A mobil alkalmazások esetében a nyár közepe egyáltalán nem uborkaszezon. Júliusban a tíz legnépszerűbb androidos appot összesen több mint 350 milliószor töltötték le. Tippelje meg, ebből mennyi jutott a Facebooknak és szűkebb rokonságának!

A Priori Data összegzése szerint az előző hónapban több mint 354 millió letöltést ért el a tíz legnépszerűbb androidos alkalmazás. A szám önmagában is komoly, de még érdekesebb trend rajzolódik ki, ha kicsit alaposabban megvizsgáljuk a toplistás szereplőket.

Mi újság, WhatsApp?

Az élen toronymagasan a WhatsApp Messenger végzett. Az üzenetküldő alkalmazást 100 milliónál is többször installálták a mobilozók. Ezen mondjuk nincs mit csodálkozni, hiszen pár nappal ezelőtt az app blogján azt kürtölték világga, hogy immár egymilliárd naponta aktív felhasználójuk van, akik átlag 55 milliárd üzenetet küldenek 24 óra alatt. A fejlődés ütemét jól szemlélteti, hogy a havi egymilliárdos aktív tábort alig másfél évvel ezelőtt érték el.

A második helyen a Facebook Messengere áll közel 85 millió letöltéssel, harmadik pedig a közösségi hálózat dedikált applikációja lett majd' 41 milliós forgalommal. Nem sokkal maradt le a dobogóról az Instagram, amelyik az előző három alkalmazáshoz hasonlóan, szintén a Facebook tulajdonában van.

 

 

Top10 Android app (2017/07) - Priori Data
Infogram

 

A Mark Zuckerberg alapította birodalom térnyerését jól mutatja, hogy a mostani tízes listára csak négy olyan cím fért fel, amely nem kötődik a Facebookhoz. Közülük a legjobban a jó pár évvel ezelőtt szintén megkörnyékezett Snapchat teljesített, a 3 milliárd dolláros ajánlatot elutasító cégvezér így egyelőre elégedett lehet. A maradék három helyen egy zenei és egy vásárlós alkalmazás, valamint egy játék osztozik.

Facebook és semmi más

Ha a teljes letöltési számot nézzük, a Facebook dominanciája még elképesztőbb (vagy riasztóbb). A Zuckerberg-birodalom tagjai a 354 millió letöltésből 297-et tudhatnak magukénak, ami laza 84 százalékos részesedést jelent. Ez a jelenség ugyan nem újdonság, hiszen két hónappal ezelőtt is hasonló helyzetről számoltunk be. Ami viszont érdekes, hogy a májusi 80 százalékos eredményt sikerült tovább hízlalni, ráadásul nem is kevéssel.

Természetesen a Facebook kivételezett helyzetben van, hiszen a világ legnagyobb közösségi hálózatát üzemeltetve könnyen tudja különböző csatornákba terelni a felhasználókat. Különösen igaz ez például a Messengerre, hiszen ha valaki a Facebook alkalmazást telepíti, és ott üzenetet kap, arra csak a külön installált üzenetküldő segítségével reagálhat. 

A végére még egy beszédes statisztikai adat: idén nyár elejéig összesen 22 ingyenes androidos alkalmazás lépte át az egymilliárdos letöltési küszöböt. Ezek nagy része a Google saját applikációja, és összesen csak öt darab külső gyártótól származó app érte el ezt a mérföldkövet. Utóbbiakból négy tétel (Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram) a Facebook saját alkalmazása.

Konzumer tech

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.