A csipgyártó új reklámkampányához ugyanazt a színészt szerződtette, aki a 2000-es években a Macintosht személyesítette meg a Vistát, illetve a PC-ket általában kifigurázó Apple-videókban.

Különös marketingstratégiába kezdett az Intel azzal, hogy új reklámspotjaiban azt a Justin Longot szerepelteti, aki másfél évtizeddel ezelőtt rengeteg Apple-hirdetésben bukkant fel, amivel gyakorlatilag a Macintosh arcává, ikonjává vált.

Éles váltás

A most indított kampány egy seregnyi kisfilmből áll, amelyek különböző szempontokból vizsgálják meg a (természetesen) Intel processzorral hajtott notebookok és az Apple új, saját fejlesztésű csipjével szerelt MacBookjának képességeit. Valószínűleg senkit nem ér hatalmas meglepetésként, hogy ezekből az összehasonlításokban rendre Cupertino terméke kerül a szégyenpadra.

 

 

 

Ahogy a fenti példákból is kitűnik, a sorozat tagjai ugyanazzal a felütéssel indulnak: Long biztosítja a nézőket arról, hogy ő egy valódi személy, aki egy valódi összehasonlításba kezd. Majd az Apple kap egy gyomrost, mivel a MacBook kialakítása nem elég rugalmas, hiányzik a széles formaválaszték, vagy éppen nem képes egynél több külső monitort kezelni.

Az egykor az Apple menőségét a 2006-tól 2009-ig futó Get a Mac-kampányban hirdető színész nyilván jól járt azzal, hogy elfogadta a munkát, ám az Intel esetében sokkal véleményesebb a kimenetel. Bár nem tekinthető perdöntő bizonyítéknak, mégis nagyon beszédes, hogy az Intel saját YouTube csatornáján közzétett videók mindegyikénél a negatív felhasználói visszajelzések "állnak nyerésre".

Savanyú a szőlő?

Miközben a filmek igyekeznek könnyedséget sugározni, az egész kampányból árad a csalódottság és sértődékenység. Az Intelnél láthatóan nagyon nehezen emésztették meg, hogy az Apple egyszerűen házon kívül rakta őket, mivel az elkövetkező években fokozatosan átáll majd számítógépeinél a saját fejlesztésű csipekre.

Ám az Intelnek nem csak az Apple-üzlet megszűnése okoz problémát. A vállalat az elmúlt években folyamatosan küzdött fejlesztési, gyártási problémákkal, az állandósuló csúszások miatt pedig a piaci riválisok fokozatosan ránőttek a csipgyártásban egykor megkerülhetetlen szereplőként tündöklő Intelre.

Az egyre látványosabbá váló gondokra válaszul az Intel vezetőváltás mellett döntött, és év elején visszahívták a céghez a technológiai gurunak számító Pat Gelsingert. A vállalat egykori CTO-ja sokat tett az Intel korábbi sikereiért, és a remények szerint képes lehet arra, hogy megfelelő irányba rakja a szervezet rögös úton zötykölődő szekerét.

Konzumer tech

Fontos tervrajzokat loptak az Apple-től. Zsarolják a vállalatot

A Maceket is elérte az új zsarolási típus. Az időzítés valószínűleg szándékos: a napokban mutatták be a vállalat új termékeit.
 
Hirdetés

Három fontos tanács a jövőálló vállalkozások felépítéséhez

A VMware Future Ready Solution megoldásai lehetővé teszik a problémákra adott gyors reakciót, az új körülményekhez való alkalmazkodás és az innováció felgyorsítását is.

A virtualizáció nem válik elavulttá a konténerizació és a Kubernetes miatt, sőt katalizátora lehet az új techológiák bevezetésének.

a melléklet támogatója a Tech Data

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.