Az Audi a következő öt évben 14 milliárd eurót költ elektromos autók és önvezető technológiák fejlesztésére, és még egy fricskát is nyom a Volkswagen csoport Musk orrára.

A közelmúltban hatalmas átszervezést jelentett be a Volkswagen (VW) csoport. A vállalatcsoport a következő öt évben 44 milliárd eurót (több mint 14 ezermilliárd forint) fordít az elektromobilitás, az autonóm vezetési technológiák, valamint az ezek köré épített mobilitási szolgáltatások és a digitalizáció fejlesztésére. Két év múlva, azaz 2020 végére már 15 olyan modellje lesz, amely tisztán elektromos meghajtású.

Ezt fejelte meg ma a vállalatcsoportba tartozó Audi. Csak egyedül ez a márka 14 milliárd eurót (több mint 4500 milliárd forint) fog költeni ugyanerre a területre 2023-ig – írja a Reuters. Csak hogy érzékeljük az arányokat: az Audi a kiadásait 2023-ig 40 milliárd euróra tervezi. A vállalatnál olyan szerkezetátalakítási intézkedések is folyamatban vannak, amelyek már az idén is egymilliárd eurós megtakarítást hoznak.

A Reuters idézi az Audi igazgatótanácsának tagjának, Bram Schotnak a nyilatkozatát, mely szerint a vállalat rendkívül szisztematikusan halad az elektromobilitás irányába, és erőforrásait a jövőorientált termékek és szolgáltatások fejlesztésére koncentrálja.

20-25 százalékkal lesznek termelékenyebbek

Gunnar Kilian, akit idén neveztek ki a VW csoport HR-vezetői pozíciójába, a dpa hírügynökségnek adott interjújában több részletet is elárult az átszervezésről, melyet az MTI is szemlézett. A HR-vezető egyik kijelentése különösen fájhat a Elon Musknak, aki maga kezébe vette a Tesla modellek gyártásának irányítását, hogy javítson a gyenge hatékonyságon. Kilian ugyanis azt állította, hogy az egyelőre Németországba összpontosuló elektromosautó-gyártástól a vállalat termelékenységének 20-25 százalékos növekedését is várják.

Ennek részben az az oka, hogy az elektromos hajtáslánc gyártása a hagyományos hajtásláncokénál rövidebb időt igénylő és egyszerűbb folyamat. Ez persze azt is jelenti, hogy kevesebb emberre lesz szükségük, azaz a VW csoportnak ugyanolyan problémákat kell megoldani, mint például General Motorsnak, amely például elbocsátásokra és gyárbezárásokra kényszerült. (A német autógyártó amúgy nem számol nagyarányú leépítéssel, mert sok dolgozója éri el a közeljövőben a nyugdíjkorhatárt, és nem vesznek fel új embereket a helyükre.) Ugyanakkor vannak olyan területek, például a szoftverfejlesztési és akkumulátor üzletág, ahol közel tízezer új alkalmazottra lesz szükség. Mint Kilian mondta, a VW már nemcsak az autógyártókkal, hanem az informatikai és szoftverfejlesztő ágazattal is versenyez.

Zwickauban – ott lesz az egyik központja az elektromos autók gyártásának is – már megkezdték az alkalmazottak átképzését az elektromobilitás szakmai követelményeinek megfelelően, sőt az új igényekhez igazodva szoftverfejlesztőket is fognak képezni.

A Teslának is ezzel kell versenyeznie

Mint korábban többször is foglalkoztunk vele, az autóipari szereplők elismerik a Tesla kulcsszerepét az elektromobilitás elterjesztésében. De mint arra a német Handelsblatt már évekkel ezelőtt felhívta a figyelmet, Elon Musk vállalata nem rendelkezik olyan technológiai vagy üzleti modellel, amit más ne tudna lemásolni.

A Tesla csak bő féléves csúszással tudta megvalósítani azt is, hogy elérje a heti ötezres darabszámot, de hatékonysága még mindig messze elmarad a hagyományos autógyárakétól. Ráadásul folyamatos finanszírozási gondokkal is meg kelle küzdenie Musknak, ami közel sem lehetett egyszerű, miután tavasszal a Moody's hitelminősítő leértékelte a cég adósságállományát stabilról negatívra. Akkor az elemzők azt latolgatták, hogy akár 2 milliárd dollárra is szüksége lehet a Teslának, hogy tudja finanszírozni magát. Bár azóta a pénzügyi nyomás enyhült, és a Tesla némi nyereséget is termel, a VW csoporttól érkező hírek jól mutatják, milyen versenytársakkal kell megküzdeni.

Mobilitás

Ismerni véljük, félünk tőle és kevesen használjuk, mi az?

Ha hinni lehet egy hazai kutatás eredményeinek, akkor a válasz természetesen a mesterséges intelligencia, illetve a szövegalkotásra trenírozott generatív algoritmusok.
 
A világ a "cloud first" stratégiát követi. Nem kérdés, hogy a IT-biztonságnak is azzal kell tartania a tempót, de nem felejtheti, hogy honnan startolt.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Jön a Clico formabontó cloud meetupja, ahol eloszlatják a viharfelhőket

Merre mennek a bitek a felhőben, ledobja-e szemellenzőjét az IT-biztonságért felelős kolléga, ha felhőt lát, lesz-e két év múlva fejlesztés cloud nélkül? A Clico novemberben fesztelen szakmázásra hívja a szoftverfejlesztőket a müncheni sörkertek vibrálását idéző KEG sörművházba.

Minden vállalatnak számolnia kell az életciklusuk végéhez érő technológiák licencelési keresztkockázataival. Rogányi Dániel és Vincze-Berecz Tibor (IPR-Insights) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.