Négy előadással és egy újabb kerekasztal-beszélgetéssel folytatódott a tizenötödik CIO Hungary konferencia első napjának délelőtti szekciója, ahol ebben az évben is közel 200 regisztrált vendéget, köztük pedig 130 informatikai döntéshozót üdvözölhettünk. Beszámolónk első része itt olvasható a hazai informatikai vezetők legnagyobb szabású, kétnapos szakmai eseményéről, melynek keynote előadásában ezúttal Steigervald Krisztián generációkutató mutatta be a digitális nemzedéket. Rendezvényünk idei fő kérdéskörének ugyanis azokat a kihívásokat választottuk, amelyeket az egyre gyorsabban változó világ egymástól is gyorsan távolódó generációira támaszkodva kell megoldaniuk a vállalati IT-vezetőknek.
A szünet után a META-INF társügyvezetője, Gáspár Attila segítségével az IT-szolgáltatásmenedzsment (ITSM) irányába kanyarodtunk. Annak hagyományos eszközei ugyanis nem teljesítik be többé a küldetésüket: az új generációs megoldásoktól ma már mindenki azt várja, hogy ne csak folyamatokat, hanem üzleti célokat is támogassanak, ezen keresztül pedig valódi értéket teremtsenek. Az előadás során kiderült, hogyan lehet a szolgáltatásmenedzsmentből ügyfélélmény, és így az ITSM-ből is inkább profittermelő eszköz, mint költséghely. A META-INF tavasszal országos kutatásban vizsgálta meg az ITSM csapatok produktivitását, és ennek eredményét is megismerhettük a mostani prezentációban.
Az IT az üzleti stratégia fő mozgatórugója
Ezután rendhagyó beszélgetés következett a délelőtti programban: a BetterMore YouTube-on futó HR Talkshow-ja jelentkezett élőben a CIO Hungary színpadáról a contracting világában tapasztalható prekoncepciókról. Ezzel kapcsolatban Mucsi Krisztián (IT-vezető, PwC), Krivánik Gábor (alapító-ügyvezető, BetterMore Consulting) és a beszélgetést vezető Zelei Bogáta (head of recruitment, BetterMore Consulting) tárgyalták meg, hogy van-e olyan toborzó, aki megérti, hogy milyen pozícióra keresünk munkatársat, létezik-e olyan recruitment cég, amelyik releváns piaci információkat nyújt az IT vezetőknek, és milyen helyzetekben előnyösebb a contracting vagy a közvetítés az IT munkaerő viszonylatában.
Veréb Elemér, a Dynatrace regionális vezetőjének témája az obszervabilitás volt, ami az IT-rendszerek növekvő komplexitása miatt felváltotta a hagyományos monitoringot. Az előadásból megtudtuk, hogyan lehet visszaszerezni a kontrollt a digitális működés felett az automatizációval és MI-vel, biztosítva a zökkenőmentes operációt és javítva az ügyfélélményt is. A fejlesztők és a modern platformok kapcsolatáról szólva Szentiványi Gábor, az ULX ügyvezető igazgatója beszélt róla, hogyan lehet egyszerűsíteni azokat a folyamatokat, amelyekben sokszor küzdenek túl nagy alkalmazásfejlesztői csapatok a kijelölt határidőkkel, moiközben meg kellene ismerniük a fejlesztési környezeteket, platformokat is.
Az IT világában mindig a biztonság és a hatékonyság a legfontosabb, de ahogy ma már többször is elhangzott, ebben az emberek is kulcsfontosságúak, és a projektek sikere a belső csapat felkészültségétől és együttműködésétől is függ. Czakó Ádám, a HPE kiemeltügyfél-menedzserének témája az IT-stratégiai és üzleti célok megvalósítása volt szolgáltatott (as-a-service) megoldásokkal, amelyek gyors és rugalmas válaszokat nyújtanak a vállalati kihívásokra, támogatva a belső erőforrások kiaknázását és minimalizálva a projektek kockázatait. Ez a megközelítés lehetővé teszi az IT szerepének átalakítását, hogy az üzlet támogatójává váljon, és segítsen lépést tartani a gyorsan változó piaci környezettel.
Tovább beszámolónk harmadik részére az délutáni szekcióval »
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak