A Google streamelős játékszolgáltatása egyelőre finoman szólva sem hengerelt. A nem fizetős változat indítása adhat némi lendületet, de más fronton is erősíteni kéne. Mindeközben egy másik szereplő akciójába a koronavírus kavart be.

Egy héten adott interjúban a Google illetékese megerősítette, hogy hónapokon belül indulhat a tavaly startoló játékszolgáltatásuk ingyenes verziója. A Stadiának erre igencsak szüksége lenne, mert hiába áll a cég rendelkezésére hatalmas erőforrás és infrastrukturális háttér egy ilyen szolgáltatás sikerre viteléhez, egyelőre igen bicegősnek tűnik a diadalmenetnek szánt projekt.

Ingyen sem lesz sokkal egyszerűbb

Az már a Stadia pár hónappal ezelőtti indulásakor tudható volt, hogy az előfizetéses változatot 2020-ban fogja követni egy nyilvánvalóan szűkebb funkcionalitással bíró, ám ingyenes csomag. A termékért felelős Phil Harrison viszont a héten ezt a meglehetősen tág intervallumot szűkítette le azzal a kijelentésével, miszerint néhány hónapon belül érkezik a nem fizetős mód.

Ehhez elég nagy reményeket fűz a Stadia feje, mivel így alkalma lesz mindenkinek megtapasztalnia a szolgáltatás nyújtotta élményt anélkül, hogy komolyabban a zsebébe kellene nyúlnia. Jelenleg ugyanis a bevezető csomag 129 dollárba kerül, amire még 10 dollárt havonta ráfizetnek azok, akik Pro előfizetésre vágynak. Utóbbi egyébként nem jelent felmentést a további költekezés alól, hiszen a használni kívánt játékokért így is külön kell fizetni, maximum kicsit kevesebbet, mint kiemelt előfizetés nélkül. Ez az üzleti modell alapvetően megkérdőjelezi a projekt életképességét, mivel nem nagyon látni, milyen célcsoport számára lenne vonzó a konstrukció.

A Stadia megjelenésekor az első reakciók magáról a játékélményről nem voltak annyira lesújtóak. Femerült több helyen a késleltetés zavaró szintje, de stabil netkapcsolat esetén összességében elfogadható futásról nyilatkoztak azok, akiknek lehetőségük volt kipróbálni a szolgáltatást.

Nagyobb gond volt viszont a kezdeti címek szűkössége, ami alapvetően befolyásolja egy ilyen üzlet sikerességét. A Google természetesen folyamatos fejlesztést és bővítést ígér. Tavaly novemberben arról szóltak a hírek, hogy 450 játék áll fejlesztés alatt, amelyek folyamatosan érkeznek majd 2020-ban, illetve az azt követő időszakban. Idénre egyébként azóta pontosították a mennyiséget, ám a bevállalat 120 játék közül mindezidáig csak egy debütált friss címként a kínálatban.

Arról nincs hír, hogy nálunk mikor tervezik a Stadia bevezetését (már amennyiben bármikor is lesz ilyen). Magyarország ugyanis szokás szerint kimaradt az Észak-Amerikára és Nyugat-Európára fókuszáló első hullámból.

Kényes téma

Az ingyenességet egyébként nem csupán a Google igyekszik meglovagolni. A Steam babérjaira pályázó Epic Games Store például rendszeresen tart akciós heteket, amikor bizonyos címeket ingyen tesz letölthetővé a felhasználóknak. A legfrissebb ilyen promócióba eredetileg három társasjáték PC-s adaptációja került, ám a koronavírus tombolása átírta a marketinges terveket. Így végül a Carcassone és a Ticket to Ride mellett szerepeltetett Pandemic kikerült az ingyenes fordulóból. Utóbbiban ugyanis a játékosoknak világméretű járványokat kell megfékezniük.

Konzumer tech

CIO Hungary 2025: hogyan válhat veszélyessé egy félrenevelt MI?

Beszámolónk harmadik része a 16. CIO Hungary konferencia második napjáról, ahol a stresszes témák mellett a stresszcsökkentésről is sokat megtudhattunk.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.