A Snapchat vezetősége visszautasította a lehetőséget, egyelőre kivárnak, és növelik a felhasználók számát.

A Facebook is érzi, hogy tenni kell valamit: a fiatal felhasználók egyre nagyobb számban pártolnak el az oldaltól, a trónkövetelő kisebb, nagyobb alkalmazások vonzóbbnak tűnnek az ósdi, öreg Facebookhoz képest. Pár nappal ezelőtt mi is összefoglaltuk, hogy mit használnak szívesebben a tinédzserek a Facebook helyett, az alternatívák között pedig kiemelt helyen szerepelt a Snapchat.

Volt merszük nemet mondani

A mindössze két éve működő chat alkalmazásnak 100 millió felhasználója van, akik naponta 350 millió üzenetet küldenek egymásnak. A Facebook vezetőségének ez már elegendő volt ahhoz, hogy vételi ajánlatot tegyen a szolgáltatásra. A The Wall Street Journal úgy tudja, hogy az ajánlat legalább 3 milliárd amerikai dollár volt készpénzben, ami háromszor akkora összeg, mint amit tavaly azt Instagramért kifizetettek Mark Zuckerbergék.

A sztori általában ezen a ponton le is szokott zárulni, az egyetemisták által gründolt cég örömmel elfogadja az ajánlatot, a Facebook pedig átmenetileg megnyugodhat, mert megszerzett egy feltörekvő vállalkozást, amely onnantól kezdve neki termel, és gyűjti a felhasználókat. A Snapchat esetében azonban nem ez történt, mert a CEO, Evan Spiegel visszautasította a visszautasíthatatlannak tűnő ajánlatot.

Evan Spiegel, a Snapchat CEO-ja: Stanfordról indultak, rövid idő alatt messzire értek

A 23 éves Spiegel szerint legkésőbb a következő év elejéig nem szeretne foglalkozni ehhez hasonló ügyekkel, inkább kivárna, és tovább építené a felhasználói bázist. A hírek szerint a Snapchat vezetősége abban bízik, hogy a kivárással még fentebb lehet srófolni az árat és valószínűleg jól is gondolják.

A kínaiak is jönnének

A WSJ ugyanis arról számol be, hogy nem ez volt az első ajánlat a Facebook részéről: az év során már megkínálták a fiatalokat egy 1 milliárd dollárral, de akkor sem jártak sikerrel, így most alaposan megemelték a tétet. Amennyiben a Snapchat elfogadná a 3 milliárd dolláros ajánlatot, a Facebook története során ez lenne a legnagyobb értékű felvásárlás. A felfokozott érdeklődés nem csak az elszipkázott Facebook felhasználók miatt alakult ki, hanem azért is, mert a Snapchat kizárólag mobilos felülettel rendelkezik, a Facebook számára pedig azok a júzerek érnek most sokat (és egyre többet), akik a kapcsolattartáshoz a mobilt használják.

A Snapchat kétéves fennállása óta még nem termelt bevételt, a működéshez több körben is vontak be tőkét, egyszer-egyszer 60 és 80 millió dollár körüli összeget. A Facebookon kívül az egyik legbefolyásosabb kínai cég, a Tencent is erősen érdeklődik a Snapchat iránt. Ám a kínaiak nem vásárolni, hanem befektetni szeretnének. Az ajánlatuk állítólag 200 millió dollárról szólt, amivel 4 milliárd dollárra értékelték fel a céget. A Tencent ezzel a lépéssel szeretné megvetni a lábát Kínán kívül, és egyben bővítené a portfóliót, ami most is elsősorban chat alapú alkalmazásokból (WeChat, KaKao) áll. 

Nehéz jelzőket találni az Nvidia teljesítményére

Az MI-csipek iránti keresletnek köszönhetően egy év alatt közel duplázódott a bevétel. Mindezt úgy, hogy már a tavaly ilyenkori eredmény sem volt gyenge...
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.