Hogyan látja a turisztikai szakma jövőjét digitalizációs szempontból egy a digitalizációnak elkötelezett szakmabeli? A CIO Klub hangos kiadásának vendége volt Szigetvári József, a Szallas Group vezetője. Annak apropóján kérdeztük, hogy a vezérigazgató május 5-én a Futourism konferencián bemutatja annak a közelmúltban elvégzett felmérés eredményét, melyben a Nielsen IQ-val összefogva vizsgálták a magyar, cseh, román, lengyel és horvát szállásadók, turisztikai szereplők digitális érettségét. (A kutatás előzetes eredményeiről itt számoltunk be.)
A beszélgetésből kiderül többek között, hogy a Szállás Group vezérigazgatója szerint hol a helye egy alapvetően fizikai élményre építő iparágban a digitalizációnak, és ebben az esetben mit kell érteni a digitalizáció fogalma alatt.
A fentebb említett régiós kutatás azt a feltűnő eredményt hozta, hogy Magyarországon régiós összehasonlításban kiugróan magas a digitális csatornák súlya a szálláshelyek értékesítésében. Ennek kapcsán megkérdeztük, milyen technikai és szemléletbeli feltételek voltak szükségesek ennek a magas szintnek az eléréséhez.
A beszélgetésből kiderül az is, hogy hol látja a Szallas Group vezetője az online travel angentek (OTA) helyét a turizmus digitális értékláncában, ahogy az is, hogy van-e érdekellentét az OTA-k és a szállásadók között, és ha igen, akkor mire vezethető vissza.
A beszélgetés végén arról is beszélt Szigetvári József, hogy szerinte hogyan fog kinézni digitális szempontból a turizmus 15-20 év múlva, és a változásokhoz szükséges adatokat mennyire szívesen adják át a vendégek a jobb-személyesebb kiszolgálás érdekében.
A felvétel meghallgatható a fenti lejátszóval itt, de podcastjainkat követheti többek között a Spotify-on, az Apple, valamint a Google podcastplatformján is, ahol feliratkozhat a Bitport csatornájára. Szigetvári József előadott 2021-ben a CIO Hungary konferencián is. Az ott elhangzott prezentációja a pandémia kezelésének digitális eszköztáráról szintén meghallgatható a CIO podcastfolyamában.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak