Az IDC frissen kiadott jelentése szerint az idei első három hónap során 80,5 millió PC-t értékesítettek világszerte. Ez 5,1 százalékkal marad el az egy évvel ezelőtt realizált forgalomtól, ám a szállítóknak így sem lehet oka sok panaszra.
Az ellentmondás egyik oka, hogy az amerikai piackutatónál korábban ennél jóval nagyobb visszaesést prognosztizáltak. A másik pedig az, hogy a személyi számítógépek eladásait a koronavírus-járvány az egekbe lökte. Az elmúlt két év során az előtte meglehetősen "köhögő" piac közel 30 százalékkal tudott bővülni. Köszönhetően jórészt az otthoni oktatás és távmunka miatt megnövekedett keresletnek. Végezetül azt is érdemes megjegyezni, hogy a várakozásokon felüli eredményt rendkívül nehéz körülmények között sikerült elérni, hiszen a világkereskedelmet sújtó logisztikai problémák és a még mindig kísértő alkatrészhiány nem tette könnyebbé az értékesítést.
A most közölt negyedéves forgalom egyébként sorozatban a hetedik olyan periódus volt, amikor a globális szállítási mennyiség meghaladta a 80 millió darabot. Ilyesmire 2012 óta nem voltak képesek a szektor szereplői.

A PC-piac és a legnagyobb gyártók teljesítménye az IDC kalkulációja szerint
A fenti táblázatból látszik, hogy a legnagyobb gyártók teljesítménye között meglehetősen nagy különbségek mutatkoztak. A két éllovas, a Lenovo és a HP nem tudta bőven elmaradt egy évvel korábbi kiváló eredményétől, miközben a Dell, az Apple és az Asus bővülésre is képes volt. Ennek ellenére a rangsor ugyanaz maradt, mint a tavalyi évzáráskor.
Ezúttal az asztal nyert
Ami a szegmen két fő típusát illeti, ezúttal az asztali gépek teljesítettek jobban, és ezek eladása még kicsit emelkedett is. A noteszgépek értékesítését ellenben jobban megviselte a már említett ellátási láncokat érintő nehézségek, de az sem segített, hogy a bázisérték esetükben kiemelkedően magas volt, köszönhetően az egy évvel korábbi óriási forgalomnak.
Ami a közeljövőt illeti az IDC elemzői bizakodóak. A jelen pillanatban kicsit visszafogottabb végfelhasználói keresletet átmeneti gyengülésként értékelték, miközben a vállalati megrendelők továbbra is aktívnak mutatkoznak.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak