Különös marketingstratégiába kezdett az Intel azzal, hogy új reklámspotjaiban azt a Justin Longot szerepelteti, aki másfél évtizeddel ezelőtt rengeteg Apple-hirdetésben bukkant fel, amivel gyakorlatilag a Macintosh arcává, ikonjává vált.
Éles váltás
A most indított kampány egy seregnyi kisfilmből áll, amelyek különböző szempontokból vizsgálják meg a (természetesen) Intel processzorral hajtott notebookok és az Apple új, saját fejlesztésű csipjével szerelt MacBookjának képességeit. Valószínűleg senkit nem ér hatalmas meglepetésként, hogy ezekből az összehasonlításokban rendre Cupertino terméke kerül a szégyenpadra.
Ahogy a fenti példákból is kitűnik, a sorozat tagjai ugyanazzal a felütéssel indulnak: Long biztosítja a nézőket arról, hogy ő egy valódi személy, aki egy valódi összehasonlításba kezd. Majd az Apple kap egy gyomrost, mivel a MacBook kialakítása nem elég rugalmas, hiányzik a széles formaválaszték, vagy éppen nem képes egynél több külső monitort kezelni.
Az egykor az Apple menőségét a 2006-tól 2009-ig futó Get a Mac-kampányban hirdető színész nyilván jól járt azzal, hogy elfogadta a munkát, ám az Intel esetében sokkal véleményesebb a kimenetel. Bár nem tekinthető perdöntő bizonyítéknak, mégis nagyon beszédes, hogy az Intel saját YouTube csatornáján közzétett videók mindegyikénél a negatív felhasználói visszajelzések "állnak nyerésre".
Savanyú a szőlő?
Miközben a filmek igyekeznek könnyedséget sugározni, az egész kampányból árad a csalódottság és sértődékenység. Az Intelnél láthatóan nagyon nehezen emésztették meg, hogy az Apple egyszerűen házon kívül rakta őket, mivel az elkövetkező években fokozatosan átáll majd számítógépeinél a saját fejlesztésű csipekre.
Ám az Intelnek nem csak az Apple-üzlet megszűnése okoz problémát. A vállalat az elmúlt években folyamatosan küzdött fejlesztési, gyártási problémákkal, az állandósuló csúszások miatt pedig a piaci riválisok fokozatosan ránőttek a csipgyártásban egykor megkerülhetetlen szereplőként tündöklő Intelre.
Az egyre látványosabbá váló gondokra válaszul az Intel vezetőváltás mellett döntött, és év elején visszahívták a céghez a technológiai gurunak számító Pat Gelsingert. A vállalat egykori CTO-ja sokat tett az Intel korábbi sikereiért, és a remények szerint képes lehet arra, hogy megfelelő irányba rakja a szervezet rögös úton zötykölődő szekerét.
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak