900 munkatársától válik meg a General Motors érdekeltségébe tartozó Cruise - értesült a TechCrunch. A lap belső forrásokra alapozott beszámolója szerint a nagyjából a szervezet negyedét érintő leépítésre a költségcsökkentési és újraszervezési tervek keretében kerül sor. Minderre néhány hónappal ezelőtt még semmi nem utalt, ám ősszel történt egy szerencsétlen incidens, aminek láthatóan nagyon komoly következményei lettek az önvezető flottáját a közutakon már javában élesben fejlesztő és üzemeltető startupnál.
Ahogy korábban mi is beszámoltunk róla, a cég egyik San Franciscóban "dolgozó" autója október elején egy súlyos személyi sérüléssel járó balesetben volt társtettes. A Cruise járműve azt követően ütött el egy zebrán már tilosban átkelő gyalogost, hogy a nőt a szomszéd sávban elindult, ember vezett kocsi lökte a robotaxi útjába. Az ügyet nehezítette, hogy a kocsi először félreálló manőverbe kezdett, néhány mértert magával vonszolva az áldozatot. Végül pedig úgy döntött, legjobb, ha sehova nem mozdul, ám a kritikus állapotban lévő személyt így nem lehetett alóla azonnal kiszabadítani.
Az eset természetesen nem maradt következmények nélkül: a kaliforniai közlekedést szabályozó Department of Motor Vehicles (DMV) október végén felfüggesztette a Cruise autonóm flottájára korábban kiadott üzemeltetési engedélyt. Néhány napra rá a Cruise bejelentette, hogy nem csupán San Franciscóban, hanem az összes teszthelyszínen és azonnali hatállyal kivonja a forgalomból személyszállítást végző önvezető járműveit.
Várható volt
A fentiek fényében már egyáltalán nem nevezhető meglepőnek a szervezet negyedét érintő leépítés. A legfelsőbb vezetés körében ez a folyamat már kicsivel korábban elkezdődött. Kyle Vogt, a céget vezérigazgatóként irányító társalapítója novemberben önként távozott, az átrendeződést az anyavállalat az igazgatótanácsi pozíciók újraosztásával és több magas rangú vezető elbocsátásával folytatta.
A 900 fő elbocsátásáról szóló tegnapi belső levelet az a Mo Elshenawy jegyzi, aki korábban a cég mérnöki részlegét irányította, ám Vogt leköszönése után elnökké nevezték ki, és jelenleg a Cruise első számú vezetője. A TechCrunch által megszerzett levélben maga a vállalatvezető is azzal nyit, hogy várható döntésről kell beszámolnia, ami fájdalmas, de egyben elkerülhetlen a szervezet jövője szempontjából.
Fontos részlet, hogy az elbocsátottak között alig akadnak fejlesztőmérnökök, ami mindenképpen azt bizonyítja, hogy a tulajdonosok és a vezetőség körében is megvan a szándék a folytatásra. Ez az újraszabott jövő viszont már nem a gyors sikerekről és a még nagyobb álmokról, hanem apró és maximálisan biztonságos lépések megtételéről kell szóljon.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak