A Facebook úthengerével az utóbbi időben szemben tehetetlennek tűnő közösségi alkalmazás tábora nem csökkent tovább. Ez a sovány hír is brutális növekedést hozott a tőzsdén.

A Snap meglehetősen régóta szenved és a cég láthatóan nehezen találja a kitörési lehetőségeket. A bő két évvel ezelőtt tőzsdére menő vállalkozás folyamatosan veszteséget termel, miközben a legfontosabb termék, a Snapchat tábora elkezdett apadni. A problémák súlyát jól mutatta, hogy tavaly óta gyakorlatilag forgószínpaddá vált a felső vezetés. Ilyen előzmények mellett viszont már annyira nem is lehet azon csodálkozni, hogy a befektetők néhány pozitív fejleményre is képesek voltak eksztatikusan reagálni.

Nőttek dolgok, de még fontosabb, hogy van, ami nem csökkent

A közösségi alkalmazásokra építő vállalkozásoknál a részvényesek még a főbb pénzügyi mutatóknál is jobban figyelnek a felhasználói tábor alakulására. Ebből a szempontból óriási eredménynek számít, hogy három negyedév folyamatos csökkenését követően a Snapchat felhasználói száma változatlan maradt.

A friss negyedéves jelentés szerint jelenleg naponta 186 millióan használják a képküldő hálózatot, ami ugyanannyi, mint három hónappal ezelőtt, ám 1 millióval kevesebb, mint 2017 utolsó negyedévében. Elemzők előzetesen egyébként valamivel 185 millió alatt várták a napi aktív júzerek számát. A pénzügyi vezetői posztot az előd hirtelen távozása miatt ideiglenesen ellátó Lara Sweet azt is elmondta, hogy az idei első negyedévben sem valószínű a tábor zsugorodása. A cég azonban 2019-re vonatkozó konkrét felhasználói célszámokkal nem állt elő.

Ami a szikár pénzügyi mutatókat illeti, ott tagadhatatlan pozitív fejlemények vannak. A negyedéves forgalom 36 százalékot nőve megközelítette a 390 millió dolárt, ami alaposan felülmúlta a Wall Street konszenzusos 377,5 milliós becslését. Az egy felhasználóra jutó bevétel is átlépte a 2 dollárt, miközben egy évvel korábban még 1,5 dollárt tudott felmutatni a cég. (Persze ez még mindig fényévekre van a rivális Facebook pénznyomdájától, ahol már több mint 7,3 dollárt "préselnek ki" negyedévente egy felhasználóból.)

A Snap ugyan továbbra is veszteséges, de enyhűlni látszanak a mínuszok. A tavalyi utolsó periódusban már csak 192 millió dollár volt a nettó bukás, miközben 2017-ben 350 milliót sikerült eltapsolni. Az alapító-cégvezető Evan Spiegel meg is jegyezte, hogy a költségek szinten tartásával nagy lépést tettek a profitabilitás felé. A hírek szerint utóbbit 2019 végére tűzte ki belső célként Spiegel.

Kevéssel is beérik

Az elmúlt időszakok sorozatos negatív híreinek hatására a vállalat papírjai úgy estek, mintha csak egy feneketlen kút lenne a tűzsde. Így kicsit érthető, hogy a befektetők a tűrhető negyedéves jelentést követően megfordították a trendet. A részvények rövid időn belül 25 százalékos drágulást könyvelhettek el. Az így elért 8,8 dolláros árszinttet azért érdemes helyén kezelni, hiszen egy évvel ezelőtt még 20 dollár közelében volt a papír. Igaz, az évet 6 dollár alatt kezdte a Snap, tehát idén egyelőre kiváló befektetésnek bizonyult a részvény.

A további emelkedéshez viszont a stagnálást pozitív lendületre kellene váltani. Ehhez egy szükséges eszköz lehet a Snapchat androidos változatának folyamatban lévő újrakiadása, mivel a kétséges sikerű dizájnváltáson átesett app első Android-változata sok hibával jelent meg. A vezetés abban is bízik, hogy a jobban személyre szabott Discover oldalak elnyerik a felhasználók mellett a hirdető partnerek tetszését is.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.