A Snapchat szolgáltatást jegyző Snap csak az idén ment a tőzsdére, és májusban jött ki első nyilvános negyedéves jelentésével, amelyben 2,2 milliárd dolláros veszteségről számolt be – ebből 2 milliárd dollárt tettek ki a részvényalapú kifizetések. A társaság azóta már egy második pénzügyi negyedéven is túl van, ezúttal a 181 millió dolláros bevételhez 443 milliós nettó veszteség társult. A Snap egyelőre tőzsdei cégként is csak égeti a pénzt, és hiába próbálkozik mindenféle újdonsággal, ha üzleti modellje a jelek szerint nincs igazán jól kidolgozva.
A felhasználók sem tapossák egymást
A pénzügyekről szólva érdemes megemlíteni, hogy éves összehasonlításban a Snapchat bevételei is 153 százalékkal emelkedtek, amire azonban senki sem igazán kíváncsi, miután a veszteség közel négyszeresére dagadt. Ez részvényenként 16 dollárcentes bukta, szemben a 10 centes elemzői várakozásokkal – nem csoda, hogy a vállalat papírjainak árfolyama azonnal 13 százalékot zuhant, és ebben a pillanatban is mindössze 12,6 dolláron áll. Ez nem igazán sok a februári, 27 dolláros kibocsátási szinthez képest.
A fent említett új funkciók (Snap Maps, hivatkozás- és háttérszűrők stb.) arra mindenképen jók, hogy valemelyest növeljék a szolgáltatások felhasználói bázisát. A most lezárt negyedévben azonban csak 7 millió, napi szinten aktív felhasználóval bővült a Snapchat tábora. Ez a Snapchat bázisához mérten nem egy világraszóló eredmény: a májusi 166 milliós rajongói tábor mindössze 173 millióra bővült, miközben például a legnagyobb rivális, a most egyéves Instagram Stories napi negyedmilliárd aktív internetezőt vonultat fel.
A 4 százalékos negyedéves növekedés egyébként úgy jött össze, hogy a Snapchat legfontosabb (hazai) piacán, az Egyesült Államokban 4 millió új felhasználót húzott be, Európában pedig további 2 milliót. Ezzel a szolgáltatásnak 75 millió amerikai, 57 millió európai és 42 millió a világ más tájairól származó regisztrációja van. Ezek között arányaiban magasan felülreprezentáltak az iOS felhasználói, ami abból a szempontból nem jó hír, hogy a Snap a kiterjesztett valóság felé terjeszkedne, ahol viszont az Apple-nek is nagyon komoly ambíciói vannak.
A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött
A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak