Nem nevezhető derült égből villámcsapásnak az LG Electronics hétfői sajtóközleménye azzal kapcsolatban, hogy a vállalat nyáron végleg felhagy az okostelefonok gyártásával. Ezzel a forgatókönyvvel már mi is foglalkoztunk idén januárban. A divizió leépítése, esetleges eladása ugyanis elkerülhetetlennek látszott azok után, hogy a gyártás több mint fél évtizede csak egy gigantikus pénzégetőként funkcionál.
Ennyi volt
A dél-koreai cégnél közel 6 teljes év telt el úgy, hogy az okostelefonokat gyártó részleg egyetlen negyedévben sem volt képes nyereségesen üzemelni. A halmozott veszteség mára megközelítette a 4,5 milliárd dollárt. Mivel ebből a negatív spirálból a cégvezetés képtelen volt kikormányozni a divíziót, teljesen egyértelművé vált, hogy az egységet valamilyen formában fel kell számolni a szervezeten belül.
A felhalmozott brutális mínuszokat enyhíthette volna, ha az LG talál egy alkalmas vevőt az üzletágra, ám a jelek szerint ez a terv nem jött össze. Így most nemhogy némi pénz érkezne, hanem a leépítéssel járó minden kapcsolódó költség is a vállalat könyveit fogja terhelni.
Ami a zárási menetrendet illeti, a közleményben megjelölt július 31-ét nem betonfalként kell elképzelni. A cég raktáron lévő termékeit ezt követően is meg lehet majd vásárolni, illetőleg a gyártó egy ideig biztosítja a szervizszolgáltatást, valamint a biztonságos üzemeltetéshez elengedhetetlen szoftveres frissítéseket.
A nem túl terjengős hivatalos bejelentés szerint az LG olyan területekre kíván fókuszálni a jövőben mint az okos otthonok, a hálózatba kapcsolt eszközök, a robotika, a mesterséges intelligencia és a különböző B2B-megoldások. A mobil iparágban szerzett tapasztalatokat pedig a témához kötödő kutatásfejlesztési projektekben hasznosítanák, például a 6G technológia területén.
Kicsi, de színes szereplő
Az LG két évtizeden keresztül készített telefonokat, és az egyik első szállító volt, amelyik a Google operációs rendszerét alkalmazta készülékeiben. Az androidos piacot azonban sosem tudták meghódítani. A hazai rivális Samsung mellett szinte eltörpültek az LG értékesítési adatai. Tavaly például csak 23 millió telefont sikerült leszállítani, miközben a Samsung több mint 250 millióval végzett a toplista élén.
Bár a döntés üzletileg mindenképpen indokolt volt, a felhasználók számára mindenképpen fájó, hogy eggyel kevesebb szereplője lesz a piacnak. Már csak azért is, mert az LG nem félt a megszokott csapásirányról letérni, és időről időre érdekes koncepciókkal próbálta felkavarni az állóvizet. Tavaly ősszel számoltunk be például a T alakban eltekerhető modell érkezéséről. Sajnos azonban az egyediség láthatóan nem kifizetődő üzleti stratégia.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak