A Facebook is érzi, hogy tenni kell valamit: a fiatal felhasználók egyre nagyobb számban pártolnak el az oldaltól, a trónkövetelő kisebb, nagyobb alkalmazások vonzóbbnak tűnnek az ósdi, öreg Facebookhoz képest. Pár nappal ezelőtt mi is összefoglaltuk, hogy mit használnak szívesebben a tinédzserek a Facebook helyett, az alternatívák között pedig kiemelt helyen szerepelt a Snapchat.
Volt merszük nemet mondani
A mindössze két éve működő chat alkalmazásnak 100 millió felhasználója van, akik naponta 350 millió üzenetet küldenek egymásnak. A Facebook vezetőségének ez már elegendő volt ahhoz, hogy vételi ajánlatot tegyen a szolgáltatásra. A The Wall Street Journal úgy tudja, hogy az ajánlat legalább 3 milliárd amerikai dollár volt készpénzben, ami háromszor akkora összeg, mint amit tavaly azt Instagramért kifizetettek Mark Zuckerbergék.
A sztori általában ezen a ponton le is szokott zárulni, az egyetemisták által gründolt cég örömmel elfogadja az ajánlatot, a Facebook pedig átmenetileg megnyugodhat, mert megszerzett egy feltörekvő vállalkozást, amely onnantól kezdve neki termel, és gyűjti a felhasználókat. A Snapchat esetében azonban nem ez történt, mert a CEO, Evan Spiegel visszautasította a visszautasíthatatlannak tűnő ajánlatot.
Evan Spiegel, a Snapchat CEO-ja: Stanfordról indultak, rövid idő alatt messzire értek
A 23 éves Spiegel szerint legkésőbb a következő év elejéig nem szeretne foglalkozni ehhez hasonló ügyekkel, inkább kivárna, és tovább építené a felhasználói bázist. A hírek szerint a Snapchat vezetősége abban bízik, hogy a kivárással még fentebb lehet srófolni az árat és valószínűleg jól is gondolják.
A kínaiak is jönnének
A WSJ ugyanis arról számol be, hogy nem ez volt az első ajánlat a Facebook részéről: az év során már megkínálták a fiatalokat egy 1 milliárd dollárral, de akkor sem jártak sikerrel, így most alaposan megemelték a tétet. Amennyiben a Snapchat elfogadná a 3 milliárd dolláros ajánlatot, a Facebook története során ez lenne a legnagyobb értékű felvásárlás. A felfokozott érdeklődés nem csak az elszipkázott Facebook felhasználók miatt alakult ki, hanem azért is, mert a Snapchat kizárólag mobilos felülettel rendelkezik, a Facebook számára pedig azok a júzerek érnek most sokat (és egyre többet), akik a kapcsolattartáshoz a mobilt használják.
A Snapchat kétéves fennállása óta még nem termelt bevételt, a működéshez több körben is vontak be tőkét, egyszer-egyszer 60 és 80 millió dollár körüli összeget. A Facebookon kívül az egyik legbefolyásosabb kínai cég, a Tencent is erősen érdeklődik a Snapchat iránt. Ám a kínaiak nem vásárolni, hanem befektetni szeretnének. Az ajánlatuk állítólag 200 millió dollárról szólt, amivel 4 milliárd dollárra értékelték fel a céget. A Tencent ezzel a lépéssel szeretné megvetni a lábát Kínán kívül, és egyben bővítené a portfóliót, ami most is elsősorban chat alapú alkalmazásokból (WeChat, KaKao) áll.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak