A vártnál sokkal jobb számokkal lepte meg a befektetőket a közösségi hálózat. Úgy tűnik, a járványügyi helyzet egyelőre csak segített a cégen.

Több mint húsz százalékkal ugrott meg a Snap-részvények árfolyama, hogy tegnap délután nyilvánosságra hozták az első negyedéves üzleti eredményeket. Az eltűnő üzeneteivel népszerűvé vált közösségi csatorna március utolsó heteiben minden tekintetben komoly növekedést tudott elérni.

Lubickolnak a válságban

A cég az előzetes szakértői várakozásokat meghaladó teljesítménnyel zárta első negyedévét. Ebbe bele tartozik a két legfontosabb mutatószám: a bevétel és a felhasználói létszám alakulása is. A forgalom egyenesen rakétázott, hiszen a 462,5 millió dollár 44 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ami talán ennél is fontosabb, hogy a piac elvárásait is sikerült jócskán túlszárnyalni, mivel az átlagolt "jóslat" 429 millió alatti összbevételt vetített előre.

Az ilyen jellegű technológiai vállalatoknál talán még a bevételeknél is fontosabb, hogy a cég mennyire tudja bővíteni felhasználói bázisát. Ebből a szempontból is jól alakultak a Snap dolgai, hiszen a naponta aktív tábor 229 millió főre hízott, ami a tavalyi első negyedévhez képest tekintélyes, 20 százalékos ütemet jelent. A tavalyi záráskor 218 milliónál járt a számláló, tehát negyedéves alapon is szignifikánsnak tekinthető az elmozdulás. Itt egyébként már nem volt olyan nagy a különbség a szakértői elvárások és a tényadatok között, de mivel előbbiek nagyjából 224,5 milliónyi felhasználót vártak, ezt is meg tudták fejelni néhány százalékkal. 

Az egyetlen problémás sort a nettó nyereség jelenti. Ezen még a jelentősen megnövekedett forgalom mellett sem tudot sokat kozmetikázni a cég. A Snap továbbra is veszteséges, bár ennek mértéke legalább valamelyest csökkent az előző évhez képest. Ettől függetlenül a realizált közel 306 millió dolláros negyedéves bukta még így is tetemes a forgalomhoz viszonyítva. A társaság a pénznyelés folytatódását a magas fejlesztési költségekkel magyarázta. A tervek szerint ezek segítenek majd hosszú távon egyenesbe állítani a hajót.

A befektetők mindenesetre nem aggódják túl magukat azon, hogy a profitabilitás egyelőre elérhetetlen messzeségű célnak tűnik. A Snap papírjai a negyedéves jelentést követően 15 dollár közelébe erősödtek, ami 20 százalékos drágulást jelent.

Hullámvasút

Úgy tűnik, a nevét Snapchatről pár éve Snapre rövidítő vállalkozás folyamatos hullámvasútban van 2011-es indulása óta. Bő két évvel a start után sokakat megdöbbentett az alapító Evan Spiegel azzal, hogy ajtót mutatott a Facebook urának, aki "csak" 3 milliárd dollárt utalt volna a 2011 őszén indított startupért. A függetlenségét megörző közösségi hálózat aztán szépen építkezett a nagy rivális árnyékában és 2017-ben igen sikeresen nyitott az amerikai tőzsdén.

Azóta viszont inkább a Snap szenvedéséről érkeztek a hírek, a cég sokáig hiába kereste a kitörési lehetőségeket, miközben - ahogy egyébként még most is - folyamatosan termelte a mínuszokat. A legkomolyabb figyelmeztető jel viszont az volt, hogy egy idő után a kincset érő felhasználói tábor sem tudott nőni, sőt fogyatkozni kezdett.. A problémák súlyát jól mutatta, hogy gyakorlatilag forgószínpaddá vált a topmenedzsment.

Tavaly viszont felcsillant némi remény, mert a kulcsmutatók többségében elindult a fejlődés. Így ha sikerül a koronavírus "termelte" extra érdeklődést hosszabb távon is fenntartani a cégnek, akkor még az sem lehetetlen, hogy előbb-utóbb termelni is képes lesz a pénzt, nem csak nyelni. 

Közösség & HR

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.