A képmegosztó szolgáltatás elérte a 400 millió aktív felhasználói számot.

A képmegosztás műfajában eddig sem volt számottevő ellenfele az Instagramnak, a mostani felhasználói szám ismeretében pedig még kevesebb esély van erre. A Facebook tulajdonában álló vállalat hivatalos blogjában közzétette, hogy az alkalmazás elérte a 400 milliós aktív havi felhasználói számot, amivel új mérföldkőhöz érkeztek.

10 hónaponként 100 millió

Hasonló bejelentés 10 hónappal ezelőtt érkezett az Instagramtól, amikor a 300 milliós hatás átlépéséről számoltak be. Úgy tűnik, hogy a felhasználók tartják ezt az intervallumot, mivel a 200-ról 300 millióra való növekedéshez is pontosan ennyi időre volt szükség. Mindez azt jelenti, hogy folyamatosan nő a felhasználók száma, bár a növekedés nem gyorsul, nem is lassul, hanem tartja ezt a tempót.

Az adatokon túl nem sok egyéb részlettel szolgál a közlemény, egyedül azt tudtuk meg, hogy az Instagram fejlődése egyre inkább globális tendencia. A jelenlegi felhasználók 75 százaléka az Egyesült Államokon kívül él, illetve az újonnan csatlakozott 100 millió ember több mint fele Európából és Ázsiából tölti fel a képeket, videókat. A két kontinens közül inkább az utóbbi aktív, mivel a legtöbben a brazilok, japánok és indonézek közül kerülnek ki.

A Facebook milliárd feletti aktív felhasználói számától még messze van az Instagram, de a Twitter 310 milliójához, vagy a Pinterest nemrég közzétett 100 milliójához képest sokkal előrébb jár a képmegosztó. A 400 millió felhasználó naponta 80 millió fotót tölt fel, amit a nemrég bevezetett újítások miatt már úgy is megtehetnek, hogy elszakadnak az eddig szigorúan betartott 1:1 képaránytól.

Reklámok a láthatáron

A fejlődéssel párhuzamosan lassan elkezdődik a 400 milliós tömeg üzleti célokra (értsd: bevétel) történő felhasználása. A legutóbbi hírek szerint szeptember 30-tól kezdve 30 országban (köztük Olaszország, Spanyolország, Mexikó, India és Dél-Korea) reklámok is bekerülhetnek a képfolyamokba. Ezek jellemzően egy adott márkát népszerűsítő fotók lesznek, de a hirdetőknek lehetőségük lesz 30 másodperces videókat is elhelyezni a felületeken.

Konzumer tech

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.