Bár a koronavírus nehéz helyzetbe hozta a turizmust, a digitalizáció területén mind a szállásadók, mind az ügyfelek részéről komoly előrelépés történt.
Hirdetés
 

A Szallas Group és a Nielsen IQ magyar, cseh, román, lengyel és horvát szállásadók körében végzett felmérést a közelmúltban, amellyel a turizmus aktuális helyzetét igyekeztek feltérképezni régiónkban. A szektorban általános probléma a munkaerőhiány, azonban a digitalizációs törekvések felgyorsulása ebben is és általánosságban is sokat segíthet a szállodák, hotelek üzemeltetőinek abban, hogy lerázzák magukról a pandémia visszahúzó hatásait

Van netünk és nem félünk használni

A kutatás során begyűjtött válaszok alapján a koronavírus hatására a turizmusban is gyorsuló tendenciát mutat a digitalizáció, hiszen mind a szállásadók, mind a vendégek digitális kompetenciái ugrásszerűen fejlődtek az elmúlt két esztendőben. Ami az online foglalásokat illeti, Magyarország a legkiemelkedőbb a régióban, ahol 10 belföldi foglalásból 9 digitális csatornákon történik, szemben Horvátországgal (65%), Csehországgal (60%), Lengyelországgal (54%) és Romániával (26%). Szigetvári József, a Szallas Group vezérigazgatója szerint az arányok növekedésére jó hatással van az is, hogy jellemzőan a közelebbi, régiós úti célok iránt nőtt a kereslet, ezeket az utazásokat pedig többnyire egyénileg, saját szervezés útján bonyolítják le a vendégek.

A digitális korban a fogyasztók túlnyomó többsége egyablakos, egyszerű, gyors és biztonságos fizetési megoldást igényel. Felismerve ezt az igényt, a cseh szállásadók negyede, a magyarok harmada, a románok 36 százaléka és a horvátok 38 százaléka új digitális fizetési módokat vezetett be a pandémia idején. A vizsgált országokban a szálláshelyek több mint fele csatlakozott az OTA-k (pl. Booking.com, Tripadvisor, Szallas.hu) által üzemeltetett fizetési rendszerekhez, azonban a fintech szolgáltatók fizetési megoldásainak (pl. Revolut, PayPal, GooglePay, AliPay) bevezetése egyelőre kevésbé népszerű.

A felmérést publikáló Szallas Group a témával kapcsolatban kiemelte, hogy a teljes fizetési folyamatot a Magyarországon már bejáratott, saját integrált digitális platformjukon kezelik, függetlenül az utazást foglalók lakhelyétől és a tranzakció pénznemétől. A régió számos országában aktív cégcsoport a közeljövőben minden platformján egységesíti a fizetési rendszert, amely a tervek szerint a visszatérítéseket és a lemondásokat is képes lesz egyszerűen kezelni. A hazai tapasztalatokból kiindulva a vezérigazgató bizakodásának adott hangot, hiszen a világjárvány idején új fizetési módot bevezetett szállásadók 79 százaléka használta a Szallas Group megoldását.

A jövő most kezdődik

A turizmus digitalizációját a Bitport is az egyik legaktuálisabb és legizgalmasabb témának tartja. Ennek szellemében szervezzük meg idén a kifejezetten a szektor igényeire szabott informatikai konferenciánkat, a Futourism 2022-t. A május 5-én zajló egésznapos eseményen igyekszünk feltárni a jelen problémáit, azokra rögtön releváns megoldási javaslatokat is felvonultatni, valamint felvillantani a jövőben kirajzolódó lehetőségeket.

Konzumer tech

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.