A héten a Microsoft sikerpropagandáját mondta fel Satya Nadella vezérigazgató harmadik negyedéves eredményeinek beszámolója során. Nadella szerint a szoftver nagyvállalati alkalmazásba vétele ideálisan alakul, egészen pontosan „gyorsabb ütemben zajlik bármelyik korábbi kiadásnál”. Független források szerint azonban az összkép ennél árnyaltabb.
Második hónapja tart már a lassú növekedés, olvasható ki az AdDuplex hirdetési platform adataiból. Eszerint a Windows 11 kevesebb mint 0,4 százalékponttal tudta emelni részesedését (20 százalékról 20,4 százalékra), ami karcsú növekedés a márciusi 0,2 százalékos bővüléshez képest. A növekedés az növekedés, mondhatnánk, és ez igaz is, de azért robbanásszerű terjedéssel nem minősíthetjük a Microsoft legújabb OS-ének eddigi tavaszi eredményeit.

Ezzel párhuzamosan a Windows 10 szépen tartja magát, sőt. Legújabb változata (21H2) a múlt hónapnyi 28,5 százalékos részesedésről áprilisra kerek 35 százalékra tornázta fel magát. Ez azt jelenti, hogy a váltás helyett az emberek a régebbi Windows 10 operációs rendszereiket inkább újabb verziójúra frissítik, megtartva a jól ismert felületet és környezetet. Annyira igaz ez, hogy még az eggyel korábbi változat, a 21H1 is tudott nőni: márciusi 26,4 százalékos részesedéséről 26,5 százalékra bővült felhasználói köre.
A számokat elég jól magyarázza a felhasználói viselkedés. Azok, akik kíváncsiak voltak a W11-re és megtehették, már zömmel át is álltak. A többséget viszont kevésbé hozza lázba egy új OS, nekik a „Windows 10 lesz az utolsó operációs rendszer” koncepció tökéletesen megfelel(t).
Illetve a szigorúbb hardverkövetelmények is megnehezítik a váltást: a régebbi laptopok, desktopok nem alkalmasak a Windows 11 futtatására, így felhasználóik maximum akkor gyarapíthatják majd a Windows 11 userek számát, amikor új eszközökre ruháznak be. Ami egy csökkenő piacon várhatóan nem megy rohamtempóban végbe.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak