Szabad szemmel is látható, mintegy 2 százalékos eladásnövekedést könyvelhettek el az év harmadik negyedévében a tabletek. Az IDC számaiból kitűnik, hogy a szegmens feléledése elsősorban két gyártó jó eredményének köszönhető.
Irány előre
Az amerikai piackutató legfrissebb jelentése szerint a júliustól szeptember végéig tartó periódusban 37,6 millió táblagép talált gazdára világszerte. Ez a mennyiség 1,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi eladásokat, azaz a piac éppen felfelé vette az útját.
Ahogy az a fenti táblázatból is kitűnik, a szegmensen belül folytatódott a koncentrció. Míg egy évvel ezelőtt a kisebb gyártók még a teljes eladási mennyiség több mint 30 százalékát adták, ma már az öt legnagyobb viszi a forgalom nagyjából háromnegyedét. Az éllovasok teljesítményében azonban nagy ellentétes mozgásokat lehet találni.
Amerika visszainteget
Cupertinóban elégedetten dőlhetnek hátra, hiszen az iPad-eket a nyár végi és ősz eleji időszakban úgy vitték, mintha ingyen volnának. Az Apple 11,8 darabos eredménye azt jelenti, hogy a harmadik negyedévben majdnem minden harmadik eladott tablet almás logóval volt ellátva. A cég teljesítményének a szegmensben látható jótt tettek az idén bemutatott új modellek.
A másik nagy nyertest szintén a tengerentúlon találjuk: az Amazonnak ugyanis még az Apple-nél is nagyobb mértékben sikerült növelnie forgalmát, ami elég volt a második hely megkaparintásához. A világcéget ezen a területen is egyre inkább komoly szereplőnek lehet tehát tekinteni, köszönhetően az új Fire 7 változat népszerűségének. Ráadásul a nagyobb, 10-es rajtszámú családtag is épp most esik át ráncfelvarráson, az ünnepi időszak pedig hagyományosan erős az Amazonnál.
Nem ennyire rózsás a helyzet a Samsungnál. amelynek nemhogy a második helyről kellett lemondania, de már a dobogó utolsó foka is kezd inogni. A legnagyobb öt közül a dél-koreaiak eladásai lettek éves összevetésben a legrosszabbak. A közel 14 százalékos visszaesés messze alulmúlja a piaci átlagot.
A Samsung mögött az amerikai szankciók présében szenvedő Huawei áll. A kínai gyártó a nehéz körülmények ellenére nem sokat vesztett, ami leginkább a hazai fogyasztók töretlen bizalmának tudható be. Globálisan ugyanis egyre nagyobb problémát jelentenek a kereskedelmi háborúval összefüggő büntető intézkedések.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak