Az önvezető technológia egyik élharcosánál komoly törést hozott egy őszi baleset. Kellemetlen karácsonyi meglepetésként a dolgozók negyedétől köszönnek el.

900 munkatársától válik meg a General Motors érdekeltségébe tartozó Cruise - értesült a TechCrunch. A lap belső forrásokra alapozott beszámolója szerint a nagyjából a szervezet negyedét érintő leépítésre a költségcsökkentési és újraszervezési tervek keretében kerül sor. Minderre néhány hónappal ezelőtt még semmi nem utalt, ám ősszel történt egy szerencsétlen incidens, aminek láthatóan nagyon komoly következményei lettek az önvezető flottáját a közutakon már javában élesben fejlesztő és üzemeltető startupnál.

Ahogy korábban mi is beszámoltunk róla, a cég egyik San Franciscóban "dolgozó" autója október elején egy súlyos személyi sérüléssel járó balesetben volt társtettes. A Cruise járműve azt követően ütött el egy zebrán már tilosban átkelő gyalogost, hogy a nőt a szomszéd sávban elindult, ember vezett kocsi lökte a robotaxi útjába. Az ügyet nehezítette, hogy a kocsi először félreálló manőverbe kezdett, néhány mértert magával vonszolva az áldozatot. Végül pedig úgy döntött, legjobb, ha sehova nem mozdul, ám a kritikus állapotban lévő személyt így nem lehetett alóla azonnal kiszabadítani.

Az eset természetesen nem maradt következmények nélkül: a kaliforniai közlekedést szabályozó Department of Motor Vehicles (DMV) október végén felfüggesztette a Cruise autonóm flottájára korábban kiadott üzemeltetési engedélyt. Néhány napra rá a Cruise bejelentette, hogy nem csupán San Franciscóban, hanem az összes teszthelyszínen és azonnali hatállyal kivonja a forgalomból személyszállítást végző önvezető járműveit.

Várható volt

A fentiek fényében már egyáltalán nem nevezhető meglepőnek a szervezet negyedét érintő leépítés. A legfelsőbb vezetés körében ez a folyamat már kicsivel korábban elkezdődött. Kyle Vogt, a céget vezérigazgatóként irányító társalapítója novemberben önként távozott, az átrendeződést az anyavállalat az igazgatótanácsi pozíciók újraosztásával és több magas rangú vezető elbocsátásával folytatta.

A 900 fő elbocsátásáról szóló tegnapi belső levelet az a Mo Elshenawy jegyzi, aki korábban a cég mérnöki részlegét irányította, ám Vogt leköszönése után elnökké nevezték ki, és jelenleg a Cruise első számú vezetője. A TechCrunch által megszerzett levélben maga a vállalatvezető is azzal nyit, hogy várható döntésről kell beszámolnia, ami fájdalmas, de egyben elkerülhetlen a szervezet jövője szempontjából.

Fontos részlet, hogy az elbocsátottak között alig akadnak fejlesztőmérnökök, ami mindenképpen azt bizonyítja, hogy a tulajdonosok és a vezetőség körében is megvan a szándék a folytatásra. Ez az újraszabott jövő viszont már nem a gyors sikerekről és a még nagyobb álmokról, hanem apró és maximálisan biztonságos lépések megtételéről kell szóljon.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.