Ugyan a Waymo kifejezetten tiltja, hogy gyerekek egyedül vegyék igénybe az USA néhány városában már elérhető szolgáltatását, sok családban rendszeressé vált a kiskorúak önvezető autókkal történő fuvarozása.

A Google anyavállalata, az Alphabet irányítása alatt álló Waymo épp a napokban jelentette be, hogy emberi sofőr nélkül dolgozó önvezető flottája immár több mint 100 ezer fizetős fuvart bonyolít le heti szinten. Ez a mennyiség különösen annak fényében tekinthető komolynak, hogy bár a cég igyekszik dinamikusan bővülni, az amerikai szabályozó hatóságok egyelőre csak néhány város megadott területein bólintottak rá az autonóm taxizásra.

A fenti mérföldkő elérését ugyanakkor olyan utazásokkal is segítették a technológiai iránt fogékony ügyfelek, amelyeknek a cég szabályzata szerint meg sem szabadott volna történnie.

Illegális lelkesedés

Helyi lakosok beszámolóira alapozva a San Francisco Herald cikkezett arról, hogy a városban kezd egyre elterjedtebbé válni a kiskorúak önálló utaztatása. A megszólaltatott szülők mind nagyon lelkesek voltak, mivel jelentős időt, napi szinten több órát spórolhatnak meg azzal, ha nem kell nekik személyesen elmenni a gyerekért az iskolába, fuvarozni különórára, majd a nap végén haza.

A valódi nevük elhallgatását kérő nyilatkozók a kétségtelenül jelentős időspórolás mellett biztonsági szempontokból is előnyösnek tartják a megoldást. Egyrészt a tömegközlekedésnél megbízhatóbbnak gondolják a célirányos autózást, ahol ráadásul még az emberi sofőrökhöz köthető különféle kockázatokkal sem kell számolni. Az már csak hab a tortán, hogy a Waymo alkalmazásában a szülők minden pillanatban látják, éppen hol jár a gyerekük.

Mivel kiskorúaknak tilos egyedül beülni egy ilyen autóba, a családok a felnőttek belépési adatait adják meg ezeknél a fuvaroknál. Akad olyan iskolás is, akinek havi szinten van egy adott utazási kerete, és amennyiben ezen felül szeretne kényelmesen (és futurisztikusan) utazni, akkor azt már saját zsebből kell állnia.

Kifehérítenék a témát

A helyi lap beszámolója alapján a Waymo nem töri magát túlságosan azért, hogy betartassa a saját maga által meghatározott felhasználási feltételeket. A kocsikban ugyan van belső kamera, de nagyon ritka, hogy a központból közvetlenül rászólnának egy fiatalra azért, mert egyedül ült be. Egy esetben például a korához képest magasabb lány simán ki is dumálta magát a szituációból.

A cégnek természetesen alapvető érdeke fűződik hozzá, hogy autóit minél szélesebb közönség használhassa. Ezen a hírek szerint már erősen dolgoznak is, ugyanis a vállalat néhány hónapja olyan kérdőívet küldött szét ügyfélkörében, amely a fiatalok utaztatásáról szólt. A Waymo Teen néven emlegetett előfizetési csomaggal havi 150 és 250 dollár közötti áron lehetne 8-16 utazást biztosítani a gyerekeknek. A szolgáltatása részeként a szülők külön értesítést kapnának az indulásról és a megérkezésről, továbbá lehetőségük lenne arra, hogy "emberi biztonsági ellenőrzést" kérjenek.

(Fotó: Waymo)

Konzumer tech

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.