A héten a Microsoft sikerpropagandáját mondta fel Satya Nadella vezérigazgató harmadik negyedéves eredményeinek beszámolója során. Nadella szerint a szoftver nagyvállalati alkalmazásba vétele ideálisan alakul, egészen pontosan „gyorsabb ütemben zajlik bármelyik korábbi kiadásnál”. Független források szerint azonban az összkép ennél árnyaltabb.
Második hónapja tart már a lassú növekedés, olvasható ki az AdDuplex hirdetési platform adataiból. Eszerint a Windows 11 kevesebb mint 0,4 százalékponttal tudta emelni részesedését (20 százalékról 20,4 százalékra), ami karcsú növekedés a márciusi 0,2 százalékos bővüléshez képest. A növekedés az növekedés, mondhatnánk, és ez igaz is, de azért robbanásszerű terjedéssel nem minősíthetjük a Microsoft legújabb OS-ének eddigi tavaszi eredményeit.

Ezzel párhuzamosan a Windows 10 szépen tartja magát, sőt. Legújabb változata (21H2) a múlt hónapnyi 28,5 százalékos részesedésről áprilisra kerek 35 százalékra tornázta fel magát. Ez azt jelenti, hogy a váltás helyett az emberek a régebbi Windows 10 operációs rendszereiket inkább újabb verziójúra frissítik, megtartva a jól ismert felületet és környezetet. Annyira igaz ez, hogy még az eggyel korábbi változat, a 21H1 is tudott nőni: márciusi 26,4 százalékos részesedéséről 26,5 százalékra bővült felhasználói köre.
A számokat elég jól magyarázza a felhasználói viselkedés. Azok, akik kíváncsiak voltak a W11-re és megtehették, már zömmel át is álltak. A többséget viszont kevésbé hozza lázba egy új OS, nekik a „Windows 10 lesz az utolsó operációs rendszer” koncepció tökéletesen megfelel(t).
Illetve a szigorúbb hardverkövetelmények is megnehezítik a váltást: a régebbi laptopok, desktopok nem alkalmasak a Windows 11 futtatására, így felhasználóik maximum akkor gyarapíthatják majd a Windows 11 userek számát, amikor új eszközökre ruháznak be. Ami egy csökkenő piacon várhatóan nem megy rohamtempóban végbe.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak