Május 5-én Szigetvári József, a Szállás Group vezérigazgatója egy felmérést mutat be a régió turisztikai digitalizációs szintjéről. Ennek kapcsán kérdeztük egy rövid podcastban.

Hogyan látja a turisztikai szakma jövőjét digitalizációs szempontból egy a digitalizációnak elkötelezett szakmabeli? A CIO Klub hangos kiadásának vendége volt Szigetvári József, a Szallas Group vezetője. Annak apropóján kérdeztük, hogy a vezérigazgató május 5-én a Futourism konferencián bemutatja annak a közelmúltban elvégzett felmérés eredményét, melyben a Nielsen IQ-val összefogva vizsgálták a magyar, cseh, román, lengyel és horvát szállásadók, turisztikai szereplők digitális érettségét. (A kutatás előzetes eredményeiről itt számoltunk be.)

A beszélgetésből kiderül többek között, hogy a Szállás Group vezérigazgatója szerint hol a helye egy alapvetően fizikai élményre építő iparágban a digitalizációnak, és ebben az esetben mit kell érteni a digitalizáció fogalma alatt.

A fentebb említett régiós kutatás azt a feltűnő eredményt hozta, hogy Magyarországon régiós összehasonlításban kiugróan magas a digitális csatornák súlya a szálláshelyek értékesítésében. Ennek kapcsán megkérdeztük, milyen technikai és szemléletbeli feltételek voltak szükségesek ennek a magas szintnek az eléréséhez.

A beszélgetésből kiderül az is, hogy hol látja a Szallas Group vezetője az online travel angentek (OTA) helyét a turizmus digitális értékláncában, ahogy az is, hogy van-e érdekellentét az OTA-k és a szállásadók között, és ha igen, akkor mire vezethető vissza.

A beszélgetés végén arról is beszélt Szigetvári József, hogy szerinte hogyan fog kinézni digitális szempontból a turizmus 15-20 év múlva, és a változásokhoz szükséges adatokat mennyire szívesen adják át a vendégek a jobb-személyesebb kiszolgálás érdekében.
 


A felvétel meghallgatható a fenti lejátszóval itt, de podcastjainkat követheti többek között a Spotify-on, az Apple, valamint a Google podcastplatformján is, ahol feliratkozhat a Bitport csatornájára. Szigetvári József előadott 2021-ben a CIO Hungary konferencián is. Az ott elhangzott prezentációja a pandémia kezelésének digitális eszköztáráról szintén meghallgatható a CIO podcastfolyamában.

CIO Hungary 2025: hogyan válhat veszélyessé egy félrenevelt MI?

Beszámolónk harmadik része a 16. CIO Hungary konferencia második napjáról, ahol a stresszes témák mellett a stresszcsökkentésről is sokat megtudhattunk.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.