Az Alphabet autonóm közlekedésre szakosodott leányvállalata további területeken indítja be a szolgáltatását az USA-ban. Mindeközben riválisa próbál talpra állni a tavaly kapott gyomrosból.
Hirdetés
 

Jelentősen növeli kaliforniai lefedettségét a Google anyavállalatához tartozó Waymo. Az Alphabet tulajdonában lévő autonóm fuvarmegosztó szolgáltatás így San Francisco utcáin immár 55, Los Angelesben pedig 79 négyzetmérföldön lesz elérhető azoknak, akiket a cég bevesz a tudatosan csak lassan, fokozatosan növelt potenciális ügyfélkörébe.

A bővítésről kiadott közlemény szerint San Franciscóban nyár elején oldották fel a várólistás jelentkezést a Waymo One alkalmazásban, ami után "hihetetlen keresletet" tapasztalt a vállalat. Los Angelesben csak idén márciusban indult be a teljesen autonóm taxiszolgáltatás, amelyre több mint 150 ezer ember szeretne feliratkozni.

A cég emellett Phoenix területén is üzemel, és a hivatalos adatok alapján jelenleg hetente több mint 50 ezer fizetős fuvarnál járnak. A Waymóval 2022 vége óta összesen már több mint 2 millió fizetős utat tettek meg az emberek, a járműflotta pedig már több mint 20 millió mérföldet tett meg teljesen autonóm módon.

Nem minden papsajt

A társaság győzelmi jelentése természetesen nem tér ki a cég autóival kapcsolatos balesetekre és egyéb kellemetlenségekre. Év elején például mi is beszámoltunk róla: nem sokkal azt követően, hogy a Waymo járműve elütött egy kerékpárost egy kereszteződésben, a tömeg spontán körülvette, összefirkálta, szétverte és felgyújtotta a cég egyik sofőr nélküli autóját San Francisco kínai negyedében. Az autonóm járművek évek óta szaporodnak a város utcáin, ahol a videók és riportok alapján hajlamosak az út közepén lefagyni vagy rossz helyre navigálni, ez pedig idegesítővé és veszélyessé teszi őket.

A vállalat igyekszik a pozitívumokra koncentálni, és a téma kapcsán rendszerint azzal védekezik, hogy a vállalat önvezető rendszere a statisztikák alapján "akár három és félszer kevesebb" sérüléssel járó balesetet, illetve feleannyi rendőrséi bejelentéssel járó ütközést okoz, mint egy átlagos városi sofőr az USA-ban.

A szomszéd fűje se zöldebb, sőt...

A kellemetlen incidensek ellenére a Waymo még mindig sokkal jobb helyzetben van, mint a versenytárs Cruise, amelynek engedélyét azonnal bevonták Kaliforniában egy tavalyi súlyos személyi sérüléssel járó, "társtettesként elkövetett" baleset miatt. Ezt követően a General Motors érdekeltségébe tartozó amerikai startup nem csupán Kaliforniában, de az összes más helyen futó tesztprogramját is leállította, hogy újratervezze és biztonságosabbá tegye a folyamatokat. Az évet pedig egyfajta keserű karácsonyi meglepetésként azzal zárta, hogy megvált dolgozói negyedétől.

A legfrissebb hírek szerint azonban talán a Cruise számára is van esély a visszatérésre: a cég idén nyáron Dallasban és Houstonban újraindította tevékenységét, ám szigorúan csak emberi sofőr közreműködése és felügyelete mellett.

Mobilitás

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.