A térképalkalmazás hirdetési részlegétől kell menniük alkalmazottaknak. Egyelőre nem közölték, hány embert érint a leépítés.

Folytatja a leépítéssel egybekötött racionalizálást a Google. Most a Waze került sorra. Egy a CNBC birtokába került belső levél szerint a főleg autózók által használt térképalkalmazást is bevonják a Google Ads hirdetési rendszere alá, ezért fölöslegessé válik egy önálló hirdetési részleg fenntartása.

A leépítésről a Google térképalkalmazásainak fejlesztését összefogó Google Geo nevű területet irányító alelnök, Chris Phillips tájékoztatta az alkalmazottakat.

A 2013-ban 1,3 milliárd dollárért megszerzett Waze az évek során amúgy is egyre közelebb került a Google Mapshez. Kezdetben még inkább a vállalat önvezetős és kapcsolt projektjeiben (pl. taxiszolgáltatás) szántak volna számára nagyobb szerepet. A 2010-es éve közepén ennek szellemében teljesen megújították a felületét. Később az Android Autóban látták az app piacosításának lehetőségét.

A mostani döntés a cégen belül nem okozhatott különösebb meglepetést. A vállalat tavaly kezdett komolyabb átszervezésbe, amivel a profitabilitását próbálta védeni a pandémia lecsengése után visszaeső piacon. Ennek részeként decemberben összevonták a vállalat térképalkalmazásait (Earth, Maps, Waze) egy Google Geo nevű részleg alatt. Ennek azonnal áldozatul esett a Waze akkori vezérigazgatója, a 2021 nyarán kinevezett Neha Parikh, ami után számítani lehetett arra, hogy alsóbb szinteken is felszámolnak mindenféle párhuzamosságot. (A vállalat januárban jelentette be: 12 ezer embernek kell távoznia a vállalattól.)

Marad önálló márka

A CNBC megkereste Phillips kiszivárgott levele kapcsán a vállalatot, amely megerősítette annak tartalmát. Azt azonban nem közölték, hogy hány embert érintenek a leépítések. A lapnak küldött közlemény azonban hangsúlyozta: a Google Geo létrehozása, valamint a térképalkalmazások hirdetési rendszerének egységesítése sem veszélyezteti a Waze önállóságát. Az appal továbbra is egyedi márkaként tervez a vállalat.

A Waze legnagyobb előnye az a mintegy 140 milliós autós közösség, amely folyamatos információmegosztással segíti a leggyorsabb közlekedési útvonal megtalálását. Erről az aktív támogató közösségről, amely egyben értékes adatforrás, nem akar lemondani a vállalat.

Közösség & HR

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.