A Facebook kedden jelentette be, hogy már több mint 2 milliárd ember használja aktívan fő szolgáltatását, Mark Zuckerberg pedig külön posztban köszönte meg a felhasználóknak, hogy vele együtt vesznek részt ezen az utazáson a világ totális összedrótozása felé. A nagyságrendet jól érzékelteti, hogy a világon összesen 7,5 milliárd ember él, így a Facebook felhasználói bázisa nem csak a legnépesebb országok lélekszámát nőtte túl, de a hétből hat kontinens lakosságát is meghaladja.
A konkurenciával összehasonlítva ugyancsak impresszív a 2 milliárdos eredmény. A Twitter például 328 aktív felhasználót jelentett áprilisra, a Snap (Snachat) pedig az első negyedév végén naponta 166 millió bejelentkezésről beszélt. A kínai Tencent által működtetett WeChat ugyancsak az első negyedév végén 938 millió aktív havi felhasználóval rendelkezett.
A Facebook egyébként 2012 októberében lépte át az 1 milliárdos küszöböt, májusban pedig azt közölte, hogy az előző évi adatok alapján nagyjából 6 százalékosra teszi a hamis felhasználói fiókok arányát. A mostani 2 milliárdos bázis éves szinten nagyjából 17 százalékos növekedésnek felel meg, amelyet ezúttal már nem Észak-Amerika vagy Európa hajtott.
Nagyon érzik a mobilos korszakot
A közösségi oldal meghatározása szerint az számít aktív felhasználónak, aki az elmúlt 30 napban bejelentkezett a Facebook-fiókjába vagy ahhoz kapcsolódóan a Messenger alkalmazásba, vagyis a havi statisztikák is ezekre az adatokra épülnek. A WhatsApp vagy az Instagram hálózatai önmagukban, facebookos belépés nélkül nem szerepelnek az összesítésekben, bár nyilvánvalóan sokat hozzáadnak az online birodalom teljes eléréséhez.
Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy májusban a Google alkalmazásáruházának letöltési toplistáján az első hatban öt helyet a Facebook jegyzett (WhatsApp, Messenger, Facebook, Instagramot, Facebook Lite). Ez azt jelenti, hogy a tíz legnépszerűbb androidos app 333 milliós forgalmából 266 milliót, vagyis az összes letöltés közel 80 százalékát a Facebook által fejlesztett és üzemeltetett szolgáltatások söpörték be.
Mindezt kiegészíti az a statisztika, amely szerint június elsejéig összesen 22 ingyenes androidos alkalmazás lépte át az egymilliárdos letöltési küszöböt. Nem meglepő, hogy ezek nagy része a Google saját applikációja, a összesen 5 darab külső gyártótól származó app között viszont négy tétel (Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram) a Facebook saját alkalmazása, ami mindennél jobban érzékelteti a közösségi hálózat erejét a mobil felhasználásban.
Idén áprilisban egy kevésbé látványos, de ugyanilyen fontos adatot is nyilvánosságra hoztak: a Facebook hirdetőinek száma akkor lépte át az 5 milliót. Az pedig már egy évvel ezelőtt kiderült, hogy az USA-ban a közösségi csatornák özel háromszor annyi pénzt termelnek a mobil eszközökön, mint az asztali gépeken keresztül, de Európában és Kínában is 59-31 arányban vezetnek a mobil platformok a desktoppal szemben.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak