A keresőóriás emberek helyett inkább algoritmusokra bízza, hogy legfontosabb üzleti partnereit támogassa a hirdetési kampányok során.
Hirdetés
 

Sok előrejelzés igyekszik azt hangsúlyozni, hogy az egyre több helyen megjelenő és egyre jobb képességekkel rendelkező algoritmusok inkább csak átalakítják a munkaerőpiac szerkezetét, de összességében nem okoznak majd tömeges munkanélküliséget. Ez hosszabb távon akár még igaznak is bizonyulhat, ám egyelőre csak az elbocsátási hírek érkeznek futószalagon.

A legfrissebb delikvens maga a Google. A technológiai óriás régóta dolgozik különböző mesterséges intelligenciához köthető fejlesztéseken, amelyeket fel is használ szolgáltatásai erősítésére. Ennek egyik konkrét megnyilvánulása az az elsőként a Business Insider által hozott hír, miszerint a Google hirdetési részlegénél több száz embertől köszönnek el.

A lap birtokába került belső levél alapján a Large Customer Sales (LCS) csapatát érinti a leépítés. A csoport feladata a vállalat legnagyobb hirdetési partnereinek a megfelelő kiszolgálása, tájékoztatása. Ebben azonban a jelek szerint egyre nagyobb szerepet kap az algoritmusokra épülő automatizáció.

A Google Ads hirdetési platform az utóbbi időben rengeteg generatív MI-hez kötődő fejlesztéssel gazdagodott. A mindenkor elérhető chatbot például gördülékeny stílusban képes elirányítani az ügyfeleket az összetett rendszer útvesztőjében. Egy másik funkcióval az MI önállóan kreál képet és szöveget a készülő kampányhoz, pusztán néhány, a megrendelő által megadott paraméter, leírás alapján. A Performance Max néven futó algoritmuscsomag arra is képes, hogy élőben változtasson a reklámanyagok struktúráján, elemein, annak fényében, hogy azok milyen statisztikákat produkálnak.

MI a probléma?

Bár a Business Insider által megszerzett belső levél nem említi, az említett fejlesztések és az érintett részleg miatt teljesen egyértelműnek tűnik, hogy a most távozó munkatársak helyét már nem fogják később sem feltölteni, hiszen az algoritmus a jelek szerint legalább olyan jól ellátja a feladatot (bért viszont nem kell neki fizetni).

A két évvel ezelőtt még több mint 190 ezer dolgozóval rendelkező Google esetében persze néhány száz fő maximum kerekítési hibának tekinthető, ugyanakkor a 2022-es csúcs óta a vállalat folyamatos fogyókúrán van. Ennek leglátványosabb lépése az egy évvel ezelőtt bejelentett, 12 ezer főt érintő átszervezés volt. A vállalat kisebb darabokban azóta is karcsúsodik. Tavaly nyáron például a Waze csapatánál dolgozott a fűnyíró, azóta már kisebb lett a Google News gárdája is, legutóbb pedig pont egy MI-s terület, a Google Assistant kapcsán számoltunk be leépítésről.

Ugyan a Google-nél zajló elbocsátások egy része mögött nem feltétlenül az algoritmusok térnyerése, hanem egyéb gazdasági megfontolások állnak, az MI munkaerőpiacra gyakorolt hatását az IMF annyira jelentősnek értékelik, hogy a napokban a szervezet vezetője sürgette a döntéshozókat, hogy teremtsék meg a szükséges szociális védőhálót, és indítsák el a kiszolgáltatott munkavállalóknak szóló átképzési programokat.

Közösség & HR

Megint szintet léphet az űrből történő leskelődés

A megfigyelő államnak lassan az okozza majd a legnagyobb problémát, hogy a kémdrónok ne repüljenek bele a kémműholdak fotóiba.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.