A tinik képküldözgetéséből indult alkalmazás mára igazi nehézsúlyú versenyzővé nőtte ki magát a Facebook szárnyai alatt. Az Instagram adta lehetőségekről a vállalkozások sem akarnak lemaradni.
Hirdetés
 

A 2010-ben induló Instagramot alig két év működés után vásárolta fel a Facebook. Az akkor még mindössze nagyjából 30 millió felhasználóval büszkélkedő képmegosztó alkalmazásért egyesek túlzásnak is találták az egymilliárd dolláros vételárat. Az azóta eltelt idő azt bizonyította, hogy Mark Zuckerberg egyáltalán nem lőtt mellé annak idején, sőt nagyon is jó lóra tett.

A cégek sem mehetnek el mellett

A felvásárlást követően rendkívül türelmes volt az anyavállalat, és hagyta, hogy az Instagram köré egyre hatalmasabb tábor épüljön. A befektetés "forintosítása" mindössze bő két évvel ezelőtt kezdődött meg, amikor is képek és rövid videók formájában először jelentek meg reklámok a platformon.

Tavaly nyáron aztán következett egy újabb mérföldkő: a hálózatra immár céges fiókkal is lehetett regisztrálni, azaz magánszemélyek és hírességek mellett innentől vállalatok, brandek posztjait is lehetett követni. A lehetőségre az első hónapokban viszonylag kevesen csaptak le, ám azóta igencsak megszaladt a mutató. 

 

Ahogy a Statista által készített fenti grafikon is jól szemlélteti, az utóbbi néhány hónapban 10 millió üzleti fiókot nyitottak. A teljes vállalati jelenlét pedig, ahogy erről maga a cég is beszámolt pár napja, már eléri a 25 milliót. A nagy aktivitás persze érthető, hiszen az Instagram-tábor nem csak népes, de nagyon aktív és érdeklődő is. Egy idén tavaszi kutatás szerint a felhasználók 80 százaléka követett legalább egy üzleti oldalt, miközben a november statisztikák szerint 200 millió instagramozó napi szinten látogatott üzleti oldalakat.

Az érdeklődés láthatóan kölcsönös, mivel a cégek közül egyre többen nem csak ingyenes fiókkal vannak jelen, hanem aktív hirdetőként is. Jó másfél évvel ezelőtt még mindössze 200 ezres volt az Instagram partnerköre, ami idén szeptemberre megtízszereződött és elérte a 2 millió hirdető céget.

Gyorsan kinőtték magukat

Ahogy említettük, az Instagram mostani sikerei mögött egy tudatos építkezés áll. A tábor 2014 elején érte el a 200 milliós szintet, hogy aztán gyakorlatilag óramű pontossággal újabb 100 millió érkezzen minden eltelt 10 hónap alatt. A 400 milliós mérföldkő 2015 őszén jött össze, a legutóbbi adatok szerint pedig már 800 millió felett jár az aktív közösség.

Nem véletlen, hogy idén nyáron már az Instagram volt az egyik legtöbbet letöltött androidos alkalmazás. A júliusi adatok szerint az app által produkált nagyjából 40 milliós forgalmat csupán az anyacég három másik alkalmazása, a WhatsApp, a Messenger és maga a Facebook tudta lepipálni. Utóbbi ráadásul éppen csak.

Közösség & HR

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – a gépi tanulási pipeline szerepe az adattudományi működésben

A jó adatok önmagukban még nem elegendők: a modellek csak akkor működnek megbízhatóan, ha egy átlátható, automatizált és reprodukálható környezetben futnak. A gépi tanulási pipeline-ok éppen ezt a technológiai hátteret teremtik meg.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.