabott áruházzal igyekszik konkurenciát teremteni a Google-nek és az Apple-nek. Az persze más kérdés, hogy Redmondnak egyelőre az lenne a legfontosabb, hogy végre minden fontos piacon sínre tegye az Activision-Blizzard kiadó tavaly év elején bejelentett megafelvásárlását.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak