A közösségi kisgömböc újabb mérföldkőhöz érkezett, a hálózatot a világ népességének több mint negyede aktívan használja.

A Facebook kedden jelentette be, hogy már több mint 2 milliárd ember használja aktívan fő szolgáltatását, Mark Zuckerberg pedig külön posztban köszönte meg a felhasználóknak, hogy vele együtt vesznek részt ezen az utazáson a világ totális összedrótozása felé. A nagyságrendet jól érzékelteti, hogy a világon összesen 7,5 milliárd ember él, így a Facebook felhasználói bázisa nem csak a legnépesebb országok lélekszámát nőtte túl, de a hétből hat kontinens lakosságát is meghaladja.

A konkurenciával összehasonlítva ugyancsak impresszív a 2 milliárdos eredmény. A Twitter például 328 aktív felhasználót jelentett áprilisra, a Snap (Snachat) pedig az első negyedév végén naponta 166 millió bejelentkezésről beszélt. A kínai Tencent által működtetett WeChat ugyancsak az első negyedév végén 938 millió aktív havi felhasználóval rendelkezett.

A Facebook egyébként 2012 októberében lépte át az 1 milliárdos küszöböt, májusban pedig azt közölte, hogy az előző évi adatok alapján nagyjából 6 százalékosra teszi a hamis felhasználói fiókok arányát. A mostani 2 milliárdos bázis éves szinten nagyjából 17 százalékos növekedésnek felel meg, amelyet ezúttal már nem Észak-Amerika vagy Európa hajtott.

Nagyon érzik a mobilos korszakot

A közösségi oldal meghatározása szerint az számít aktív felhasználónak, aki az elmúlt 30 napban bejelentkezett a Facebook-fiókjába vagy ahhoz kapcsolódóan a Messenger alkalmazásba, vagyis a havi statisztikák is ezekre az adatokra épülnek. A WhatsApp vagy az Instagram hálózatai önmagukban, facebookos belépés nélkül nem szerepelnek az összesítésekben, bár nyilvánvalóan sokat hozzáadnak az online birodalom teljes eléréséhez.

Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy májusban a Google alkalmazásáruházának letöltési toplistáján az első hatban öt helyet a Facebook jegyzett (WhatsApp, Messenger, Facebook, Instagramot, Facebook Lite). Ez azt jelenti, hogy a tíz legnépszerűbb androidos app 333 milliós forgalmából 266 milliót, vagyis az összes letöltés közel 80 százalékát a Facebook által fejlesztett és üzemeltetett szolgáltatások söpörték be.

Mindezt kiegészíti az a statisztika, amely szerint június elsejéig összesen 22 ingyenes androidos alkalmazás lépte át az egymilliárdos letöltési küszöböt. Nem meglepő, hogy ezek nagy része a Google saját applikációja, a összesen 5 darab külső gyártótól származó app között viszont négy tétel (Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram) a Facebook saját alkalmazása, ami mindennél jobban érzékelteti a közösségi hálózat erejét a mobil felhasználásban.

Idén áprilisban egy kevésbé látványos, de ugyanilyen fontos adatot is nyilvánosságra hoztak: a Facebook hirdetőinek száma akkor lépte át az 5 milliót. Az pedig már egy évvel ezelőtt kiderült, hogy az USA-ban a közösségi csatornák özel háromszor annyi pénzt termelnek a mobil eszközökön, mint az asztali gépeken keresztül, de Európában és Kínában is 59-31 arányban vezetnek a mobil platformok a desktoppal szemben.

Közösség & HR

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.