A dél-koreai óriáscég vezetősége egyhangú döntést hozott a veszteséggel működő mobilgyártás beszüntetéséről.

Nem nevezhető derült égből villámcsapásnak az LG Electronics hétfői sajtóközleménye azzal kapcsolatban, hogy a vállalat nyáron végleg felhagy az okostelefonok gyártásával. Ezzel a forgatókönyvvel már mi is foglalkoztunk idén januárban. A divizió leépítése, esetleges eladása ugyanis elkerülhetetlennek látszott azok után, hogy a gyártás több mint fél évtizede csak egy gigantikus pénzégetőként funkcionál.

Ennyi volt

A dél-koreai cégnél közel 6 teljes év telt el úgy, hogy az okostelefonokat gyártó részleg egyetlen negyedévben sem volt képes nyereségesen üzemelni. A halmozott veszteség mára megközelítette a 4,5 milliárd dollárt. Mivel ebből a negatív spirálból a cégvezetés képtelen volt kikormányozni a divíziót, teljesen egyértelművé vált, hogy az egységet valamilyen formában fel kell számolni a szervezeten belül.

A felhalmozott brutális mínuszokat enyhíthette volna, ha az LG talál egy alkalmas vevőt az üzletágra, ám a jelek szerint ez a terv nem jött össze. Így most nemhogy némi pénz érkezne, hanem a leépítéssel járó minden kapcsolódó költség is a vállalat könyveit fogja terhelni.

Ami a zárási menetrendet illeti, a közleményben megjelölt július 31-ét nem betonfalként kell elképzelni. A cég raktáron lévő termékeit ezt követően is meg lehet majd vásárolni, illetőleg a gyártó egy ideig biztosítja a szervizszolgáltatást, valamint a biztonságos üzemeltetéshez elengedhetetlen szoftveres frissítéseket. 

A nem túl terjengős hivatalos bejelentés szerint az LG olyan területekre kíván fókuszálni a jövőben mint az okos otthonok, a hálózatba kapcsolt eszközök, a robotika, a mesterséges intelligencia és a különböző B2B-megoldások. A mobil iparágban szerzett tapasztalatokat pedig a témához kötödő kutatásfejlesztési projektekben hasznosítanák, például a 6G technológia területén.

Kicsi, de színes szereplő

Az LG két évtizeden keresztül készített telefonokat, és az egyik első szállító volt, amelyik a Google operációs rendszerét alkalmazta készülékeiben. Az androidos piacot azonban sosem tudták meghódítani. A hazai rivális Samsung mellett szinte eltörpültek az LG értékesítési adatai. Tavaly például csak 23 millió telefont sikerült leszállítani, miközben a Samsung több mint 250 millióval végzett a toplista élén.

Bár a döntés üzletileg mindenképpen indokolt volt, a felhasználók számára mindenképpen fájó, hogy eggyel kevesebb szereplője lesz a piacnak. Már csak azért is, mert az LG nem félt a megszokott csapásirányról letérni, és időről időre érdekes koncepciókkal próbálta felkavarni az állóvizet. Tavaly ősszel számoltunk be például a T alakban eltekerhető modell érkezéséről. Sajnos azonban az egyediség láthatóan nem kifizetődő üzleti stratégia.

Konzumer tech

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.