A Facebook és az Instagram nyomása miatt az egy évvel korábbihoz képest még rondábban fest a fiatalokat célzó közösségimédia-appot fejlesztő cég eredménye.

A tőzsdére lépésig meglehetősen rejtélyesek voltak a Snap pénzügyei. A fiatalok körében kedvelt Snapchat mögött álló vállalat elmúlt két éves teljesítményét aztán jobban elemezhetővé tette az amerikai tőzsdefelügyelet előírása, mely minden, tőzsdén megjelenő vállalatot kötelez bevételeinek és kiadásainak átláthatóvá tételére.

Spectacles
A kamerával felszerelt napszemüveg különleges felvételeket készít viselője perspektívájából. A 130 dollárba kerülő, három színben, de egyetlen méretben érkező speciális szemüveg 10-30 másodperc közötti "életképeket" rögzít. A felvétel kerek formátumban készül, ami a Snap szerint jobban hasonlít az emberi látás alkotta képhez, ezért a felvett élmények erősebb hatást válthatnak ki a nézőből.

Az anyagokat wifin vagy Bluetooth segítségével lehet azonnal átküldeni a telefonra. Ha nincs az embernél a mobilja, akkor a szemüveg egy határig saját hatáskörben is képes tárolni a rövid videókat. A készülék tokja pedig egyben akkumulátorként is szolgál, amely a hagyományos vezetékes módon tölthető fel egy-egy hosszabb bevetés előtt.

Sok a mínusz

Az első nyilvános negyedéves jelentés azonban csak most vált elérhetővé, és elég tragikus képet fest a Snapről. 2,2 milliárd (részvényenként 2,31) dolláros veszteségről adtak hírt, ami az előző évi, szintén nem túl rózsás 104,6 millió dolláros (részvényenként 14 centes) veszteséghez képest őrületesen nagy ugrás. Ennek zömét azonban egyetlen tétel hozta össze: közel 2 milliárd dollárt tettek ki a részvényalapú kifizetések.

A bevételek a tavalyihoz képest közel négyszeresére emelkedtek, és majdnem elérték a 150 millió dollárt. A Snap állítása szerint felhasználónként 90 cent közelébe kúszott fel az átlagos bevétel, ami szűk háromszorosa a tavalyi, egy felhasználón átlagosan elért 32 centes szintnek. Andrew Vollero, a vállalat pénzügyi vezetője megerősítette, hogy a bevételek egy – még mindig meglehetősen alacsonynak tűnő része – a Spectaclesből (lásd keretes írásunkat) származik. A fényképezésre használható szemüveg több mint 8 millió dollárt hozott a Snap konyhájára.

Az elemzők egyébként átlagosan 19 centes veszteségre számítottak részvényenként, 158 millió dolláros bevétel mellett, amit nagyjából el is találtak. A Wall Street előrejelzései ugyanis általában a részvényalapú kompenzációs kiadásoktól megtisztított számokra vonatkoznak.

Állják a viharokat

IPO-jakor a Snap elárulta, hogy 2011-es piaci megjelenése óta még sosem termelt profitot. Sőt, összességében már decens veszteséget sikerült felhalmoznia: a tőzsdére lépésig 1,2 milliárd dollárjába került a korai befektetőknek a trendi szolgáltatás üzemeltetése és fejlesztése. A Snap egyébként reklámokból, online hirdetésekből szerzi bevételei zömét, ugyanakkor azt kerek-perec kijelentette korábban befektetői számára, hogy talán sosem lesz képes nyereségessé válni.

Ennek a hozzáállásnak és a friss számoknak az ismeretében nem túl meglepő, hogy a zárás utáni kereskedésben valóságos szakadékba zuhant a részvényárfolyam. A tegnapi normál kereskedésben elszenvedett 1,5 százalékos mínuszt a zárást követő időszakban több mint 22 százalékos esés követte, a papírok árfolyama pedig történelmi mélypontra, 18 dollár alá süllyedt.

Insta vs. Snapchat

A nagy kérdés azonban nem az, hogy jelenleg mekkora bukó a vállalat, hanem, hogy képes lesz-e együtt úszni a piac csúcsragadozójával, a Facebookkal (illetve annak Instagram-részlegével).

A Snapchat tizenéveseket és az ezredforduló környékén születetteket magához vonzó képessége körüli felhajtás sokat lökött a részvénykibocsátás időszakában a felhasználói táboron. Egy éve még "csupán" 122 milliós bázissal rendelkezett a cég, ez az IPO során aztán 150 milliósra hízott, mostanra pedig már 166 millió rajongóról számolhatott be a vállalat.

Ugyanakkor áprilisban az Instagram több mint 200 millió Stories internetezőt tudhatott magáénak, a verseny tehát még közel sem lefutott.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.