A térképalkalmazás hirdetési részlegétől kell menniük alkalmazottaknak. Egyelőre nem közölték, hány embert érint a leépítés.
Hirdetés
 

Folytatja a leépítéssel egybekötött racionalizálást a Google. Most a Waze került sorra. Egy a CNBC birtokába került belső levél szerint a főleg autózók által használt térképalkalmazást is bevonják a Google Ads hirdetési rendszere alá, ezért fölöslegessé válik egy önálló hirdetési részleg fenntartása.

A leépítésről a Google térképalkalmazásainak fejlesztését összefogó Google Geo nevű területet irányító alelnök, Chris Phillips tájékoztatta az alkalmazottakat.

A 2013-ban 1,3 milliárd dollárért megszerzett Waze az évek során amúgy is egyre közelebb került a Google Mapshez. Kezdetben még inkább a vállalat önvezetős és kapcsolt projektjeiben (pl. taxiszolgáltatás) szántak volna számára nagyobb szerepet. A 2010-es éve közepén ennek szellemében teljesen megújították a felületét. Később az Android Autóban látták az app piacosításának lehetőségét.

A mostani döntés a cégen belül nem okozhatott különösebb meglepetést. A vállalat tavaly kezdett komolyabb átszervezésbe, amivel a profitabilitását próbálta védeni a pandémia lecsengése után visszaeső piacon. Ennek részeként decemberben összevonták a vállalat térképalkalmazásait (Earth, Maps, Waze) egy Google Geo nevű részleg alatt. Ennek azonnal áldozatul esett a Waze akkori vezérigazgatója, a 2021 nyarán kinevezett Neha Parikh, ami után számítani lehetett arra, hogy alsóbb szinteken is felszámolnak mindenféle párhuzamosságot. (A vállalat januárban jelentette be: 12 ezer embernek kell távoznia a vállalattól.)

Marad önálló márka

A CNBC megkereste Phillips kiszivárgott levele kapcsán a vállalatot, amely megerősítette annak tartalmát. Azt azonban nem közölték, hogy hány embert érintenek a leépítések. A lapnak küldött közlemény azonban hangsúlyozta: a Google Geo létrehozása, valamint a térképalkalmazások hirdetési rendszerének egységesítése sem veszélyezteti a Waze önállóságát. Az appal továbbra is egyedi márkaként tervez a vállalat.

A Waze legnagyobb előnye az a mintegy 140 milliós autós közösség, amely folyamatos információmegosztással segíti a leggyorsabb közlekedési útvonal megtalálását. Erről az aktív támogató közösségről, amely egyben értékes adatforrás, nem akar lemondani a vállalat.

Közösség & HR

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.