A héten a Microsoft sikerpropagandáját mondta fel Satya Nadella vezérigazgató harmadik negyedéves eredményeinek beszámolója során. Nadella szerint a szoftver nagyvállalati alkalmazásba vétele ideálisan alakul, egészen pontosan „gyorsabb ütemben zajlik bármelyik korábbi kiadásnál”. Független források szerint azonban az összkép ennél árnyaltabb.
Második hónapja tart már a lassú növekedés, olvasható ki az AdDuplex hirdetési platform adataiból. Eszerint a Windows 11 kevesebb mint 0,4 százalékponttal tudta emelni részesedését (20 százalékról 20,4 százalékra), ami karcsú növekedés a márciusi 0,2 százalékos bővüléshez képest. A növekedés az növekedés, mondhatnánk, és ez igaz is, de azért robbanásszerű terjedéssel nem minősíthetjük a Microsoft legújabb OS-ének eddigi tavaszi eredményeit.
Ezzel párhuzamosan a Windows 10 szépen tartja magát, sőt. Legújabb változata (21H2) a múlt hónapnyi 28,5 százalékos részesedésről áprilisra kerek 35 százalékra tornázta fel magát. Ez azt jelenti, hogy a váltás helyett az emberek a régebbi Windows 10 operációs rendszereiket inkább újabb verziójúra frissítik, megtartva a jól ismert felületet és környezetet. Annyira igaz ez, hogy még az eggyel korábbi változat, a 21H1 is tudott nőni: márciusi 26,4 százalékos részesedéséről 26,5 százalékra bővült felhasználói köre.
A számokat elég jól magyarázza a felhasználói viselkedés. Azok, akik kíváncsiak voltak a W11-re és megtehették, már zömmel át is álltak. A többséget viszont kevésbé hozza lázba egy új OS, nekik a „Windows 10 lesz az utolsó operációs rendszer” koncepció tökéletesen megfelel(t).
Illetve a szigorúbb hardverkövetelmények is megnehezítik a váltást: a régebbi laptopok, desktopok nem alkalmasak a Windows 11 futtatására, így felhasználóik maximum akkor gyarapíthatják majd a Windows 11 userek számát, amikor új eszközökre ruháznak be. Ami egy csökkenő piacon várhatóan nem megy rohamtempóban végbe.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak