Különös marketingstratégiába kezdett az Intel azzal, hogy új reklámspotjaiban azt a Justin Longot szerepelteti, aki másfél évtizeddel ezelőtt rengeteg Apple-hirdetésben bukkant fel, amivel gyakorlatilag a Macintosh arcává, ikonjává vált.
Éles váltás
A most indított kampány egy seregnyi kisfilmből áll, amelyek különböző szempontokból vizsgálják meg a (természetesen) Intel processzorral hajtott notebookok és az Apple új, saját fejlesztésű csipjével szerelt MacBookjának képességeit. Valószínűleg senkit nem ér hatalmas meglepetésként, hogy ezekből az összehasonlításokban rendre Cupertino terméke kerül a szégyenpadra.
Ahogy a fenti példákból is kitűnik, a sorozat tagjai ugyanazzal a felütéssel indulnak: Long biztosítja a nézőket arról, hogy ő egy valódi személy, aki egy valódi összehasonlításba kezd. Majd az Apple kap egy gyomrost, mivel a MacBook kialakítása nem elég rugalmas, hiányzik a széles formaválaszték, vagy éppen nem képes egynél több külső monitort kezelni.
Az egykor az Apple menőségét a 2006-tól 2009-ig futó Get a Mac-kampányban hirdető színész nyilván jól járt azzal, hogy elfogadta a munkát, ám az Intel esetében sokkal véleményesebb a kimenetel. Bár nem tekinthető perdöntő bizonyítéknak, mégis nagyon beszédes, hogy az Intel saját YouTube csatornáján közzétett videók mindegyikénél a negatív felhasználói visszajelzések "állnak nyerésre".
Savanyú a szőlő?
Miközben a filmek igyekeznek könnyedséget sugározni, az egész kampányból árad a csalódottság és sértődékenység. Az Intelnél láthatóan nagyon nehezen emésztették meg, hogy az Apple egyszerűen házon kívül rakta őket, mivel az elkövetkező években fokozatosan átáll majd számítógépeinél a saját fejlesztésű csipekre.
Ám az Intelnek nem csak az Apple-üzlet megszűnése okoz problémát. A vállalat az elmúlt években folyamatosan küzdött fejlesztési, gyártási problémákkal, az állandósuló csúszások miatt pedig a piaci riválisok fokozatosan ránőttek a csipgyártásban egykor megkerülhetetlen szereplőként tündöklő Intelre.
Az egyre látványosabbá váló gondokra válaszul az Intel vezetőváltás mellett döntött, és év elején visszahívták a céghez a technológiai gurunak számító Pat Gelsingert. A vállalat egykori CTO-ja sokat tett az Intel korábbi sikereiért, és a remények szerint képes lehet arra, hogy megfelelő irányba rakja a szervezet rögös úton zötykölődő szekerét.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak