Az érintett online platformoknak hatékonyabb módszereket kell bevetniük a hamis és megtévesztő információk kiszűrésére.
Hirdetés
 

Az indiai kormány újabb kötelező házi feladattal látja el a sok más probléma miatt mostanában világszerte egyre jobban szorongatott big tech cégeket. Hétfőn hozták nyilvánosságra ugyanis, hogy a világ egyik legnépesebb országában irányelveket dolgoztak ki az interneten elszaporodott hamis fogyasztói vélemények és ellenőrizetlen értékelések visszaszorítására.

Ahogy a Reuters témával kapcsolatos beszámolója is megjegyzi, mindez érzékenyen érinti többek között az Alphabet (Google), az Amazon és a Meta (Facebook és Instagram) által üzemeltetett platformokat is. Az új szabályozási feltételek ugyanakkor vonatkoznak kisebb szereplőkre is, beleértve az utazási oldalakat, vagy éppen az ételkiszállítást biztosító alkalmazásokat. Gyakorlatilag minden felületre, ahol a termékek és szolgáltatások hitelesítésében a közzétett felhasználói véleményekre támaszkodnak.

Az intézkedés meghozatalában minden bizonnyal közrejátszott az a sok kritika, amelyek a fenti vállalkozásokat érték azzal kapcsolatban, hogy a súlyánál jelentéktelenebbnek állítják be a problémát, illetőleg nem tesznek meg mindent annak érdekében, hogy saját rendszereikből kiszűrjék a fogyasztók megtévesztésére alkalmas valótlan infromációkat.

Erősen ajánlott ajánlások

A fogyasztóvédelemért felelős indiai minisztérium még nyáron feállított egy bizottságot, amelynek feladat volt a hamis és megtévesztő értékelések ellenőrzésére szolgáló keretrendszer kidolgozása. Az ebből a munkából született javaslatcsomag minden részlete még nem ismert, de az új szabályok például megkövetelik majd a nagy platformok üzemeltetőitől, hogy egy meghatározott, 6-8 lépcsőből mechanizmuson keresztül hitelesítsék a vélemény mögött álló valódi személyt.

A lépéstől azt remélik, hogy ezek a megtévesztő értékelések, illetve az ezeket "termelő" hamis profilok idővel kirostálódnak a rendszerekből. A kezdeményezés első körben azonban csak önkéntes szerepvállalásra épít. Amennyiben az érintett szereplők nem, vagy nem kellő hatékonysággal alkalmazzák a fenti keretrendszert, és az online kereskedelemben továbbra is gondot okoznak a valótlan értékelések, akkor jöhet a szigorítás, azaz a szabályzat kötelezővé tétele.

Közösség & HR

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.