Folytatja a leépítéssel egybekötött racionalizálást a Google. Most a Waze került sorra. Egy a CNBC birtokába került belső levél szerint a főleg autózók által használt térképalkalmazást is bevonják a Google Ads hirdetési rendszere alá, ezért fölöslegessé válik egy önálló hirdetési részleg fenntartása.
A leépítésről a Google térképalkalmazásainak fejlesztését összefogó Google Geo nevű területet irányító alelnök, Chris Phillips tájékoztatta az alkalmazottakat.
A 2013-ban 1,3 milliárd dollárért megszerzett Waze az évek során amúgy is egyre közelebb került a Google Mapshez. Kezdetben még inkább a vállalat önvezetős és kapcsolt projektjeiben (pl. taxiszolgáltatás) szántak volna számára nagyobb szerepet. A 2010-es éve közepén ennek szellemében teljesen megújították a felületét. Később az Android Autóban látták az app piacosításának lehetőségét.
A mostani döntés a cégen belül nem okozhatott különösebb meglepetést. A vállalat tavaly kezdett komolyabb átszervezésbe, amivel a profitabilitását próbálta védeni a pandémia lecsengése után visszaeső piacon. Ennek részeként decemberben összevonták a vállalat térképalkalmazásait (Earth, Maps, Waze) egy Google Geo nevű részleg alatt. Ennek azonnal áldozatul esett a Waze akkori vezérigazgatója, a 2021 nyarán kinevezett Neha Parikh, ami után számítani lehetett arra, hogy alsóbb szinteken is felszámolnak mindenféle párhuzamosságot. (A vállalat januárban jelentette be: 12 ezer embernek kell távoznia a vállalattól.)
Marad önálló márka
A CNBC megkereste Phillips kiszivárgott levele kapcsán a vállalatot, amely megerősítette annak tartalmát. Azt azonban nem közölték, hogy hány embert érintenek a leépítések. A lapnak küldött közlemény azonban hangsúlyozta: a Google Geo létrehozása, valamint a térképalkalmazások hirdetési rendszerének egységesítése sem veszélyezteti a Waze önállóságát. Az appal továbbra is egyedi márkaként tervez a vállalat.
A Waze legnagyobb előnye az a mintegy 140 milliós autós közösség, amely folyamatos információmegosztással segíti a leggyorsabb közlekedési útvonal megtalálását. Erről az aktív támogató közösségről, amely egyben értékes adatforrás, nem akar lemondani a vállalat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak